NRG MC2 172CC project

Blok zit zo goed als in elkaar, alleen de ontsteking moet ik er nog op zetten.
Velgen zijn ook terug van het coaten en gekijk de nieuwe banden erom laten leggen.
Het licht vertekend de kleur van de velgen een beetje in het echt zien ze er beter uit.
20220209_201401.jpg20220209_160038.jpg
 
Blok zit op de uitlaat na in elkaar, ook een HT Brace gekocht. Vind het er wel mooi uitzien.
20220211_212403.jpg20220208_133507.jpg

Plan is nu om eerst de voorvork en het stuur in het frame te zetten. Daarna het blok eronder en de kabelboom aansluiten.
 

Attachments

  • 20220209_160038.jpg
    20220209_160038.jpg
    388.7 KB · Views: 9
Blok zit onder het frame en de kabelboom is aangesloten, nieuwe koelwaterslangen pas gemaakt en de nog een nieuwe yss achterveer gemonteerd.
Heb alleen nog wat benzine nodig om te kunnen starten dus dat zal één van deze dagen ook wel gebeuren.

20220225_234516.jpg20220225_234456.jpg
 
Scooter heeft gelopen, als een natte krant maar het liep. Stotterde als een gek, luchtfilter even eraf gehaald en ging al een stuk bbeter.als alles meezit kan ik heel misscien zaterdag al op de testbank.

Ook van m'n andere NRG Power 70 de benzine vervangen voor nieuwe en de carb schoongemaaakt. Paar keer kicken en hij liep.
Zo staat het zooitje er momenteel bij.
20220301_212654.jpg20220301_212720.jpg
 
Beetje laat met de post, maar hij is vorige week op de testbank gegaan. Liep in het begin erg beroerd met max. 18pk en een toerental wat veels te laag bleef.
Aan het einde van de middag gemiddeld 22,5pk bij 9100 toeren. Mijn doel was 23pk dus ben zeker tevreden, die 0,5pk neem ik voor lief.

Helaas hier geen filmpjes of foto's van genomen toen hij goed liep.
Alleen bij volgas kwam er een krakend geluid uit het blok. Heiko Tuning heeft de vulbus wat afgedraaid omdat het startrondsel wel eens tegen de carterkap wil komen. Aan het einde van de middag zat het geluid er nog ik maar leek wel minder te worden. Hij loopt verder ook erg goed en was op de grafiek niks geks te zien.

Eenmaal thuis voor de zekerheid de vertanding eruit getrokken. Niks aan te zien en de olie was ook mooi schoon. De enige lagers die ik niet vervangen had waren die van de achterpulleys. Deze van de week vervangen maar t geluid bleef.
Net even een flink stuk de polder in gereden en het geluid lijkt steeds minder te worden. Ik kan ook niet goed plaatsen waar het precies vandaan komt. Het klinkt een beetje als de rollen die je in de vario hoort. Maar je hoort het alleen bij volgas.
Enige wat niet werkt is de temperatuur meter, denk dat ik een digitale temp meter voor op het stuur ga kopen.

Verder nog gaatjes in het beenschild gemaakt om de warmte goed af te voeren
20220222_212508.jpg

Wat nog moet gebeuren
- voorkap pas maken omdat de radiateur in de weg zit
- de kappenset opknappen en spuiten
- Temp. Meter erop maken
- motorrijbewijs halen

Genoeg geluld zo tot de volgende.
Screenshot_20220312-192734_Gallery.jpg
 
De voorkap pas gemaakt, moest een ophangpunt weghalen omdat de radiateur er in de weg zit.
Extra koelgaten in de kap gemaakt, persoonlijk vind ik het goed gelukt.
Verder bijna een dag bezig geweest om de 4 lagen lak van de kap af te halen. Op de kap zit geen verf meer nu. 20220315_163021.jpg
 
De voorkap pas gemaakt, moest een ophangpunt weghalen omdat de radiateur er in de weg zit.
Extra koelgaten in de kap gemaakt, persoonlijk vind ik het goed gelukt.
Verder bijna een dag bezig geweest om de 4 lagen lak van de kap af te halen. Op de kap zit geen verf meer nu. View attachment 64262
Zeer mooi, maar wat een werk zeg...
Echt geweldig dat er mensen zijn die met zoveel passie hun hobby uitvoeren!!!
 
Voorkap is gespoten, samen met de stuurkap en onderkuip. Ben zeer tevreden met het resultaat.
De schuur is omgebouwd tot 'spuitcabine' en het kacheltje staat lekker te branden voor de juiste temperatuur.

20220317_123033.jpg
20220316_134847.jpg
 
Gaaf man, de combi van een goede setup met die goede voorvork maakt het leuk om wheelies mee te maken hehe.

Hoe heb je het aantal pks omhoog gekregen? Lichtere rollen? Mag ik vragen wat voor afstelling je gebruikt..? Ben benieuwd
 
Een scooter heeft twee wielen en die blijven bij mij allebei aan de grond

Er zitten 9,5 gr rollen in.
Dellorto 25mm carb met sproeier 108.
En dan natuurlijk de DDL uitlaat erop.
Malossi vario en koppeling.
Std gilardoni cilinder
Vertanding van een 150cc hexagon
 
:grin::grin: Ik snap het

Word echt een tof apparaat. Die rollen zijn inderdaad vrij licht. Ik rij met 12,5 gram rollen. Ben benieuwd naar een filmpje waarin hij loopt.
 
Knap geworden!

Spuiten met een compressor of spuitbus ?
Allles met een spuitbus, de blanke lak is van spraymaxx hoogglans. Dit is een 2k lak in een spuitbus. Zijn wel wat duurder maar je ziet het resultaat, veel meer glans en een stuk harder dan een 1k lak
 
Zie ik nu donkere strepen (wolken) in je voorkap of ligt het aan de lichtinval ?
Ja dat zie je goed, geen idee hoe dit erin gekomen is. Op de achterkappen heb ik dit ook een beetje. Vind het zelf niet zo erg, voor een huis tuin en keuken spuitbeurt vind ik ze netjes genoeg. Budget voor een professionele spuitwerk was op.
 
Back
Top