Project: NRG (AC Power)

thnx voor de tip Menno, tot nu toe nog geen probs gehad met de koeling dus eerst nog ff met balkjes proberen :)

En jaja, eindelijk heb ik een c20 gevonden, na eerst voor nop naar klundert te zijn gereden om een c20 te kopen, wat een c16 bleek te zijn :| heb ik toch nog in den haag een echte c20 kunnen vinden *D

c20.jpg


Ik had ff de demper van m'n yasuni r erop gezet, omdat ik in de andere demper ff nieuwe demperwol aan 't stoppen was.

Verder nog ff m'n koelkapjes 'getuned'

koelkapje.jpg


En m'n AIM er weer opgezet

aim.jpg


En toen was ie klaar voor speelmansplaten :)

klaar.jpg


Alleen nog vervoer zien te regelen.... :rolleyes:
 
Last edited:
oke dan :)

vervoer naar SMP is voor 99% zeker geregeld (Thnx John!)

verder natuurlijk nog ff gereden, en hij draaide 14k met std. onsteking. Wel zat er ineens een dikke stotter in, waarschijnlijk komt dit door de doppler krukas die een aantal graden vervroegd ivm std krukas.

Daarom heb ik nu een omgedraaide vervroegingsspie, zodat m'n ontsteking verlaat en hij weer net zoals standaard staat (dat hoop ik iig)

hier een pic van de spie, heb geen idee hoeveel graden ie nu precies vervroegd/verlaat:

vervrspie.jpg


binnenkort weer ff afstellen als het wat minder regent en dan zien jullie me wel @ SMP :)

owja, deze scoots gaan oa mee vanuit vlaardingen/schiedam:
peugeot speedake, mhr replica LC (3br tuned), 21mm, HPI, omgelaste MHR pijp
de zip van marcie, jullie wel bekend denk ik
een zip sp met een koopmans blok met 25,2 koopmans pk's
area 51 met evo50, 19mm
de aerox sim, met speed setup
 
Na een hele tijd weer 's een update :)

Speelmansplaten verliep niet echt lekker, de dag ervoor knalde ie supergoed. Dus vol goede moed naar Tholen afgereisd, maar daar begon ie heel gek te stotteren. Ben de hele dag aan het kloten geweest met de carb, maar dat was het uiteindelijk toch niet. Toch maar gewoon gaan sprinten, heb 2x gewonnen ofzo :X

Thuis aangekomen bleek de koppakking te zijn weggebrand. :rolleyes:
Ook waren er wat sporen van detonatie. (door de vervroeging v/d doppler as)
Daarom maar een nieuwe cilinderkop gekocht van Athena.
En een verlatings-spie. Toen liep het nog niet echt geweldig, hele tijd stotteren op top, en na m'n vliegwiel gesloopt te hebben, heb ik de knoop maar doorgehakt en een HPI 2005 gekocht :)

hpi.jpg


cdi spanningsvrij opgehangen...
hpicdi.jpg


m'n race-stuur: van alle gemakken voorzien :+
stuurtje.jpg


cilinder.jpg


En een filmpje:
http://pieter.goddeloos.nl/thomas/hpiwerkt.mov

Nu is het wachten op de goeie adapterplaat voor de hpi, zodat m'n koelvin erop kan, en op de koelkappen. Zou allemaal eind deze week binnen moeten zijn. Dan komen er uiteraard actiefilmpjes :p

Zal nog kijken of ik wat screens van de smp dvd kan halen.
 
zet je er wel een alu koelfin op? :#
lijkt me dat die wel langer heel blijft ook ivm je hpi enzo 8)

ziet er wel nice uit :)
ga zo door :W
 
heb je toevallig al gaan banken met deze setup, ben ook aan het denken om AC pia projektje te beginnen maar had graag eens geweten hoeveel je er zou kunnen uitkrijgen ...

greetz
 
Heel de week gewacht op de adapterplaat en op de ice koelkapjes.

Maar het was vrijdag allemaal binnen. Dus vandaag heel de dag bezig geweest met monteren.

De demper van de C20 loopt nu akelig dicht langs de koelkap, maarja er fikt niks weg, dus het zal wel goed zijn :rolleyes:

Nog ff snel 2 filmpjes gemaakt voor het donker werd. Hij trekt op met 13,5k en draait op top 13k. Kan nog wel wat beter dus. (dit was met paarse drukveer, rode hebo trekveren)

Filmpje 1
Filmpje 2

Vandaag ff gereden op industrie terrein.
Had een blauwe drukveer erin gedaan met zwarte deltaclutch veren.

Was gelijk een wereld van verschil. Bleef goed op toeren. (rond de 13.8k)

10april1.jpg


Dus ik ff m'n tank leegrijden, totdat dit gebeurde:

10april2.jpg

10april3.jpg


Marcel met de vooruitziende blik :X

Maargoed, gelukkig hebben we de filmpjes nog:

Warmrijden
Langsrijden
Broertje aan 't rijden
Broertje aan 't rijden 2

Alu koelvin is me iets te gortig, dus ga denk ik weer voor een afgedraaide std fan. Want daar lag het niet aan.
Maar misschien heeft iemand een beter idee? (mina koelvin?)

De boutjes zijn waarschijnlijk losgetrilt. Want de gaten waar ze inzaten zijn nog heel. En die waren eerst alledrie doormidden.
Ook zijn alle vinnen nog heel. Maar wel wazig want ik had ze alledrie met een veerring heel strak vastgedraait.

10april4.jpg


Dit wordt dus weer een ice koelkap kopen + nieuwe fan... Zal wel weer een week bezig zijn maarja :+
 
Last edited:
cb-dude: Ik heb nog niet gebankt met deze setup, maar ben wel van plan om binnenkort 's te kijken hoeveel pk ie heeft. Grafiek komt dan hier te staan.

Heb wel een oude uitdraai met dezelfde cilinder, alleen dan met DO 19mm carb, yasuni c16 uitlaat, std ontsteking, std membraan en std vertanding.

uitdraai-thomas.jpg


denn1s: thnx voor het aanbod, maar de dealer hier heeft ze voor 5 euro...

aprillia sr2000 : klopt, hier is een keer een meeting geweest. Is alweer tijd geleden.

Maar hoe bedoel je, 1 van jullie heeft een dikke dip?
 
weer een update van dit projectje +ralf+

2 dagen voor lelystad nog ff aan het beunen geslagen omdat ik vervoer had geregeld via een maat waarvan de vader van z'n vriendin wilde rijden :)

zo ziet dat er dan ongeveer uit, was al avond want ik moest werken tot 5 uur.

std blok eronderuit en 'snel' blok eronder:

beunen.jpg


en 'klaar' met kappen:

lelyscoot.jpg


toen op naar lely en daar maar gaan banken want de rij voor de sprints was te erg.

nrgac-lely05.jpg


16.2pk })

met standaard carters, cil die getuned is op een c16 en 19mm en een vl11 met 2 verschillende diktes kleppen :X
maarja ze hadden niks anders meer bij de dealer en beter als een kapot klepje.

zondag ook nog gesprint tegen een evo50lc en 2x gewonnen.
ook had m'n broertje nog gewonnen van een aerox met c21, speed, 28mm.
was wel lache om te zien dat ie nog best mee kon komen.

toen kreeg ik een pm van joel, dat hij de cilinder nog verder wilde aanpassen, dus gelijk de cilinder eraf gehaald, zag er nog netjes uit.

cilinder-s3.jpg


dus toen naar eindhoven gebracht zodat de uitlaatpoort nog wat groter wordt

Het doel is de 18pk te halen maar dit zal wel lastig worden :+

bij speelmans is ie als het goed is in actie te zien :)

setup nu:
std pia ac carters
hebo racing cilinder AC
doppler krukas met c3 lagers
mikuni 24mm vlakschuif
hpi 2005
yasuni c20
mhr overrange compleet (delta, wingbell, mhr2000, poulies, snaar)
lange vertanding (rf van 10.4)
 
thnx rik :)

Inmiddels weer aardig wat veranderd:

Hebo Racing 2 Uitlaat
Benzinetank weg, en rij nu met olietank.
Cilinder max-tuned door JS-Tuning.

19-sep-2005-1.jpg


19-sep-2005-2.jpg


19-sep-2005-3.jpg


19-sep-2005-4.jpg


En natuurlijk ff afstellen voor speelmans, maar na 1x sproeier verwisselen kwamen onze blauwe vrienden het weer verpesten. :|

Dus ik moet ff een andere afstelplek zoeken nu...
 
Back
Top