Beetje laat met de post, maar hij is vorige week op de testbank gegaan. Liep in het begin erg beroerd met max. 18pk en een toerental wat veels te laag bleef.
Aan het einde van de middag gemiddeld 22,5pk bij 9100 toeren. Mijn doel was 23pk dus ben zeker tevreden, die 0,5pk neem ik voor lief.
Helaas hier geen filmpjes of foto's van genomen toen hij goed liep.
Alleen bij volgas kwam er een krakend geluid uit het blok. Heiko Tuning heeft de vulbus wat afgedraaid omdat het startrondsel wel eens tegen de carterkap wil komen. Aan het einde van de middag zat het geluid er nog ik maar leek wel minder te worden. Hij loopt verder ook erg goed en was op de grafiek niks geks te zien.
Eenmaal thuis voor de zekerheid de vertanding eruit getrokken. Niks aan te zien en de olie was ook mooi schoon. De enige lagers die ik niet vervangen had waren die van de achterpulleys. Deze van de week vervangen maar t geluid bleef.
Net even een flink stuk de polder in gereden en het geluid lijkt steeds minder te worden. Ik kan ook niet goed plaatsen waar het precies vandaan komt. Het klinkt een beetje als de rollen die je in de vario hoort. Maar je hoort het alleen bij volgas.
Enige wat niet werkt is de temperatuur meter, denk dat ik een digitale temp meter voor op het stuur ga kopen.
Verder nog gaatjes in het beenschild gemaakt om de warmte goed af te voeren
Wat nog moet gebeuren
- voorkap pas maken omdat de radiateur in de weg zit
- de kappenset opknappen en spuiten
- Temp. Meter erop maken
- motorrijbewijs halen
Genoeg geluld zo tot de volgende.