Bijna geen vermogen na nieuwe uitlaat en cilinder

Minimaal4Tekens

New Member
Gedag!
Ik heb een probleem. Ik heb een Yamaha jog r uit 2006 (Minarelli horizontaal) en Na het monteren van een nieuwe uitlaat (laser x pro) + 50cc standaard cilinder, heb ik zo goed als geen vermogen meer, hij trekt redelijk makkelijk naar 30 kmpu maar gaat dan met moeite naar 40/45. Ook komt hij redelijk moeilijk van z’n plaats, hij loopt stationair best laagtoerig en ik moet 1 a 1,5 seconden het gas inhouden voordat hij vooruit komt. Ik heb al een nieuwe sproeier erin gedaan (van 68 naar 72), de bougie is de goede kleur, maar ik haal Nogsteeds moeilijk 40 kmpu. Alle begrenzers zijn er al uit en voordat ik de nieuwe uitlaat en cilinder had gemonteerd haalde hij +\- 60 met prop in de uitlaat. Is het een kwestie van rollertjes?
 
Advertisement - register to remove this

Bij een nieuwe terugloop uitlaat komt ook afstellen om de hoek kijken.

Afstellen.
Lichtere rollen, zoals tim aangaf rond de 4 a 4.5gr

Sproeier, Sproeier moet je 1 a 2 maten hoger doen.

Bij de meeste 50cc vervangings cilinders zijn de poorten etc iets slechter afgewerkt dan origineel. Dat zorgt er ook voor dat hij om ietsjes meer benzine vraagt. Dus:
Sproeier 1 misschien 2 maten omhoog


Niet om heel lullig te zijn maar die laser X-Pro is echt een T*fus klus om goed afgesteld te krijgen op een 50cc.

Voor vragen, stel ze gerust.
 
Bij een nieuwe terugloop uitlaat komt ook afstellen om de hoek kijken.

Afstellen.
Lichtere rollen, zoals tim aangaf rond de 4 a 4.5gr

Sproeier, Sproeier moet je 1 a 2 maten hoger doen.

Bij de meeste 50cc vervangings cilinders zijn de poorten etc iets slechter afgewerkt dan origineel. Dat zorgt er ook voor dat hij om ietsjes meer benzine vraagt. Dus:
Sproeier 1 misschien 2 maten omhoog


Niet om heel lullig te zijn maar die laser X-Pro is echt een T*fus klus om goed afgesteld te krijgen op een 50cc.

Voor vragen, stel ze gerust.
Dankjewel voor de reactie! Ik zal morgen verder kijken, ik kom er net achter dat de vorige eigenaar een carterbout dolgedraaid heeft dus krijg die niet open, morgen even uitboren dus!
 
Back
Top