Update 07-07-09:
Daar ben ik weer met wat kijk en lees materiaal van mijn kant.
Zoals ik al in de vorige update had getypt was het vorige frame erg gaar en op meerdere plaatsen gescheurd, dus moest daar wat anders voor komen. Bassie bood mij een frame aan met wat kapwerk. De prijs was gunstig, dus dat ben ik samen met Jurgen (nogmaals super bedankt Jur :*) op gaan halen. Eenmaal aangekomen bleek het best veel te zijn, we hadden net nog geen aanhanger nodig
.
Ik was ook wat aan het kloten met voorvorken en velgen enz enz en het kwam allemaal uit op klote eigenlijk. Op het oude frame had ik een zip type 1 vork passend gemaakt en het zat allemaal voor geen meter, dus dat idee liet ik snel varen. Ik zag dat een vriend van mij een oude voorvork van mij verkocht en een setje bekende velgen ( oude carbon overtrokken zip velgen van de zip2000 van Jordy), dus die maar overgekocht. Die zien er zo uit:
Daarna de zip velgjes erop gezet, om te kijken hoe dat zou staan. Dat zag er wel leuk uit. Dus al het oude (zwarte) kapwerk en het gescheurde frame weggesmeten, want met die spullen was niks aan te vangen en het lag echt in de weg, omdat ik al zat kapwerk had.
Daarna werd het tijd om de zip type 3 voorvork in het frame te maken. Aangezien de stuurpen weer te kort was moest hij weer worden verlast (de zoveelste keer dat ik dat moest doen :+). Nadat dat gebeurd was en ik me echt vervelend verbrand had aan de las, was het tijd om de voorvork eens erin te zetten en te kijken hoe dat uit zou zien met het stuurtje erop. Bij de spullen van Bas zaten ook 2 zadels en 1 daarvan was een heel dun zadel, staat wel zo rees natuurlijk, dus die ook even erop gezet om te kijken hoe het zit. Dan krijg je dus iets wat hierop lijkt :
Nadat de voorvork pas was gemaakt werd het tijd om te kijken of ik de ophanging aan het frame nog nodig had van de rempomp. Na wat snel passen en meten werd het duidelijk dat ik voor geen meter uit zou komen met mijn remkabel en ik had geen zin om daar weer wat mee aan te beunen. Dus ik pak gewoon een rempomp op het stuur en een stalen remleiding die ik hier nog has hangen. Dat even netjes op maat gemaakt en gekeken of het netjes paste. Niels was komen kijken en had ff wat foto's van mij gemaakt toen ik bezig was met die werkzaamheden:
Toen werd het tijd om wat zooi van het frame af te slijpen wat toch overbodig was en wat zorgde voor meer gewicht. Nadat er geslepen was werd het tijd voor een kleurtje. Ik heb gekozen voor antrasiet voor het frame en het stuur. Het blok, voorvork en stuurpen worden matzwart. Zo komt nog wat van de carbon kleuren terug in de scooter.
Nadat dat gedaan was, krijg je dit resultaat:
Weer genoeg gedaan vandaag iig. Tot de volgende update!