Na flink wat jaren uit de scooter wereld weg te zijn geweest, door toeval toch weer gegrepen door het scooter virus.
In 2019 had mijn moeder heel veel gezeur met haar NRG Power LC, aangezien zij in Den Haag woont en daar de scooter vanaf begin 2021 niet meer de stad in mag heeft ze maar gelijk de keuze gemaakt om over te stappen naar 4 takt (Kymco). Aangezien de inruilwaarde op de NRG geen drol is heeft ze hem maar aan mij gegeven als knutselproject.
Als eerst was het zaak om de scooter weer te laten lopen zonder dat deze uit zou vallen want dit was constant het euvel.
Na een paar uurtjes sleutelen.....uitsluiten....en......testen kwam de elektrische choke er uit als de oorzaak.
De choke bleef constant aan staan waardoor de scooter veel te veel benzine kreeg.
Aangezien ik de carburateur ook niet heel fris meer vond deze ook vervangen.
Scooter reed weer top!
Nou dat is de intro, van 11 jaar niks meer met scooters te hebben gedaan, gelijk volle bak aan het sleutelen geslagen en niet gestopt zoals hieronder te lezen is.
Bij een goede vriend van mij ging het ook gelijk weer kriebelen en na een tip van mij heeft hij een NRG Power LC opgehaald in Spijkenisse, voor een nette prijs heeft hij een scooter in zeer goede staat weten te bemachtigen. Zijn scooter zal buiten een andere uitlaat vrijwel standaard blijven maar brengt het wel terug in nieuwstaat. Dus alles gaat er bij hem vers op? Van motorische delen tot een kappen.
Daarnaast konden we voor 70,- een donor NRG Power AC bemachtigen. Ding is echt een beunscooter en ziet er niet uit. Maarja zijstandaard en gilera ice spatbordje wat er op zit is al meer waard dan de 70 euro. En laten die beide nou een keer gestolen zijn van mij NRG Power toen mijn moeder het ding net had.
Dus voor 70 euro is mijn scooter al weer compleet in onderdelen en hebben we nog een hoop andere extra zooi, wat later goed van pas blijkt te komen.
Mijn NRG Power moet sneller en er weer beter uit gaan zien want voor mijn moeder was het echt alleen een vervoersmiddel om van A naar B te komen en heeft het ding niet de liefde gehad die het zou moeten krijgen.
Wat was, is, wordt het plan:
De oude scooter van m’n moeder (NRG Power LC) wordt mijn hobby scooter in de zin van af en toe een rondje op rijden of als ik geen zin heb om de auto te pakken, en 1 keer per jaar er mee naar F1 in Zandvoort aangezien een andere manier van vervoer niet te doen is naar de F1 toe.
Moet wel snel lopen maar wel enigzins verantwoord en politie proof
Setup is/wordt:
DR 70
Yasuni R Black edition
Malossi overbrenging
17,5 dell of 19 dell black edition
Uiterlijk blijft redelijk standaard maar wel clean, dus geen stickers.
Andere zaken die worden opgepakt:
- Beschadigde kappen vervangen
- Verroeste onderdelen vervangen
- Kentekenplaathouder inclusief knipperlichten weg. —-> Str8 smoke achterlicht met geïntegreerde knipperlichten.
-Grijze binnenkoppen vervangen voor zwarte.
Scooter hoeft van mij niet in nieuwstaat maar mag er wel weer fris uitzien.
Dan komen we aan bij wat de plannen zijn met de NRG Power AC donor:
Dit moet een sprinter gaan worden, in eerste instantie budget vriendelijke maar daarna wellicht steeds een stapje naar de extremere kant op.
We zijn er nog niet over uit of we nu voorlopig zowel frame als blok houden of alleen het blok en deze gewoon zo nu en dan onder mijn andere scooter schroeven en dan uiteindelijk gaan kijken voor een lichter/compacter frame (Zip).
De geplande setup voor nu is:
Stage 6 racing AC
Uitlaat C 20/21
Malossi overbrenging
Race ontsteking (merk nog een ?)
21/24 mm carb
Wellicht lopen we tegen 2e hands spullen aan die er voor zorgen dat de plannen iets veranderen maar dit is het idee voor zolang we een AC blok gebruiken.
Gewoon een leuk ding om zo nu en dan uit de stalling te pakken en op afgelegen terrein wat rondjes te rijden en mee te nemen naar meetings.
Dit tot zover het verhaal en de plannen. In een vervolgpost ga ik de stappen beschrijven die al gemaakt zijn, met hier ook foto’s bij.
In 2019 had mijn moeder heel veel gezeur met haar NRG Power LC, aangezien zij in Den Haag woont en daar de scooter vanaf begin 2021 niet meer de stad in mag heeft ze maar gelijk de keuze gemaakt om over te stappen naar 4 takt (Kymco). Aangezien de inruilwaarde op de NRG geen drol is heeft ze hem maar aan mij gegeven als knutselproject.
Als eerst was het zaak om de scooter weer te laten lopen zonder dat deze uit zou vallen want dit was constant het euvel.
Na een paar uurtjes sleutelen.....uitsluiten....en......testen kwam de elektrische choke er uit als de oorzaak.
De choke bleef constant aan staan waardoor de scooter veel te veel benzine kreeg.
Aangezien ik de carburateur ook niet heel fris meer vond deze ook vervangen.
Scooter reed weer top!
Nou dat is de intro, van 11 jaar niks meer met scooters te hebben gedaan, gelijk volle bak aan het sleutelen geslagen en niet gestopt zoals hieronder te lezen is.
Bij een goede vriend van mij ging het ook gelijk weer kriebelen en na een tip van mij heeft hij een NRG Power LC opgehaald in Spijkenisse, voor een nette prijs heeft hij een scooter in zeer goede staat weten te bemachtigen. Zijn scooter zal buiten een andere uitlaat vrijwel standaard blijven maar brengt het wel terug in nieuwstaat. Dus alles gaat er bij hem vers op? Van motorische delen tot een kappen.
Daarnaast konden we voor 70,- een donor NRG Power AC bemachtigen. Ding is echt een beunscooter en ziet er niet uit. Maarja zijstandaard en gilera ice spatbordje wat er op zit is al meer waard dan de 70 euro. En laten die beide nou een keer gestolen zijn van mij NRG Power toen mijn moeder het ding net had.
Dus voor 70 euro is mijn scooter al weer compleet in onderdelen en hebben we nog een hoop andere extra zooi, wat later goed van pas blijkt te komen.
Mijn NRG Power moet sneller en er weer beter uit gaan zien want voor mijn moeder was het echt alleen een vervoersmiddel om van A naar B te komen en heeft het ding niet de liefde gehad die het zou moeten krijgen.
Wat was, is, wordt het plan:
De oude scooter van m’n moeder (NRG Power LC) wordt mijn hobby scooter in de zin van af en toe een rondje op rijden of als ik geen zin heb om de auto te pakken, en 1 keer per jaar er mee naar F1 in Zandvoort aangezien een andere manier van vervoer niet te doen is naar de F1 toe.
Moet wel snel lopen maar wel enigzins verantwoord en politie proof
Setup is/wordt:
DR 70
Yasuni R Black edition
Malossi overbrenging
17,5 dell of 19 dell black edition
Uiterlijk blijft redelijk standaard maar wel clean, dus geen stickers.
Andere zaken die worden opgepakt:
- Beschadigde kappen vervangen
- Verroeste onderdelen vervangen
- Kentekenplaathouder inclusief knipperlichten weg. —-> Str8 smoke achterlicht met geïntegreerde knipperlichten.
-Grijze binnenkoppen vervangen voor zwarte.
Scooter hoeft van mij niet in nieuwstaat maar mag er wel weer fris uitzien.
Dan komen we aan bij wat de plannen zijn met de NRG Power AC donor:
Dit moet een sprinter gaan worden, in eerste instantie budget vriendelijke maar daarna wellicht steeds een stapje naar de extremere kant op.
We zijn er nog niet over uit of we nu voorlopig zowel frame als blok houden of alleen het blok en deze gewoon zo nu en dan onder mijn andere scooter schroeven en dan uiteindelijk gaan kijken voor een lichter/compacter frame (Zip).
De geplande setup voor nu is:
Stage 6 racing AC
Uitlaat C 20/21
Malossi overbrenging
Race ontsteking (merk nog een ?)
21/24 mm carb
Wellicht lopen we tegen 2e hands spullen aan die er voor zorgen dat de plannen iets veranderen maar dit is het idee voor zolang we een AC blok gebruiken.
Gewoon een leuk ding om zo nu en dan uit de stalling te pakken en op afgelegen terrein wat rondjes te rijden en mee te nemen naar meetings.
Dit tot zover het verhaal en de plannen. In een vervolgpost ga ik de stappen beschrijven die al gemaakt zijn, met hier ook foto’s bij.
Last edited: