NRG power winterproject

zippie078

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Momenteel bezit ik een Typhoon met NRG voorkap die ik afgelopen half jaar compleet heb gerestaureerd. Frame kaal gemaakt en opnieuw gespoten. Blok helemaal gereviseerd, alle kappen gespoten, nieuwe voorvork, banden en ga zo maar door. Hier helaas niet al teveel foto's van gemaakt.
Setup is Dr50 met sito plus en polini koppeling. Rijd 80-85 op teller.
Hier een paar foto's.
20200315_124348.jpg
20200403_194404.jpg
20200730_202252.jpg
Nu heb ik een NRG Power uit 2009 gekocht waar ik hetzelfde mee wil doen deze herfst/winter. Doel is om een leuke straat setup te krijgen om af en toe voor de fun is mee te rijden.
De scooter heeft wat problemen maar rijd wel. Remmen zijn niet zo best meer. Toerenteller en knipperlichten deden raar maar dit is opgelost met een juiste bougie en nieuwe spanningsregelaar.
Alleen de snelheidsmeter doet het nog niet. Hier een foto van de NRG, de zip is inmiddels verkocht.
20201009_171116.jpg

Setup zal ongeveer zo worden:
Cilinder. Stage 6 racing
Carb 21mm Dellorto handchoke black
Vario Malossi MHR (al in bezit)
Uitlaat yasuni C16
Koppeling Stage 6 of Polini
Standaard membraam met carbonnen plaat
Denk een powerfilter met recht spruitstuk
Krukas Doppler racing met nieuwe lagers
Ontsteking voorlopig standaard, misschien het vliegwiel af laten draaien.
YSS verstelbare achterveer (al in bezit)

Uiteraard nieuwe banden, remblokken en schijven.

Kappenset is niet de mooiste meer maar alle ophangpunten lijken nog heel te zijn.
Kappen wil ik in de Line-X of laadbakcoating spuiten wat er ongeveer zo uitziet.
20201010_173431.jpg
Hoop eens in de maand een update te posten, hopelijk zijn er meer mensen die weer een projectpagina aan maken.
 
Advertisement - register to remove this

rick Beta

Member
die 1e nrg is echt heel netjes geworden, en ben benieuwd naar de 2e.

die dellorto 21 zou ik aangezien je met powerfilter wilt gaan rijden omwisselen voor een cp21, hele goede kwaliteit maar net wat fijner dan een dellorto.
 

randallbertha

New Member
Wil je om af en toe voor de fun is mee te rijden?
citaat "Hoop eens in de maand een update te posten"
Binnenkort is het een maand geleden dat je het bericht hebt gepost.
Ik hoop je al rijden?
 

zippie078

Well-Known Member
Er is weinig gebeurt de afgelopen weken ivm werk en privé leven. Afgelopen week ook een ouder tweede auto erbij gekocht voor de vrouw. De auto moest ook het één en ander aan gebeuren.

Wel heb ik voor een mooie prijs een nieuw in de doos Yasuni C16 via mp op de kop getikt.
De voorkap bleek toch niet helemaal goed meer te zijn. Was een flinke scheur gepolysterd wat alweee los liet. Via mp een andere voorkap kunnen scoren met 1 afgebroken ophangpunt. Deze heb ik van de oude kap af gehaald en op de nieuwe kap vast gesmolten met de soldeerbout.
Dit heb ik vaker gedaan met scheuren in kappen en voor mij werkt het zeer goed. Lijmen e.d. heeft niet mij voorkeur.
20201018_111730.jpg

Verder wel de benzinetank in de buddy gebouwd. Een tank van een Typhoon past met enige aanpassing nu prima. Tankvlotter werkend proberen te krijgen maar dit kreeg ik niet voor elkaar. De stekker doorverbonden en nu heb ik altijd een volle tank haha!
20201020_185621.jpg

Alle kappen die niet gespoten hoeven te worden heb ik ontvet, schoongemaakt en op zolder gelegd. Ik ben ook begonnen met het schuren van de kappen. De kappen wil ik als eerste aanpakken.
Ik heb ook besloten om de kappen toch te spuiten voor het mooiere resultaat. Kappen wit met zwart of wit met rood wat denken jullie?
20201101_185714.jpg
 
Er is weinig gebeurt de afgelopen weken ivm werk en privé leven. Afgelopen week ook een ouder tweede auto erbij gekocht voor de vrouw. De auto moest ook het één en ander aan gebeuren.

Wel heb ik voor een mooie prijs een nieuw in de doos Yasuni C16 via mp op de kop getikt.
De voorkap bleek toch niet helemaal goed meer te zijn. Was een flinke scheur gepolysterd wat alweee los liet. Via mp een andere voorkap kunnen scoren met 1 afgebroken ophangpunt. Deze heb ik van de oude kap af gehaald en op de nieuwe kap vast gesmolten met de soldeerbout.
Dit heb ik vaker gedaan met scheuren in kappen en voor mij werkt het zeer goed. Lijmen e.d. heeft niet mij voorkeur.
View attachment 58226

Verder wel de benzinetank in de buddy gebouwd. Een tank van een Typhoon past met enige aanpassing nu prima. Tankvlotter werkend proberen te krijgen maar dit kreeg ik niet voor elkaar. De stekker doorverbonden en nu heb ik altijd een volle tank haha!
View attachment 58227

Alle kappen die niet gespoten hoeven te worden heb ik ontvet, schoongemaakt en op zolder gelegd. Ik ben ook begonnen met het schuren van de kappen. De kappen wil ik als eerste aanpakken.
Ik heb ook besloten om de kappen toch te spuiten voor het mooiere resultaat. Kappen wit met zwart of wit met rood wat denken jullie?
View attachment 58228
zeker wit met zwart :-D
 

zippie078

Well-Known Member
Alweer een tijdje terug de laatste update, dus tijd voor een nieuwe. Er is ondertusen best wat gedaan.

Alle kappen heb ik hoogglans wit gespoten. De voorkap gaf een reactie met de onderliggende laklaag. Uiteindelijk de gehele voorkap tot op het plastic kaal geschuurd, in totaal zit er wel 8 uur schuurwerk in alleen de voorkap denk ik. De remklauwen voorzien van een nieuwe lak. Bijde Achterste remklauw zaten de zuigers vast, deze met veel moeite eruit gekregen en hier een nieuw setje voor besteld.

Hier de reactie van de primer met onderliggende laag. Op alle andere kappen had ik hier geen last van. De voorkap heb ik via mp gekocht en was al een keer overgespoten.
20201120_102822.jpg
Uitenindelijke eindresultaat van de voorkap
20201129_121541.jpg

Koplamp en knipperlichten gedeeltelijk in carbon wrap gezet.
20201112_194137.jpg

Scooter ligt nu helemaal uit elkaar. Momenteel ben ik bezig om het frame te schuren en te spuiten. Voor de rest ook zo goed als alle onderdelen binnen voor het blokje. Plan is om hier tussen kerst en oud en nieuw aan te beginnen.
Ook heb ik voor 15 euro een paddock gevonden op marktplaats. Hier moet ik alleen een busje voor laten draaien voor bevestiging van de paddock.

De setup wordt
Stage6 racing MK2
Yasuni C16
Dellorto 21mm met handchoke
Malossi E5 luchtfilter
Top performance draaibaar spruitstuk
Std membraan met carbon kleppen
Doppler racing krukas
SKF krukas lagers
Malossi MHR vario
Delta clutch met wingbell
Vliegwiel af laten draaien
Voorlopig std ontsteking en vertanding.

20201209_195030.jpg

20201212_134340.jpg
 

zippie078

Well-Known Member
Frame is ondertussen gespoten net zoals de voorvork. Ook nieuwe bouten besteld welke zichtbaar zijn en in RVS. Voor de remklauwen, carterkap, remschijven enz.

Blokje ligt ook helemaal uit elkaar en begonnen af te tekenen wat weg gefreesd moet worden om de cilinder mooi passend te krijgen op het carter. Voor de dremel nog wat hulpstukjes besteld, tot die binnen zijn kan ik niet verder met het blokje.
Blokje heeft denk ik een keer een vastloper gehad gezien de schadeplekken binnenin.
20201228_155753.jpg20210102_100314.jpg20201228_152248.jpg20210102_100156.jpg
Nieuwe banden om de velgen laten leggen, ben gegaan voor Michelin Power Pure zowel voor als achter. De velgen zijn hoogglans zwart gespoten.
Ondertussen maar begonnen met opbouwen van het frame. Voor zover als mogelijk.
20201231_132616.jpg
Voorvork ook voorzien van nieuwe balhoofdlagers.
20201227_193020.jpg
 

zippie078

Well-Known Member
Er is veel gebeurd ondertussen, blokje zit weer helemaal in elkaar.
Nog een foto na het bewerken van het blokje, uiteraard nog mooi schoon gemaakt voordat ik deze weer in elkaar heb gezet.
20210116_220644.jpg
IMG-20210116-WA0003.jpg
Ik heb nog een nieuwe cdi en bobine gekocht met een voorgeprogrammeerde curve erin van TP. Hier zit een vervroeginsspie bij. Bij lage toerentallen vervroegd hij iets en bij hogere toerentallen juist iets later.

Blokje vandaag ook onder de scooter gehangen en aangesloten wat nodig is om te starten. Hij sloeg na 20sec starten gelijk aan maar bleef niet goed stationair lopen.
Uit de uitlaat komt ook veel onderbrande benzine en hij rookt veel, van de week de sproeier wat verkleinen
IMG-20210116-WA0009.jpgIMG-20210116-WA0008.jpgIMG-20210116-WA0005.jpg
Post automatically merged:

Post automatically merged:

 
Last edited:

Rusty

New Member
Mooi project!

Tip voor als je weer eens een ophangpunt van een kap wilt repareren, bij de action of bouwmarkt hebben ze van die twee componenten epoxy spuiten.
Dat spul werkt zo goed dat de kap nog eerder breekt dan de verbinding zelf.

Vaak zie je bij polyester reparaties dat het er maar gewoon op geplakt wordt en als lijm gebruikt wordt op dragende verbindingen, daar is het niet voor bedoeld en zal snel breken. Epoxy daarentegen doet dat stukken beter zonder vezel versterking, wel het oppervlak goed grof schuren.
 
Last edited:

zippie078

Well-Known Member
Afgelopen weekend 2x gereden op de scooter. Stottert en hapert best wel. Aangezien ik ook benieuwd ben hoeveel pk hij levert en ik zelf lang bezig ben met afstellen ga ik de scooter zaterdag wegbrengen om proffesioneel af te laten stellen.
Ga hem brengen bij DDL Tuning die hem op de testbank af zullen stellen. Ze zijn gespecialiseerd in 2T en 4T tuning, zoek ze eens op instagram op ze doen mooie dingen.

Ik hoop op een pktje of 13 op het achterwiel maar we zullen zien, ik houd jullie op de hoogte.
 

rick Beta

Member
de 13 gaat die wel overheen mag ik toch hopen, ik zit al bijna aan de 14 met een barikit 47.6 en tjt f1 op minarelli hori. ik heb wel een hpi erop zitte impv ori.

maar ik verwacht toch wel dat je rond de 16 komt
 

zippie078

Well-Known Member
de 13 gaat die wel overheen mag ik toch hopen, ik zit al bijna aan de 14 met een barikit 47.6 en tjt f1 op minarelli hori. ik heb wel een hpi erop zitte impv ori.

maar ik verwacht toch wel dat je rond de 16 komt
Ik rijd zonder hpi. Stage 6 geeft een vermogen op van 17-19pk met volledige setup gemeten op een geblokkeerde vario.

Hoeveel vermogen neemt de overbrenging af ongeveer? Alles boven de 13 ben ik tevreden mee in ieder geval.
 

Danny1984

Member
Mooi project, over die vreterij in je lak, dat heeft te maken met de lagen wat eronder zit.
Als je een 1k product hebt,(spuitbus je) dan kan het wel een Invreten in de onderlaag.

Wat ik zelf doe, is ik spuit er een klein dus laagje watergedragen lak op, dit goed laten drogen en vervolgens weer verder gaan met de lak wat erop komt.

Waterlak neutraliseert de vreterijplekje.

Succes nog met je build, ziet er keurig uit.

Gr Danny uit Leeuwarden
 

zippie078

Well-Known Member
Mooi project, over die vreterij in je lak, dat heeft te maken met de lagen wat eronder zit.
Als je een 1k product hebt,(spuitbus je) dan kan het wel een Invreten in de onderlaag.

Wat ik zelf doe, is ik spuit er een klein dus laagje watergedragen lak op, dit goed laten drogen en vervolgens weer verder gaan met de lak wat erop komt.

Waterlak neutraliseert de vreterijplekje.

Succes nog met je build, ziet er keurig uit.

Gr Danny uit Leeuwarden
Goede tip is dat voor de volgende keer, ik heb dit namelijk met mijn andere scooter ook wel eens gehad op de kappen.
 
Advertisement - register to remove this
Similar threads
Thread starter Title Forum Replies Date
M NRG Power Sprinter (AC) + NRG Power street 70 (LC) Projecten 4
Thomas Project: NRG (AC Power) Projecten 63
Sanderp Sander's Speed 6t NRG Projecten 191
Denna NRG Projecten 108
H Street Nrg Projecten 20

Similar threads

Top