Motogp & WSBK 2010

Het lijkt bijna zover…………Rossi naar Ducati
Het gerucht dat Valentino Rossi in 2011 de overstap zal maken van Yamaha naar Ducati is voor velen al geen nieuwtje meer maar het begint nu serieus te worden. Zo weten diverse Italiaanse en Engelse bronnen te melden dat het nieuws komend weekend officieel bekend gemaakt gaat worden.


Valentino Rossi
Zo meldt de doorgaans goed ingelichte website MCN dat Rossi het komend weekend tijdens het MotoGP weekend in Catalunya de paddock op haar grondvesten zal doen schudden door bekend te maken dat de Italiaan in 2011 officieel op een Ducati actief zal zijn in het MotoGP wereldkampioenschap.

Italiaanse bronnen beweren dat de deal tot stand is gekomen nadat Rossi zich aan het begin van het seizoen op zijn tenen getrapt voelde door zijn huidige Fiat Yamaha Team. Zo zou de Italiaan veel salaris hebben in moeten leveren vanwege de financiële situatie in wereld en vervolgens hebben vernomen dat het salaris van zijn teamgenoot Lorenzo was aangevuld met het bedrag wat hij in had moeten leveren. Dit zou de veelvuldig MotoGP wereldkampioen in het verkeerde keelgat zijn geschoten en de verhoudingen tussen hem en de Yamaha mensen geen goed hebben gedaan en de besprekingen met Ducati in een stroomversnelling hebben gebracht. Ook de Italiaanse bronnen weten te melden dat het nieuws het komend weekend in Catalunya bekend gemaakt gaat worden en dat de MotoGP rijdercarrousel vanaf volgende week echt op gang zal komen.



Naast Rossi zou ook een deel van zijn vaste technische crew de overstap maken van Yamaha naar Ducati, iets wat eerder ook gebeurde toen de Italiaan de overstap maakte van Honda naar Yamaha.

Naast het grote nieuws van Rossi worden de geruchten ook steeds sterker dat Fiat Yamaha teammanager Davide Brivio aan het eind van het seizoen ook Yamaha zal verlaten. Zo zou de Italiaan het komend seizoen net als Rossi ook de overstap maken naar Ducati om daar als eindverantwoordelijke aan de slag gaan bij het Xerox Ducati World Superbike team.


We zijn benieuwd…………………



Bron : Racesport.
 
ik denk dat rossi het meer op de spanning gaat , geld heeft ie al wel :X

een Ducati is natuurlijk heel wat anders dan een Yamaha ..

en het is natuurlijk mooi om met alle merken een keer kampioen te zijn geweest :p

2012 op suzuki? kawa? :p
 
2012 eeen ferrari? :+

Ik vind het wel cool ben benieuwd hoe het loopt. Duurde ook even voordat hij het bij yamaha op de rails had..
 
Ik heb hem niet gezien....maar het leek mij een saaie race.
Volgens mij zijn we weer bij dat punt aangekomen van...
"doe mij maar WSBK"
 
Ik heb hem niet gezien....maar het leek mij een saaie race.
Volgens mij zijn we weer bij dat punt aangekomen van...
"doe mij maar WSBK"

ja...
Lorenzo heeft niet veel tegenstand, jammer dat Rossi er niet was. Mischien had hij wel wat tegenstand geboden... Vorig jaar deze race was:winner:8P:W
 
Sachsenring, Germany

Thursday 15th July 2010


ROSSI CLEARED TO RIDE IN GERMANY


Valentino Rossi has been officially cleared to ride at this weekend's German Grand Prix at the Sachsenring, six week's after his accident in Italy.
The Fiat Yamaha rider was examined by the Chief Medical Officer for this event, Dr. Huber Fischer, who found him fit enough to compete this weekend. Rossi will be present at the Official Press Conference at Sachsenring at 1700 CET today.


Bron: yamahamotogp.com
 
Karel Abraham will give MotoGP grid numbers a welcome boost in 2011 after confirming his intentions to graduate to the premier class next season.

The Moto2 rider confirmed on his personal website that he has this week signed a contract to take to the grid aboard a Ducati Desmosedici GP11 under the Cardion AB Motoracing banner that currently prepares his Moto2 entry.

Expected to be formally announced ahead of the Czech Grand Prix at the Brno Masaryk circuit, which is owned by Abraham's father, it is anticipated that the youngster has acquired an additional satellite Ducati and that there is no threat to current operatives Pramac and Aspar.


+1 rijkeluis zoontje.
 
Back
Top