Nieuwe parts #4

Status
Not open for further replies.

Tom.#86

TKT!
Vorige topic is alweer over de 1000 posts.

In het vorige topic ging het over de nieuwe onderdelen die te zien zijn in de Show @ Milaan.

o.a.:

Malossi Bigbore kits 76cc/86cc
Nieuw stage6 spullen.

640x480-PB061190.jpg


44mm slag as.
640x480-PB061189.jpg


Big_Bore.JPG


Big_Bore_2.JPG


big_bore_3.JPG


Stage6 poulies:

eqco6h.jpg


Stage RT achterveer:

2cmndc7.jpg


Stage6 vertandings deksel:

640x480-PB061220.jpg


Vario's

640x480-PB061221.jpg



Cilinder van fabrizi.

640x480-PB061203.jpg



En meer :p
 
Advertisement - register to remove this

alleen heb ik soms het idee dat sommige mensen iets te diep wegzinken in de theorie en soms dus te moeilijk gaan doen over iets wat eigenlijk heel simpel is :)

Ik denk ook dat een helehoop mensen graag interessant doen omdat ze over een bepaald onderwerp net iets meer weten dan de gemiddelde forumer. <]

Niet aanvallend naar heiko hoor. maar sommige mensen willen graag overdreven interessant doen. en zullen dan ook kosten wat het kost voet bij stuk houden...

Sorry voor de hele dikke vette Offtopic.

Ontopic:

heeft iemand die die nieuwe multivar 2000 MHR team al gestest en de x belt voor zip sp???

Het is toch of een multivar of een Team 2000? :?
 
Van euroscooters, de 77cc bigborre piaggio
Malossi - Cilinder
Deze cilinder wordt geleverd zoals op de foto wordt vertoond.
Inclusief pakkingen, kop, zuiger, tapeindjes...

Bij het monteren van deze cilinder heb je een 85mm drijfstang krukas nodig!
Gilera DNA heeft aan de carters aanpassingen nodig.

Type: MHR BigBore
Inhoud: 77 cc. / 47.6 mm.
Cilinder: Aluminium
Koeling: Watergekoeld
Piston: Pen 12
Spoelpoorten: 7

carteraanpassing moet bij alle piaggio blokken, niet alleen dna,
47.6mm is natuurlijk 50mm

En hier zeggen ze dat de zuiger pen12 is?
Ook een fout? of heeft de 77cc versie een pen12 zuiger en de 86cc een pen13 zuiger?

Als het geen fout is, dan zij ze mooi uit te wisselen ;)
 
Ik denk ook dat een helehoop mensen graag interessant doen omdat ze over een bepaald onderwerp net iets meer weten dan de gemiddelde forumer. <]

Niet aanvallend naar heiko hoor. maar sommige mensen willen graag overdreven interessant doen. en zullen dan ook kosten wat het kost voet bij stuk houden...

Sorry voor de hele dikke vette Offtopic.

Ontopic:



Het is toch of een multivar of een Team 2000? :?


Er zijn idd teveel van dat soort mensen, maar dat soort mensen praten ook alleen, en hebben nog nooit iets laten zien. Dat kunnen we van Heiko niet zeggen, hij heeft wel een grote mond ;), maar heeft ook mooie prestaties neergezet. Een NL record op de 150 meter is natuurlijk geen bullshit.

Dus Heiko valt niet onder dat volk in mijn ogen...en wat de de vario en de xbelt betreft...dat zijn nieuwe onderdelen in de malossi line, pas een aantal weken leverbaar als het goed is, de namen kloppen iig ;)
 
Van euroscooters, de 77cc bigborre piaggio


carteraanpassing moet bij alle piaggio blokken, niet alleen dna,
47.6mm is natuurlijk 50mm

En hier zeggen ze dat de zuiger pen12 is?
Ook een fout? of heeft de 77cc versie een pen12 zuiger en de 86cc een pen13 zuiger?

Als het geen fout is, dan zij ze mooi uit te wisselen ;)

77 cc is op mina: pen 12
86 cc is op mina: pen 13
 
Er zijn idd teveel van dat soort mensen, maar dat soort mensen praten ook alleen, en hebben nog nooit iets laten zien. Dat kunnen we van Heiko niet zeggen, hij heeft wel een grote mond ;), maar heeft ook mooie prestaties neergezet. Een NL record op de 150 meter is natuurlijk geen bullshit.

Dus Heiko valt niet onder dat volk in mijn ogen...en wat de de vario en de xbelt betreft...dat zijn nieuwe onderdelen in de malossi line, pas een aantal weken leverbaar als het goed is, de namen kloppen iig ;)

ik wil ze hebben maar kan er nog neit aankomen denks:/
 
77 cc is op mina: pen 12
86 cc is op mina: pen 13

zelfde geld voor pia dacht ik zo.

alleen dus weer even naar wat duidelijkheid toe.......
we rijden nu met de mhr 2000 (bijna allemaal)
er is dus ook een 2006 overrange set ( mhr2006 vario??? (team hoe je dat ook noemt))
Nu is er dus een Team 2000 vario? of is dat dan de mhr2006?

van de poulies weet ik wel dat er dus 2 types zijn "2000" en 2006
in de 2006 overrange zit bijvoorbeeld nog wel de mhr2000 vario



edit: BB is bij dijkman nog steeds het goedkoopst €365,00
 
Last edited:
Er zijn idd teveel van dat soort mensen, maar dat soort mensen praten ook alleen, en hebben nog nooit iets laten zien. Dat kunnen we van Heiko niet zeggen, hij heeft wel een grote mond ;), maar heeft ook mooie prestaties neergezet. Een NL record op de 150 meter is natuurlijk geen bullshit.

Dus Heiko valt niet onder dat volk in mijn ogen...en wat de de vario en de xbelt betreft...dat zijn nieuwe onderdelen in de malossi line, pas een aantal weken leverbaar als het goed is, de namen kloppen iig ;)

Daarom zei ik ook niet aanvallend naar heiko. <]

Maar ff over die BB's

Ik dacht dat voor pia de 77cc versies ook 13 pen waren :?
 
@ Pikeheat, ik denk dat je zelf toch wel slimmer moet zijn, en weet dat ik alles zelf maak, dus ook ophoogplaten, het afsteken van een plaat is voor mij de enigste goede optie.

en ikzelf zal dus nooit blij zijn met een plaat die 1 tot 3 honderste mm scheelt. (wil niks over Karsxemeijer zeggen, want ik heb de platen niet gezien, dus ook niwet nagemeten!)

en ik ben nergens van onder de indruk, je levert een autocad tekening in bij een laserbedrijf de eerste plaat kost 200 € de volgende geen reet. elk klein kind kan dat, alleen als winkel, zaak kan je dat doen.

ik heb al een baan, en daarbij een tkenbureautje, en daarbij scooter tunen, aanpassen als hobby.

BTW een paar honderdste zie jij NIET in je vermogen, ik wel (als je het over de vlakheid van de plaat hebt, zeker met NOS etc.)

groeten Heiko

Jalalalala,

ik dacht dus dat het om de aansluting bij de spoelers ging, ik had niet opgemaakt uit je zin dat het om de dikte ging...

Verder lekker belangrijk.
 
Van euroscooters, de 77cc bigborre piaggio


carteraanpassing moet bij alle piaggio blokken, niet alleen dna,
47.6mm is natuurlijk 50mm

En hier zeggen ze dat de zuiger pen12 is?
Ook een fout? of heeft de 77cc versie een pen12 zuiger en de 86cc een pen13 zuiger?

Als het geen fout is, dan zij ze mooi uit te wisselen ;)

Mijn fout, zal het even aanpassen, maar pistonpen is idd wel 12mm
 
Big Bore 77cc pia/mina = Pen 12
Big Bore 86.4cc pia/mina= Pen 13

77cc zuiger is exact het zelfde kwa afmetingen/gewicht aan de 50mm zuigers voor Derbi etc. (meende dat zelfs het artikelnummer gelijk was)

86.4cc zuiger, pen 13, en heeft een iets langer hemd. Heb het niet opgemeten, heb ze alleen naast elkaar gehad en zal denk ik 3 a 4mm langer zijn.
 
graag zou ik ook willen weten of deze platen echt overal hetzelfde zijn, want aan zo'n hele mooie naadloze plaat heb je dus geen ene moer als hij soms 1 a 2 honderste verschilt, ZOALS BIJ TEDESCHI!

Heiko heeft wel een punt. Ik denk dat er nu geen ophoogplaten op de markt zijn die (voor of na het laseren) dubbelzijdig zijn gevlakt.
Waarom niet? Dat is aanzienlijk duurder en wat lastig om goed in te spannen.

Dus ze worden gewoon gelaserd uit plaatmateriaal. En de tolerantie op plaatdikte is vaak echt wel even wat ruimer dan een paar honderste mm.

Die nauwkeurigheid heb je wel nodig, alhoewel ik 1 a 2 hondersten verschil nu niet meteen een probleem zou zien opleveren. Die verschillen zitten gegarandeerd ook in de cartervoet/cilindervoet, of je moet echt al deze vlakken opnieuw nabewerken.
 
Heiko heeft wel een punt. Ik denk dat er nu geen ophoogplaten op de markt zijn die (voor of na het laseren) dubbelzijdig zijn gevlakt.
Waarom niet? Dat is aanzienlijk duurder en wat lastig om goed in te spannen.

Dus ze worden gewoon gelaserd uit plaatmateriaal. En de tolerantie op plaatdikte is vaak echt wel even wat ruimer dan een paar honderste mm.

Die nauwkeurigheid heb je wel nodig, alhoewel ik 1 a 2 hondersten verschil nu niet meteen een probleem zou zien opleveren. Die verschillen zitten gegarandeerd ook in de cartervoet/cilindervoet, of je moet echt al deze vlakken opnieuw nabewerken.

precies Joël,

en aangezien ik alle vlakken heb nagevlakt ook ivm het lassen.

tweezijdig navlakken is erg intensief, of gewoon een plaat op een goede draaibank afsteken, dit laatste geeft mijn voorkeur.
en wat betreft pronk (positief), ik vind dat de grootte van de mond het verschil is van de onderbouwing en een opmerking.

verder wil ik toevogen, dat ik elke slijtage heel erg belangrijk is, ik heb afgelopen jaar met sproier 20 gereden en als de slijtage, warmteontwikkeling wordt beperkt (let op de SPIJL), kan diegen die hier wel over nadenkt, dus misschien wel ruim 50% erbij pompen.

kijk naar DJ, die heeft al 35 pk.

btw nog gefeliciteerd en succes volgend jaar.

alleen zijn er dus heel veel mensen die maar wat roepen, en dan ga ik in discussie en komt er de zogenaamde grote mond.
ikzelf ga niet in discussie, als ik het niet heb onderzocht en dan krigj je weleens een botsing.

nogmaals, het mooie is, als we allen harder gaan, maar de mesne die zelf maar wat roepen, kunnen beter eerst naar zichzelf kijken en dan naar mij, of wie dan ook wijzen!
 
Dennis, geloof dat al die mhr2000 / mhr2006 vario's exact hetzelfde zijn. iig mijn oude setje (van langgeleden) was gelijk aan een vario die ik een jaar geleden kost. Niet dat dat veel toevoegd, maar naar mijn weten zijn ze gelijk. Het enige verschil tussen de nieuwe en de oude type overrange is de diepere poulie (voor nieuwere type scoots met lange vert. assen).

Niet nieuw maar wel 'leuk'
De airsal BB :D, ook nog te koop voor een zeer schappelijke prijs
extra.asp
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top