NRG

Joehoe Oldskool Member !


Zkr tof dat je weer aan het bouwen bent :W.
Ben benieuwd wat het gaat worden, we spreken elkaar wel weer op een sprint :love:.




Liefs
 
ziet er al goed uit;)
Thx ;)

Thx

wel een leuke uitdaging :) Ga deze volge en kijken hoe ver jij ermee geraakt 8):W
Gisteren ben ik met het frame bezig geweest, het gaat nog veel werk worden om hem netjes te krijgen.

Joehoe Oldskool Member !


Zkr tof dat je weer aan het bouwen bent :W.
Ben benieuwd wat het gaat worden, we spreken elkaar wel weer op een sprint :love:.




Liefs

Hehe, kon eigenlijk niet missen dat ik weer ging bouwen natuurlijk ;). We komen elkaar zeker wel weer tegen dit jaar:*.
 
Update 2: 22-07-09:

Een fotoloze update

Ik ben de laatste tijd een beetje met de scooter bezig geweest. Zoals ik al verteld had, was de lak van de achtervelg nietmeer te redden. Daarna ben ik bezig geweest met alle lak en coating te verwijderen, want die reageerde met primer. Nadat ik de achtervelg weer opnieuw had gespoten werd ineens alle lak in de velg gezogen oid. Zo zag het iig uit. Ik had het helemaal gehad met die velgen, want de voorvelg deed hetzelfde.

Daarna had ik het idee om met zip type 1 velgen te gaan rijden en de vork in te korten weet ik veel. Maar met dat ik die pas aan maken was zag ik dat het frame op meerdere plaatsen gescheurd is. Ook past zoon zip type 1 vork met veelteveel moeite in een nrg frame, cups passen niet in het frame, dus moeten erop gelast worden enz. Allemaal heel beun en dat wil ik niet. Het moet gewoon goed zitten en niet halfslachtig. Dus nu ben ik op zoek naar een goed recht en onbewerkt nrg/ntt frame, zodat ik zo de std scooterklasse van sbo in kan gaan komend jaar, mits ik dat wil gaan doen. Dus de ntt vork moet er straks in, de 10 inch 3 spaaks brede velgen, etc etc.

Ook hadden jullie misschien wel gezien dat ik op zoek ben naar een ander carter. Dat is omdat het SD carter wat ik hier heb helemaal naar de naad is omdat er een vertandingslager uit elkaar geklapt was. Allemaal heel fijn, het zit goed mee. Maar ik ben niks anders gewend ;).
 
Update 07-07-09:

Daar ben ik weer met wat kijk en lees materiaal van mijn kant.

Zoals ik al in de vorige update had getypt was het vorige frame erg gaar en op meerdere plaatsen gescheurd, dus moest daar wat anders voor komen. Bassie bood mij een frame aan met wat kapwerk. De prijs was gunstig, dus dat ben ik samen met Jurgen (nogmaals super bedankt Jur :*) op gaan halen. Eenmaal aangekomen bleek het best veel te zijn, we hadden net nog geen aanhanger nodig :p.

Ik was ook wat aan het kloten met voorvorken en velgen enz enz en het kwam allemaal uit op klote eigenlijk. Op het oude frame had ik een zip type 1 vork passend gemaakt en het zat allemaal voor geen meter, dus dat idee liet ik snel varen. Ik zag dat een vriend van mij een oude voorvork van mij verkocht en een setje bekende velgen ( oude carbon overtrokken zip velgen van de zip2000 van Jordy), dus die maar overgekocht. Die zien er zo uit:

Carbonnevelgen.jpg


Daarna de zip velgjes erop gezet, om te kijken hoe dat zou staan. Dat zag er wel leuk uit. Dus al het oude (zwarte) kapwerk en het gescheurde frame weggesmeten, want met die spullen was niks aan te vangen en het lag echt in de weg, omdat ik al zat kapwerk had.

Daarna werd het tijd om de zip type 3 voorvork in het frame te maken. Aangezien de stuurpen weer te kort was moest hij weer worden verlast (de zoveelste keer dat ik dat moest doen :+). Nadat dat gebeurd was en ik me echt vervelend verbrand had aan de las, was het tijd om de voorvork eens erin te zetten en te kijken hoe dat uit zou zien met het stuurtje erop. Bij de spullen van Bas zaten ook 2 zadels en 1 daarvan was een heel dun zadel, staat wel zo rees natuurlijk, dus die ook even erop gezet om te kijken hoe het zit. Dan krijg je dus iets wat hierop lijkt :

NRGFrameBas.jpg


Nadat de voorvork pas was gemaakt werd het tijd om te kijken of ik de ophanging aan het frame nog nodig had van de rempomp. Na wat snel passen en meten werd het duidelijk dat ik voor geen meter uit zou komen met mijn remkabel en ik had geen zin om daar weer wat mee aan te beunen. Dus ik pak gewoon een rempomp op het stuur en een stalen remleiding die ik hier nog has hangen. Dat even netjes op maat gemaakt en gekeken of het netjes paste. Niels was komen kijken en had ff wat foto's van mij gemaakt toen ik bezig was met die werkzaamheden:

IMG_3663.jpg

IMG_3664.jpg


Toen werd het tijd om wat zooi van het frame af te slijpen wat toch overbodig was en wat zorgde voor meer gewicht. Nadat er geslepen was werd het tijd voor een kleurtje. Ik heb gekozen voor antrasiet voor het frame en het stuur. Het blok, voorvork en stuurpen worden matzwart. Zo komt nog wat van de carbon kleuren terug in de scooter.

Nadat dat gedaan was, krijg je dit resultaat:

Framegespoten.jpg


Weer genoeg gedaan vandaag iig. Tot de volgende update!
 
Ziet het er dan zo bagger uit dat niemand wil reageren :?. Ondertussen nog overrange poullies van Niels overgenomen.
 
Ziet het er dan zo bagger uit dat niemand wil reageren :?. Ondertussen nog overrange poullies van Niels overgenomen.

Er wordt zowiezo weinig gereageerd in de projecten. Opbouw ziet er in elk geval al zeer netjes uit. Blijven die kappen in die kleur paars want die zijn wel nice :)

succes er nog mee
 
Er wordt zowiezo weinig gereageerd in de projecten. Opbouw ziet er in elk geval al zeer netjes uit. Blijven die kappen in die kleur paars want die zijn wel nice :)

succes er nog mee

Thx!

De kappen blijven die kleur ja, ze hebben hier en daar wat gebruikersschade, maar dat heb je toch met een kappenset van ongeveer 6 jaar oud.

geniaal Denna :p

leuk je nog ff gemeet te hebben in Zeeland :)

Thx

Was leuk je weer eens gesproken te hebben;). Volgende keer weer, kan ik weer goed hard lachen met jou en je broer!

Ik ben vandaag nog heel even bezig geweest met de scoot. Voorvorkpoten hebben ook moeten geloven aan het antrasiete kleurtje. Al met al vind ik het heel netjes ogen zo. Voorwiel er ff ingehangen en de voorkap+ beenschild wat bij de kappenset van Bas zat. Uiteraard komt straks gewoon de paarse set erop. De voorvork word nog wat lager, de buitenpoten kunnen nog een stuk korter en ik heb plaats zat <]:

NRGmetvoorkapenvoorwiel.jpg

NRGmetvoorkapenvoorwiel1.jpg


Ook krijgen de wielen nog een poetsbeurtje, dus de lak en het randje word weer netjes gepolijst:W.
 
Ziet er goed uit man.:)

Kappen blijven geel?:p

Er word btw echt heel weinig gereageerd de laatste tijd dus het ligt niet aan jou:D
 
Back
Top