Preview nieuwe Stage6 parts...

Razma

Well-Known Member
ooh..wat een mailtje kreeg ik binnen !!

"Monster" oversized schijf is wel een terecht naam !!!
stage_preview_1.jpg


En ook nieuwe dashboards, een klein stukje te zien van de lichte alu CNC gefreesde remhendels en tweekleurige met CNC gefreesde rempotdeksels...

stage_preview_2.jpg


Stage6 is goed bezig :W
 
Advertisement - register to remove this

H.T.V.I said:
Ik vindt het klauwtje wel bizar klein voor zo`n grote schijf :?

Nee. Het remvlak is even groot als elke andere schijf.
Al maak je die schijf 500mm in doorsnee. Alleen de carrier (middelste, dragende deel) wordt groter.
Maar het remvlak, dus waar je remblokken op aangrijpen, blijft gelijk)
 
Folkert@MinaRally said:
Vraag me af of zo'n grote schijf nog wel enigzins bedienbaar is.

Je krijgt op een gegeven moment een zo grote hefboom dat bij minimale inknijping van de handel al een dusdanige kracht wordt opgebouwd, waarvoor je eerst de handel veel meer moest inknijpen.

Wat je dus krijgt is een in (veel) mindere mate bedienbare rem. Je hebt altijd een beetje speling in "aangrijppunt" en drukopbouw daarna. Hoe groter die remschijf hoe minder die speling wordt.

Ik vind het dus wat overdreven en de schijf beslaat nu wel een erg groot deel van de velg. Als ik zie dat een 250mm bij een (12") Runner velg de klauw al tegen de velgrand zit, dan zou het me niet verbazen al bij dit (13") Aerox wiel deze schijf richting de 300mm gaat.

Die CNC handels zijn wel nice. Dat verloopblokje ook.

Mijn ervaring is dat een veel grotere schijf juist veel doseerbaarder is, kracht die je hoeft te zetten voor dezelfde remvertraging is veel kleiner en daardoor doseerbaarder.
 
Hans F. said:
Mijn ervaring is dat een veel grotere schijf juist veel doseerbaarder is, kracht die je hoeft te zetten voor dezelfde remvertraging is veel kleiner en daardoor doseerbaarder.

Hmm okay. Kan natuurlijk.

Ik zie het zo: stel je had eerst vanaf je aangrijpingspunt en vandaaruit tot maximale remdruk een speling van 2cm in je handel.

Nu met een grotere hefboom, heb je meer remkracht bij dezelfde druk. Misschien dat dze druk nu dus teveel is met die grotere schijf. Dus nu wel een blokkerend voorwiel en anders niet.

Je speling in je handel van aangrijpingspunt tot maximale remdruk bij die grotere schijf wordt nu bijv. 1cm inplaats van die 2cm van eerst.
Je hebt dus een mindere mate van speling -> dosseerbaarheid minder, omdat je dus op een veel korter stukje die opbouw hebt van aangrijping tot aan maximale druk.
 
I´d better be stupid or something...but I´ve been chasing those parts around the globe, mostly the Koso Gauges on the pics.

Razma, could you answer me on where I can get a retailer on those parts? Scooter-attack doesn´t give me any decent information. Is the parts coming up there soon? Sorry if I missed something that was said in the posts before mine...

I just gotta have this stuff on the Heroxx...no opinion about that!
 
Back
Top