Nieuwe Parts #3

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

waar staat trouwens dat er titanium in die krukas zou moeten zitten? op de site van malossi staat alleen iets met koper nikkel chroom en molybdeen voor zover ik zie?
 
Ik kan me herinneren dat Henk Slinger mij ooit eens verteld heeft dat malossi wel degelijk geprobeerd heeft om de drijfstang van titanium (dan wel een legering met oa titanium) te maken. Het percentage breuk was echter te groot waarna ze zijn overgestapt op het gebruik van het normale chroommolybdeemstaal.

Misschien dat daar de benaming titanium-as van over is gebleven.
 
Om Sander zijn post uit het oude topic maar even te Quoten:

Voor de verduidelijking... Dit 'probleem' hebben we zelf in de hand gewerkt.. De officiele benaming van de krukas is "malossi rhg team titan"

Titan staat dus NIET voor titaan of titanium, maar is een afleiding van de griekse god 'titan' en zijn volgelingen (titanen)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Titaan_(mythologie)

Vandaar....

Enkel omdat de drijfstang grijskleurig is, en anders is dan een gebruikelijke drijfstang, denken we gelijk dat dit titanium is.....
 
Malossi geeft bij beide drijfstangen aan dat ze van verkoperd chroommolybdeemstaal zijn.

Nu is het duidelijk dat de MHR Team stang niet verkoperd is, dus dat klopt al niet.

Waarschijnlijk zit het verschil in de nabewerking. De rhq mhr wordt gesmeed en verkoperd (waarschijnlijk voor het vullen van de oneffenheden). De mhr team wordt gesmeed en helemaal nagefreesd met als gevolg een zeer gladde en lichte drijfstang.

Titanium zit er 100% zeker niet in, het gaat hier om een sterke staallegering.

hmmm , is titanium magentisch oid, als t staal is is de test iig simpel, vast wel iemand met zoon ding op ze kamer :+

mocht t hetzelfde materiaal zijn, dan nog de vraag waar die prijs vandaan komt, een drijfstang na bewerken kost geen 400 euro oid :+ De as + lagering is sowieso van ander materiaal dan neem ik aan... Vind t maar een vaag verhaal :)
 
De drijstang los kost 260 euro.

Maargoed dan betaal je natuurlijk ook de naam en ja de drijfstang is magnetisch.

Afwerking is vele malen solieder en netter.
De malossi versie is ook netter dan die van Stage6
 
€250 voor een drijfstang ??? Er zit iemand tussen die er verschrikkelijk veel geld aan overhoudt:p

Deze kosten ongeveer de helft, worden gebruikt in de GP en die heb ik toch veel liever dan die cheap-ass Malossi stangen.

Dit zijn uit vol materiaal (een Chroom molybdeen staal) gefreesd en oppervlakte behandeld. Vreselijk mooie naaldlagers, met de kooi uit één stuk materiaal gefreesd, echt kwaliteitspul zegmaar.

De drijfstang op de foto is een 90mm Derbi exemplaar, maar hij is er ook in 80 / 85mm scootermaten te krijgen. (ik heb de catalogus)
 
Last edited:
€250 voor een drijfstang ??? Er zit iemand tussen die er verschrikkelijk veel geld aan overhoudt:p

Deze kosten ongeveer de helft, worden gebruikt in de GP en die heb ik toch veel liever dan die cheap-ass Malossi stangen.

Dit zijn uit vol materiaal (een Chroom molybdeen staal) gefreesd en oppervlakte behandeld. Vreselijk mooie naaldlagers, met de kooi uit één stuk materiaal gefreesd, echt kwaliteitspul zegmaar.

De drijfstang op de foto is een 90mm Derbi exemplaar, maar hij is er ook in 80 / 85mm scootermaten te krijgen. (ik heb de catalogus)

Hoezo cheap-ass?
Als ik zo je foto's bekijk dan vind ik de malossi toch netter afgewerkt
Of het exemplaar van je foto moet een paar keer op de grond gestuitert hebben??

Het bigend lager van zowel de Malossi als de Stage 6 zijn ook uit 1 stuk gefreest en dat geld ook voor de rod zelf.

Niet dat ik malossi wil promoten , want de prijs is absurd. Maar uitgaande van de foto vind ik mijn Malossi er toch mooier uitzien.

Detail van mn malossi ( in de wangen )
[ir]http://img339.imageshack.us/img339/4900/mhraq8.jpg[/ir]

Detail van de stage6 ( los)
[ir]http://img339.imageshack.us/img339/8140/s6xb3.jpg[/ir]
 
Ik heb ook zo een Samarin drijfstang en die ziet er een stuk netter uit dan het exemplaar van Abt.
[IR]http://users.telenet.be/Fastards/upload/DSCF2907k.jpg[/IR]
 
€250 voor een drijfstang ??? Er zit iemand tussen die er verschrikkelijk veel geld aan overhoudt:p

Deze kosten ongeveer de helft, worden gebruikt in de GP en die heb ik toch veel liever dan die cheap-ass Malossi stangen.

Denk je niet, dat de Malossi assen ook van degelijke kwaliteit zijn, maar KANT en KLAAR worden aangeleverd, zodat elke boer op de hoek met deze producten overweg kan??

Lijkt mij wel... Ze betalen dan wel wat meer, maar hoeven geen persapparatuur, uitklokmeetgereedschap etc te kopen.. Al met al, is het voor de consument goedkoper zo'n krukas te kopen.. en is het voor de producent extra voordelig omdat hij een goed prijs krijgt...:)
 
Denk je niet, dat de Malossi assen ook van degelijke kwaliteit zijn, maar KANT en KLAAR worden aangeleverd, zodat elke boer op de hoek met deze producten overweg kan??

Lijkt mij wel... Ze betalen dan wel wat meer, maar hoeven geen persapparatuur, uitklokmeetgereedschap etc te kopen.. Al met al, is het voor de consument goedkoper zo'n krukas te kopen.. en is het voor de producent extra voordelig omdat hij een goed prijs krijgt...:)


Aad heeft het hier over een losse drijfstang. En dat die 250e kost is gewoon geldklopperij.
 
hmm, mijn malossi drijfstang ziet er nog beter afgewerkt uit. Ze hebben er ook met een laser in gefreesd:staat malossi ingegraveerd en nog wat ,maar ik heb hem hier niet liggen,dus weet ff niet wat dat andere was. Die Samarin drijfstang lijkt mij ook dikker toe trouwens
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top