Motogp & WSBK 2010

Myers-MotoGP-Bike.jpg


deze meid gaat de laatste race (valencia) voor Suzuki rijden.
 
Rossi dan toch naar Ducati......

http://www.ducati.com/racing/motogp/news/press_release___official_statement/2010/08/04/343/index.do

Gabriele del Torchio, de baas der bazen van de Ducati Motor Holding, liet tijdens een interview met CycleWorld ontglippen dat Nicky Hayden en Valentino Rossi volgend jaar het MotoGP team zullen vormen, ook vertelde Del Torchio over de problemen in het WK Superbike.

“Dit seizoen zal Ducati in de sport geen wereldtitel behalen maar ik kijk er naar uit om volgend jaar Valentino Rossi en Nicky Hayden samen te zien,” aldus Del Torchio. “Nicky is een geweldig persoon en een fantastische rijder. Dit jaar heeft hij enorm veel bijgedragen aan het verbeteren van onze Desmosedici Racer en volgend jaar zullen hij en Valentino de motor het ultieme en winnen potentieel uit de motor gaan halen.”

“We wisten dat het een moeilijk jaar zou gaan worden in het WK Superbike. Het nieuwe reglement helpt daar niet bij en nu heeft onze 1198 het ultieme potentieel bereikt. Over twee jaar zullen we klaar zijn met onze nieuwe 1200cc Twin.”

bron racesport
 
8):W!

Moest ook wel, want tijdens de GP van Brno wil Yamaha z'n team voor volgend jaar bekend maken.

edit:/ Klopt dus niks van dat bericht.

''Regarding the recent allegations attributed to Gabriele Del Torchio - Ducati CEO and President, Ducati states that no agreement has been reached with the riders Valentino Rossi and Nicky Hayden for the future Moto GP season, although our interest in these riders remains.''
 
Mwoa...Hayden is nog weinig succesvol geweest


Je moet ook is naar de omstandig heden kijken.
Ik weet zeker als Rossi volgendjaar naar de Ducati gaat dat die motor ook beter wordt.
En dat Hayden erook hard mee kan voor het podium.
Rossi is de man op gebied van machine ontwikkeling kijk maar toen hij in 2004 naar Yamaha kwam.
 
http://www.racesport.nl/MotoGP/Moto...3-klasse/tabid/63/iNews_ID/24198/Default.aspx

Staat ook nog wel wat grappig nieuws. In 2012 weer Motogp met 1000cc? (why zou je denken?, ze zijn toch terug gegaan naar 800cc om de snelheid wat te verlagen? 8P).

Daarnaast tussen de 125cc 2takten; 250cc 4 takten. Wat automatisch betekend dat de 125cc's zo ongeveer kansloos zijn. Kijk naar de motocross waar je met een 125cc gewoon kansloos bent tegen een 250cc 4t die meer topvermogen levert, en daarnaast onderintoeren veel sterker is. Kijkend naar de regels zou je zo met een (voor topvermogen getunde) motor uit een 250cc 4t crosser kunnen gaan rijden. Dat maakt het wel een stuk betaalbaarder verwacht ik.
 
Back
Top