Ronnie
Well-Known Member
Nieuw jaar, nieuwe setup dus een nieuw topic
Omdat het andere topic beetje een zooitje was geworden en veel foto's offline zijn maak ik ff een nieuw aan. Alle updates komen ook gewoon in de 1e post te staan.
Het begon dus in de herfstvakantie in 2003. Er werd een NRG aangeschaft voor wat te sleutelen en een 70cc-tje. Maar het werd steeds meer een project en van het een kwam het ander.
Zo zag hij er eerst uit:
Dit was dus met een athena ovaal, big one racing, mhr2000+ delta kluts, 21mm. Later kwam er een hpi2003 bij een eeen Hebo Manston maakte plaats voor de Athena.
In Februari werd er dus wat nieuw spul aangeschaft, zoals een evo, 24 vlak enz. Het blok werd weer langzaam opgebouwd en er zijn nog wat andere onderdelen aangeschaft zoals een 25 recht, malossi remschijfje.
Ook had ik nog een Aerox radje geregeld en die is er ook opgekomen. Hopelijk gaat die iets beter zijn werk doen, dan de orginele radjes. Dit is het enige nadeel van Piaggio
Het blok zit nu compleet inelkaar en kan er zo onder gedraaid worden. Alleen moet er nog gewacht worden op een uitlaat want die is er nog niet. Deze zal zo snel mogelijk worden aangeschaft en dan kan de scooter na een lange winterpauze weer eens zijn eerste meters gaan maken. Dan zal er nog het een en ander afgesteld moeten worden, zodat hij een beetje netjes van zijn plek komt.
De setup is nu:
motorisch
- Polini Evolution 70cc
- MK Pro Race 2 uitlaat
- Doppler as met c3 lagers
- MHR Overrange
- MHR delta clutch
- HPI 2004
- Malossi VL13
- Malossi 22-28mm spruitstuk
- Mikuni 24mm vlakschuif
- Malossi E13 luchtfilter
Hier het cilindertje:
Het blokje:
optisch:
- Malossi Remschijfje
- Stage 6 temp. meter
- TNT stuurtje
- Aerox Radiateur
- Betor achterveer
- Domino Gashandle
- Kill-switch
Aan het uiterlijk moet wel nog het een en ander gedaan worden. De velgen zijn al gepolijst, maar die moeten nog wit gecoat worden. De kappen moeten nog een keer gespoten worden, ze liggen al spuitklaar. De voorkap is wel al strak gemaakt:
Hier de voorvelg en het remschijfje:
Het tellertje die de temperatuur in de gaten moet gaan houden:
Deze of de volgende week wordt de NRG op zijn wielen gezet. Dan moeten er ook nog wat kleine dingetjes gedaan worden.
Op dit moment staat hij er zo bij:
Als de uitlaat er is dan kan hij in princiepe aangeslingerd worden. Ik hoop dat dat binnen nu en 3 weken is ongeveer.
Dingen die nog gedaan moeten worden:
- Kappen spuiten
- Velgen coaten
- Rpm teller regelen
- en nog wat klein spul wat ik vergeet.
Er is niet echt een deadline. Ik zie wel wanneer hij af is...
Alle updates komen in de 1e post te staan.
Update 20 mei
Scooter staat weer zo goed als in elkaar.
Veel lees en kijk plezier
Greetz
Ronnie
Omdat het andere topic beetje een zooitje was geworden en veel foto's offline zijn maak ik ff een nieuw aan. Alle updates komen ook gewoon in de 1e post te staan.
Het begon dus in de herfstvakantie in 2003. Er werd een NRG aangeschaft voor wat te sleutelen en een 70cc-tje. Maar het werd steeds meer een project en van het een kwam het ander.
Zo zag hij er eerst uit:
Dit was dus met een athena ovaal, big one racing, mhr2000+ delta kluts, 21mm. Later kwam er een hpi2003 bij een eeen Hebo Manston maakte plaats voor de Athena.
In Februari werd er dus wat nieuw spul aangeschaft, zoals een evo, 24 vlak enz. Het blok werd weer langzaam opgebouwd en er zijn nog wat andere onderdelen aangeschaft zoals een 25 recht, malossi remschijfje.
Ook had ik nog een Aerox radje geregeld en die is er ook opgekomen. Hopelijk gaat die iets beter zijn werk doen, dan de orginele radjes. Dit is het enige nadeel van Piaggio
Het blok zit nu compleet inelkaar en kan er zo onder gedraaid worden. Alleen moet er nog gewacht worden op een uitlaat want die is er nog niet. Deze zal zo snel mogelijk worden aangeschaft en dan kan de scooter na een lange winterpauze weer eens zijn eerste meters gaan maken. Dan zal er nog het een en ander afgesteld moeten worden, zodat hij een beetje netjes van zijn plek komt.
De setup is nu:
motorisch
- Polini Evolution 70cc
- MK Pro Race 2 uitlaat
- Doppler as met c3 lagers
- MHR Overrange
- MHR delta clutch
- HPI 2004
- Malossi VL13
- Malossi 22-28mm spruitstuk
- Mikuni 24mm vlakschuif
- Malossi E13 luchtfilter
Hier het cilindertje:
Het blokje:
optisch:
- Malossi Remschijfje
- Stage 6 temp. meter
- TNT stuurtje
- Aerox Radiateur
- Betor achterveer
- Domino Gashandle
- Kill-switch
Aan het uiterlijk moet wel nog het een en ander gedaan worden. De velgen zijn al gepolijst, maar die moeten nog wit gecoat worden. De kappen moeten nog een keer gespoten worden, ze liggen al spuitklaar. De voorkap is wel al strak gemaakt:
Hier de voorvelg en het remschijfje:
Het tellertje die de temperatuur in de gaten moet gaan houden:
Deze of de volgende week wordt de NRG op zijn wielen gezet. Dan moeten er ook nog wat kleine dingetjes gedaan worden.
Op dit moment staat hij er zo bij:
Als de uitlaat er is dan kan hij in princiepe aangeslingerd worden. Ik hoop dat dat binnen nu en 3 weken is ongeveer.
Dingen die nog gedaan moeten worden:
- Kappen spuiten
- Velgen coaten
- Rpm teller regelen
- en nog wat klein spul wat ik vergeet.
Er is niet echt een deadline. Ik zie wel wanneer hij af is...
Alle updates komen in de 1e post te staan.
Update 20 mei
Scooter staat weer zo goed als in elkaar.
Veel lees en kijk plezier
Greetz
Ronnie
Last edited: