Bijna vastloper?

MattieTPH

New Member
Beste,

Na zowat elke tankbeurt loopt mijn Typhoon onregelmatig en blijft in toeren hangen. Ik heb het vermoeden dat hij dan niet goed smeert.
De olietank heb ik afgesloten dus ik meng zelf 1:45. Naar mijn idee meng ik bij het tanken gewoon goed want ik sta zeker 2 minuten te schudden. Na een paar minuten of een klein stukje rijden, wat dan al eigenlijk niet goed is, doet hij weer normaal. Ik gebruik ook geen Action 2t olie, gewoon castrol.

Zou dit dan inderdaad bijna een vastloper zijn of is er iets anders aan de hand? Moet ik dan langer schudden? Of toch weer de olietank aansluiten?

Alvast bedankt!


Setup Typhoon xr 2005
DR70
Dellorto 17,5
sito +
Malossi druk en trek
rest is std
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk niet dat het schudden veel invloed heeft , op het mengen met de benzine , de tweetakt olie is zelfmengend met de benzine , als je eerst b.v 1 liter zou tanken , en dan de olie erbij , of gelijk met tanken erbij schenken , is het al vermengd . Als je nu eens een keer niet schud na het tanken , zou hij gelijk goed moeten lopen . Misschien gaat er door het schudden iets verkeerd in de carb ( vlotter? )
 
Ik zal eens proberen of het met een jerrycan wel beter gaat. Een hoop rotzooi in de tank zou dit ook kunnen verklaren. Maar zit er geen benzinefilter ergens? Of kan ik die dan beter even inbouwen?

Zou het kunnen dat het vlottertje door het schudden op een of andere manier vast komt te zitten waardoor hij veel te rijk gaat lopen? Dit zou het blijven hangen in toeren kunnen verklaren misschien.
 
Back
Top