Nrg-Rox Mhr speed 04

nrglewedorp

Racebeest in opbouw!
nrgrox.jpg

Het begon op een dag...... dat ik vast besloten was een project scooter te beginnen..... toen was ik 13:p. Kwa geld was dat dan ook wat moeilijker natuurlijk dus ben ik daar maar even mee gaan wachten.

PICT0011.jpg


Ik was 16 en kreeg een scooter (yamaha Aerox) had plannen die om te bouwen als project als ik 18 was, maar dat liep dus anders ik had van een goede vriend van mij een Piaggio NRG gekocht van het eerste model. Zat al een aantal snelle onderdelen op, maar heb het blok verkocht en de scooter gestript.

NRGframe2.jpg


dat was al snel gebeurd dus gingen we eerst maar is een berg geld het raam het gooien voor wat onderdeeltjes:

MHR SPEED T7 04
MHR TEAM 1999 Krukas
DPR uitlaat met c21 Race demper
Special Binnerotor ;)
MHR Overrange Kit
Koso 28mm
K&N filter
Hebo Race koppeling
MHR Vl13 membraan
MHR koppelingshuis met verstevigingsring

alleonderdelen.jpg

DSCN0121.jpg


De onderdelen waren geregeld maar nu wilde ik ook nog is wat apparts met de scooter doen zodat het ook niet zo saai is dus heb ik zitten nadenken...... over iets wat je niet zoveel ziet, en er een frameracer met aerox kappen van te maken. Had alles passend gemaakt zodat de kappen erop passen en door een goede vriend van mij SKZ sonic #2wat versteviging laten lassen zodat alles ook goed vast zit. Heb ook een aprilia RS 50 radiateur van voren en voor me buddyseat een NRG radiateur.

DSCN0118.jpg

DSCN0117.jpg

DSCN0112.jpg

DSCN0122.jpg

DSCN0113.jpg


DSCN0265.jpg


DSCN0266.jpg


DSCN0268.jpg


DSCN0269.jpg


DSCN0270.jpg


DSCN0275.jpg

hier het resultaat van hoe de scooter er nu bij staat, vind het zelf nog niet zo lelijk (maarja iedereen zijn eigen mening)

En als het zo ver is, dan lekker wat meetings afgaan en hier en daar is een sprintje mee doen om een beetje te showen wat er in en aan zit. Maar voor de rest is het gewoon voor lekker in de buurt beetje de straat onveilig maken.

ben bij Trim line geweest paar kapjes laten bestikkeren, en heb me achterkappen aan de binnekant met elkaar verbonden met poly.
DSCN0386.jpg



Voor de rest staat me scooter nog bij Tuner, maar paar tegen vallertjes gehad. Ik had een carterset wat niet echt goed was hoorde niet bij elkaar dus zat wat afwijking in, dus maar een nieuw setje laten aanschaffen.

blok1.jpg


Omdat ik niet echt de sprinter ben en de scooter gebruik voor beetje op straat te race, heb ik maar voor een andere carb. gekozen nu word het gewoon een koso 28mm . (Valstroom is te koop btw!!) Motorblok staat al in elkaar, wat er nog aan gedaan moet worden is er moet nog een spruitstuk gemaakt worden, en heb me Malossi rotor ingeruild voor wat anders maar dat is nog een verassing:p.

Update 1 oktober 2006

Scooter gister opgehaald, alles splinter nieuw dus de scooter is nog niet perfect afgesteld alles is heel ruim gezet zodat ik em lekker ff in kan rijden dan breng ik em terug, en dan zien we het resultaat wel.

DSCN0407.jpg

DSCN0408.jpg

DSCN0409.jpg

hier me ontsteking komt denk ik niet zo vaak voor.:p
DSCN0410.jpg

DSCN0411.jpg

hier voor de aansluiting van de laptop
DSCN0412.jpg


2-04-07
Heb niet veel nieuws te vertellen, heb setje nieuwe handschoenen gekocht, morgen krijg ik nog rode "velg sticker strip" en andere rempotdeksel, een nieuwe remleiding is ook in aanmaak...
Hier nog een paar nieuwe foto's:
DSCN0574-1.jpg


DSCN0571.jpg


DSCN0567.jpg


DSCN0566.jpg


DSCN0573.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ja, heb je gelijk in maarja dan moet het gelijk een Malossi worden en die koop je niet zomaar he:p dusja nog even kijken maar kwa kleur enzz en frame komt allemaal goed!!!
 
wat gaat er onder de rox de rox voorkap komen?
nu is het egt een zwevend geval dat er totaal niet bijhoort :p
blokkie klinkt iig aardig powerfull!
greetz ken
 
nrglewedorp said:
Ja, heb je gelijk in maarja dan moet het gelijk een Malossi worden en die koop je niet zomaar he:p

Denk dat een likje verf al een hele hoop goed zou maken :)

Maare, verder ziet het er al leuk uit, en het blokje zal iig wel lekker gaan lopen als ik zo naar je setup kijk :)
Succes ermee!
 
heb de kapjes al eerder bij eric zien liggen :) leuk idee maar het ziet er allemaal nog wat rommelig uit.
met een gecoat frame, een kleurtje op je kappen en wat afwerking word dit echt een vet project.
suc6 er mee.
 
Weer al een uit zeeland:p, Eeh man ziet er goed uit, even je frame een kleurtje geven, en die voorvork erin zetten en je hebt een bruut ding :D, ben je er ook met Perkpolder?
 
Bas@Ritthem said:
Weer al een uit zeeland:p, Eeh man ziet er goed uit, even je frame een kleurtje geven, en die voorvork erin zetten en je hebt een bruut ding :D, ben je er ook met Perkpolder?

Nee, perkpolder gaat niet lukken, heb het financieel even niet zo breed dat ik em nog af krijg;) maar dit jaar is die nog wel af hahaha....
 
als je nou allen heb gelast aan je frame , zoals beugeltjes en ophangingen .
poets en coat em dan ziet er wel wat netter uit :) drop meteen je blok bij eric voor stralen :p..

no offense , maar dat kwam in me op toen ik je page aant lezen was..

voor de rest is je scoot wel vet :) hoop dat het wat wordt met die kappen erop :p
 
Ziet er wel orgineel uit, maar dat is het dan ook, lijkt me toch beter als je gewoon wat nrg kappen pakt, of er nog wat andere kappen erbij pakken en een hele set maken/polyen.
Verder zit alles er maar een beetje aangebakken volgens mij, maarja, wat niet is kan nog komen natuurlijk, en een RS50 radiateur zal ook al genoeg koelen denk ik. Setup zit in ieder geval wel goed, Ben benieuwd wat je ervan maakt, succes verder..
 
Ziet er leuk uit! doet me denken aan mijn NRG-SR
maare, ik hoop wel dat je HELE rox voorkant erop zet, behalve die ene voorkap :p
 
Back
Top