Nieuwe parts #4

Status
Not open for further replies.

Tom.#86

TKT!
Vorige topic is alweer over de 1000 posts.

In het vorige topic ging het over de nieuwe onderdelen die te zien zijn in de Show @ Milaan.

o.a.:

Malossi Bigbore kits 76cc/86cc
Nieuw stage6 spullen.

640x480-PB061190.jpg


44mm slag as.
640x480-PB061189.jpg


Big_Bore.JPG


Big_Bore_2.JPG


big_bore_3.JPG


Stage6 poulies:

eqco6h.jpg


Stage RT achterveer:

2cmndc7.jpg


Stage6 vertandings deksel:

640x480-PB061220.jpg


Vario's

640x480-PB061221.jpg



Cilinder van fabrizi.

640x480-PB061203.jpg



En meer :p
 
Advertisement - register to remove this

precies Joël,

en aangezien ik alle vlakken heb nagevlakt ook ivm het lassen.

tweezijdig navlakken is erg intensief, of gewoon een plaat op een goede draaibank afsteken, dit laatste geeft mijn voorkeur.
en wat betreft pronk (positief), ik vind dat de grootte van de mond het verschil is van de onderbouwing en een opmerking.

verder wil ik toevogen, dat ik elke slijtage heel erg belangrijk is, ik heb afgelopen jaar met sproier 20 gereden en als de slijtage, warmteontwikkeling wordt beperkt (let op de SPIJL), kan diegen die hier wel over nadenkt, dus misschien wel ruim 50% erbij pompen.

kijk naar DJ, die heeft al 35 pk.

btw nog gefeliciteerd en succes volgend jaar.

alleen zijn er dus heel veel mensen die maar wat roepen, en dan ga ik in discussie en komt er de zogenaamde grote mond.
ikzelf ga niet in discussie, als ik het niet heb onderzocht en dan krigj je weleens een botsing.

nogmaals, het mooie is, als we allen harder gaan, maar de mesne die zelf maar wat roepen, kunnen beter eerst naar zichzelf kijken en dan naar mij, of wie dan ook wijzen!

Mooie reply, en natuurlijk is het beter om slijtage zoveel mogelijk te voorkomen, allleen moet het wel reeel blijven natuurlijk. Zoals Joel zei, als we naar 1 a 2 honderdsten gaan kijken mag je idd heel je carter etc gaan nalopen, pasvlak van de cilinder, de krukas etc. Maarja...dat doe jij dus ook allemaal blijkt nu... ;)

Ennuhm....thanx...jij ook succes volgend jaar ;)
 
Dennis, geloof dat al die mhr2000 / mhr2006 vario's exact hetzelfde zijn. iig mijn oude setje (van langgeleden) was gelijk aan een vario die ik een jaar geleden kost. Niet dat dat veel toevoegd, maar naar mijn weten zijn ze gelijk. Het enige verschil tussen de nieuwe en de oude type overrange is de diepere poulie (voor nieuwere type scoots met lange vert. assen).

Niet nieuw maar wel 'leuk'
De airsal BB :D, ook nog te koop voor een zeer schappelijke prijs
extra.asp

Foto doet het niet Wieger...

Ben wel benieuwd namelijk :D


Edit/ @ pronk :D
 
Dennis, geloof dat al die mhr2000 / mhr2006 vario's exact hetzelfde zijn. iig mijn oude setje (van langgeleden) was gelijk aan een vario die ik een jaar geleden kost. Niet dat dat veel toevoegd, maar naar mijn weten zijn ze gelijk. Het enige verschil tussen de nieuwe en de oude type overrange is de diepere poulie (voor nieuwere type scoots met lange vert. assen).

Niet nieuw maar wel 'leuk'
De airsal BB :D, ook nog te koop voor een zeer schappelijke prijs
extra.asp

Om hier even op terug te komen, ik zie wel verschil tussen een mhr2000 en een mhr2000 team vario, verschil in geleidebus diameter en wat andere 'verbeteringen' Moet je even op de malossi site zoeken en productnrs vergelijken etc.

Die airsal had ik me op verkeken :X het is een derbi senda (en dergelijke) model. (ik dacht mina)

http://www.opvoeren.nl/shop/aanbiedingen.asp#

en dan zie je het ergens wel staan.
 
De airsal op dat plaatje is niet voor pia of mina. Lijkt me eerder voor een derbi schakelblok ofzo.

EDIT: Net iets te laat :p. Die cilinders zijn er al jaren. Komt eigenlijk uit op 74cc, ipv 80.
 
dus er is een mhr 2000 en een mhr team 200 vario. en ook nog de sport vario
wat zijn de prijzen van deze team vario.


maar wieger wat jij zegt met de poulies.
het klopt dat je dus oud type en nieuw type hebt, ivm met de vertandings assen.
maar nu is er dus ook een 2006 poulieset met een ander type nummer dan die bij de "oude" mhr overrange zaten.
 
heiko, slijtage zie je inprincipe natuurlijk vooral aan de zijkanten terug omdat de zuiger dat niet mee kantelt, dus de spijl zou er opzich t minste last van hebben. Maar t punt is duidelijk, heb hier een ophoogplaatje die is 2 kanten na geslepen zover ik t kan zien, maar dat is idd niet op de markt zover ik weet voor speed / 2fast cilinders.
 
Om even terug te komen op het verhaal van de ophoogplaatjes..

De plaatjes zijn lasergenseden uit plaatmateriaal. Deze zijn hierna niet meer nageslepen. Ik heb zelf 1 test plaat laten vlakken en vind hiervan de kosten niet opwegen tegen het resultaat. Ik heb net nog een paar plaatjes opgemeten en ik meet verschillen in een plaatje van ongeveer 1 tot 3 honderdste. Dit vind ik dus minimaal. Het zijn tenslotte ook maar kleine delen van een grote plaat.. op een gehele plaat zal zeker meer verschil zitten

Als je kijkt naar de stage6, hebo, tedeschi, kiesler platen dan zit er vaak meer verschil in.

Zelf hebben we het hele seizoen met 2 scooters met zo`n ophoogplaat gereden en heb hier nog nooit problemen mee gehad. Ook de verschillende stage 6 cup rijders die met deze platen rijden heb ik nog nooit ergens over gehoord.

Dit is de reden dat ik de platen niet nog een keer aan beide kanten ga vlakken.

@ Heiko, misschien dat jij 2 honderdste verschil op een ophoogplaat kan merken maar dit lijkt mij verwaarloosbaar. Dan moet je echt alles van je blok apart laten vlakken. Dan nog geloof ik niet dat je hier winst mee zult halen. En wat gebeurd er zodra je je cilinder op moment aandraait.. zal die honderdste niet in je voetpakking drukken?

Ook heb ik hier een (schijnt) door jou gemaakte ophoogplaat voor 2 fast liggen waar wel 12 honderdste verschil in zit.. Als je wil weten welk plaatje dat is moet je maar even pm’en..
 
Vrienden...

Wat betreft vlakken van plaaten e.d.: Waarom hebben we in vredesnaam anders pakkingen in de motorwereld uitgevonden??

NIETS is in de scooterwereld op de honderste milimeten nauwkeurig, dus dat is de reden waarom we pakkingen zijn gaan gebruiken....
 
Vrienden...

Wat betreft vlakken van plaaten e.d.: Waarom hebben we in vredesnaam anders pakkingen in de motorwereld uitgevonden??

NIETS is in de scooterwereld op de honderste milimeten nauwkeurig, dus dat is de reden waarom we pakkingen zijn gaan gebruiken....

de verlossende post :p

Maar je hebt wel 100% gelijk. Ben zelfs in de cross welleens carters tegen gekomen die bij de voet van de cilinder bij het naadje zegmaar 0,3mm verschillende (nee, geen honda maar suzuki) maar dat was wel het toppunt. Maar zoals de meeste cartersetjes in omloop zit daar ook altijd verschil in (niet zo veel) maar zijn nooit 100%.
 
Vrienden...

Wat betreft vlakken van plaaten e.d.: Waarom hebben we in vredesnaam anders pakkingen in de motorwereld uitgevonden??

om af te dichten? :rolleyes:

Trouwens niemand ooit t malossi instructieboekje voor cilinder montage gelezen? mbt waar de zuiger heen gaat als je een rondje aan de krukas draait? Heeft hier alles mee te maken hoor! Of zullen die malossi carters alleen voor de SHOW zijn ;)
 
de verlossende post :p

Maar je hebt wel 100% gelijk. Ben zelfs in de cross welleens carters tegen gekomen die bij de voet van de cilinder bij het naadje zegmaar 0,3mm verschillende (nee, geen honda maar suzuki) maar dat was wel het toppunt. Maar zoals de meeste cartersetjes in omloop zit daar ook altijd verschil in (niet zo veel) maar zijn nooit 100%.

ik laat ze toch altijd even vlakken dat ik er zeker van ben dat dat juist 100% vlak is. vind ik toch 1 van de belangrijkere dingen
 
Om even terug te komen op het verhaal van de ophoogplaatjes..

De plaatjes zijn lasergenseden uit plaatmateriaal. Deze zijn hierna niet meer nageslepen. Ik heb zelf 1 test plaat laten vlakken en vind hiervan de kosten niet opwegen tegen het resultaat. Ik heb net nog een paar plaatjes opgemeten en ik meet verschillen in een plaatje van ongeveer 1 tot 3 honderdste. Dit vind ik dus minimaal. Het zijn tenslotte ook maar kleine delen van een grote plaat.. op een gehele plaat zal zeker meer verschil zitten

Als je kijkt naar de stage6, hebo, tedeschi, kiesler platen dan zit er vaak meer verschil in.

Zelf hebben we het hele seizoen met 2 scooters met zo`n ophoogplaat gereden en heb hier nog nooit problemen mee gehad. Ook de verschillende stage 6 cup rijders die met deze platen rijden heb ik nog nooit ergens over gehoord.

Dit is de reden dat ik de platen niet nog een keer aan beide kanten ga vlakken.

@ Heiko, misschien dat jij 2 honderdste verschil op een ophoogplaat kan merken maar dit lijkt mij verwaarloosbaar. Dan moet je echt alles van je blok apart laten vlakken. Dan nog geloof ik niet dat je hier winst mee zult halen. En wat gebeurd er zodra je je cilinder op moment aandraait.. zal die honderdste niet in je voetpakking drukken?

Ook heb ik hier een (schijnt) door jou gemaakte ophoogplaat voor 2 fast liggen waar wel 12 honderdste verschil in zit.. Als je wil weten welk plaatje dat is moet je maar even pm’en..

die opmerking is erg juist ja,

maar wil je er dan wel bij vermelden, dat die plaat van een cilinder afkomt met een scheve voet en dat deze verlijmd is geweest op DIE cilinder, en dus daarna hij op exact 0 stond ;) deze cilinder heeft Dennis TSA gekocht van mij en heb hem dus nu ook aangeraden om de cilinder te vlakken.

mijn platen zijn bij losse verkoop allen tussen 0,005/0,01 mm afwijking

ik ga voor minimale wrijving omdat het altijd beter is of in theorie of in de praktijk.
sowieso met NOS, hecht ik er veel waarde aan.

dit aankomende jaar wil ik namelijk echt grote NOS sproeierrs gebruiken en de slijtage zal dan zo groot worden, dat elk gering deel belangrijk is.

groeten Heiko.
 
als je cilinder niet haaks op de boring staat, dus dat de hoek tussen pistonpen en cilinderwand niet exact 90 graden is, is dit absoluut geen pretje. Dan gaat je bigend in je krukwangen zitten vreten en met alle gevolgen van dien. Maar honderste milimeters mogen hier niet van invloed zijn in mijn ogen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top