MotoGP Seizoen 2007 #2

nja die hoop kan je dan beter gaan laten varen.

Elias is idd een leuke rijder om te zien, maar op de D´antin Ducati ga je het niet redden. je moet op een fabrieksmachine zitten, daar blijf ik bij.

WK gaat komend jaar tussen Stoner/Melandri op de Ducati, Rossi op de Yamaha, Hayden/Pedrosa op de Repsol Honda. misschien kan er nog een outsider bij.

Mischien Lorenzo.........

Dat is eigenlijk niet te zeggen. Dit jaar zou het ook tussen Rossi en Pedrosa gaan, en wie is er nu kampioen?

Alhoewel ik ook wel denk dat het tussen die rijders zal gaan.

dat is voor mij dus wel al te zeggen. lijkt me meer dan logisch dat het tussen deze personen zal gaan.

Kawasaki stel ik me wederom niet al te veel bij voor, evenals suzuki. Vermeulen is ook weer met beide benen op de grond gezet de laatste paar races.

Zevenvoudig wereldkampioen Valentino Rossi heeft zijn Yamaha bazen te kennen gegeven dat hij naar andere opties gaat kijken als de fabrikant niet beter zijn best gaat doen.

De Italiaan grijpt voor de tweede keer op rij naast de titel en is van mening dat een groot deel van de problemen binnen het team aan de Japanse kant liggen.
"Als we de titel weer willen winnen dan moeten de mensen in Japan er meer moeite voor doen, ze moeten echt hard aan het werk,"

vertelde Rossi aan het Italiaanse Motosprint.

"Ik sta voor 2008 nog bij hen onder contract. Als ze me laten zien dat ze willen vechten, oké, maar anders zal ik een andere keuze kunnen gaan maken."

Rossi geeft aan teleurgesteld te zijn over hoe langzaam de motor van dit jaar is ontwikkeld en dringt er bij de Japanse bazen op aan dat ze in de toekomst agressiever moeten zijn.

"We hoeven niet te lijden van de traagheid van een grote fabrikant. We moeten agressiever zijn en het lef hebben om beslissingen te maken om zo de motor te ontwikkelen. Dat is wat we dit jaar te kort kwamen. We hadden in het begin van het seizoen een achterstand en dat is er met het motorblok niet veel beter op geworden. En als we al eens wat probeerden dan ging het kapot."

"Ik weet niet wat de mensen buiten het team denken van onze resultaten. Ze verwachten veel van me, nogmaals een tweede plaats na de eerste twee jaar gewonnen te hebben, kan dus een teleurstelling zijn. Op dit moment ligt het bij hen, zij moeten mij iets laten zien. Zij moeten meer moeite doen."

BRON: Racesport.nl
Disclaimer en copyright ©

het is gewoon een combinatie van een aantal factoren.

Suprematie van een merk, Ducati/bridgestone, in dit geval.
De Michelin banden hebben teleurgesteld dit jaar.
De Motor is niet wat ze ervan verwacht hadden.

Tuurlijk ga je je dan ergeren.

maar het is mij al duidelijk. Als je wint, dan heb je vrienden. nu hoor ik alweer mensen praten dat Rossi verleden tijd is. allemaal belachelijk voorbarige praat. dan moet het nu toch ook over zijn voor Pedrosa, Hayden en Melandri.

Volgend jaar kon het wel weer eens heel anders eruit zien, Mark My Words:P

ik ben het ook met rossi voledig eens. kijk hoe hard hun het hele jaar voorbij gereden worden door en ducati en honda. nu moet hij dit compenzeren door aan het einde van een rechte stuk zo laat te remmen dat het daardoor de banden het meer op hun donder krijge enzo.

en als dat niet nodig was was meschien de michelin band voor rossi ook al weer een stuk beter geweest.

dus ik denk als de yamaha beter loopt dat het met rossi ook een stuk beter gaat.

17873.jpg

RIP

Oh die debuteerde geloof ik vrij heftig in de 500cc op een natte baan ofzo?
Verder 2 jaar m1 gereden in team met melandri geloof ik..
Kon altijd prima vallen ook!.. helaas.

RIP.

Na het tragische nieuws van het overlijden van Norick Abe heeft de directie van Yamaha in Japan haar eerbetoon uitgesproken richting de populaire voormalige MotoGP coureur die afgelopen zondagavond als gevolg van een tragisch verkeersongeval om het leven is gekomen.

2isb613.jpg

De plek van het fatale ongeval

De verklaring die is vrijgegeven door Yamaha Motor Corporation bestaat uit de volgende tekst:

Met grote droefenis hebben we op 7 oktober 2007 kennisgenomen van het overlijden van Norifumi (Norick) Abe, in de leeftijd van 32 jaar als gevolg van een tragisch verkeersongeval. Norick Abe, zoals hij door vele motorsportfans over de hele wereld bekend was kwam dit seizoen uit in de Japanse JSB1000 categorie in het Japanse kampioenschap voor het Y'S GEAR Racing (Yamaha) team.

Norick reed op zijn motor in Kawasaki City, in de provincie Kanagawa toen hij rond het tijdstip van 18.20 betrokken raakte bij een ongeval. Helaas moest rond 20.50 zijn overlijden worden bekendgemaakt in het ziekenhuis waar hij was opgenomen voor behandeling.

In 1993 werd Norifumi Abe de jongste winnaar van een 500cc kampioenschap in Japan waarna hij in het daaropvolgende seizoen debuteerde voor Yamaha in het Japanse Superbike kampioenschap en waarna hij op incidentele basis de overstap maakte naar het 500cc wereldkampioenschap.

Vanaf 1995 werd hij volwaardig deelnemer in het 500cc wereldkampioenschap waar hij uiteindelijk in zijn Grand Prix carrière drie overwinningen behaalde, vier tweede plaatsen en tien derde plaatsen. Dit seizoen keerde hij terug naar het Japanse kampioenschap en nam hij afgelopen juli eveneens deel aan de Suzuka 8 hours, de wedstrijd voor het Endurance World Championship.

Tijdens zijn carrière was Abe wereldwijd geliefd bij de fans maar ook in zijn thuisland was hij heel erg populair en een bepalend figuur in de diverse kampioenschapen.

Yamaha Motor Corporation president Takashi Kajikawa, verklaarde:

"Ik ben erg bedroefd sinds ik heb gehoord van het tragische nieuws. Hij was geliefd bij de fans in Japan, Europa, Amerika maar ook in Azië. Norifumi Abe was een ongelofelijke ambassadeur voor de sport wereldwijd. Hier in Japan waren de fans zeer verheugd over de terugkeer van Abe naar het Japanse kampioenschap en de Japanse circuits na zijn internationale carrière die 14 jaar duurde en zij zullen zich zeker beseffen dat hij een groot verlies is voor de nationale motorsport in Japan. Wij bidden voor zijn familie en hopen dat hij rust zal vinden, onze condoleances gaan uit naar zijn familie en de mensen die hem liefhadden."

21ch5bb.jpg

De scooter

Profiel: Norifumi Abe
Geboorteplaats: Tokyo, Japan
Geboortedatum: 7 September, 1975

Hoogtepunten uit zijn carrière:

1993: All-Japan kampioen 500cc klasse
1994: debuut in het wereldkampioenschap 500cc
1995: 9e in het wereldkampioenschap 500cc
1996: 5e in het wereldkampioenschap 500cc
(met de overwinning in Japan)
1997: 7e in het wereldkampioenschap 500cc
1998: 6e in het wereldkampioenschap 500cc
1999: 6e in het wereldkampioenschap 500cc
(met de overwinning in Brazilië)
2000: 8e in het wereldkampioenschap 500cc
(met de overwinning in Japan)
2001: 7e in het wereldkampioenschap 500cc
2002: 6e in het MotoGP wereldkampioenschap
2003: 16e in het MotoGP wereldkampioenschap
(deelname aan vijf wedstrijden)
2004: 13e in het MotoGP wereldkampioenschap
2005: 13e in het Superbike wereldkampioenschap
2006: 13e in het Superbike wereldkampioenschap
2007: geklasseerd op een derde positie in het All-Japan JSB1000 kampioenschap (na afloop van de zesde wedstrijd)

Met dank aan Jan Postmus voor de foto's

BRON: Racesport.nl

iemand al voorspellingen voor de race van het weekend?

denk rossi stoner pedrosa. die vechten met ze 3en en daarachter vermeulen en hopkins vechten voor p4 en 5

er zal heel veel afhangen van het weer.

Pedrosa was supersterk afgelopen weekend in Japan, maar toen dus de weersomstandigheden.

ben benieuwd of hij die lijn kan doorzetten. dan tip ik hem voor de overwinning.

1. Pedrosa
2. Rossi
3. Hayden
4. Stoner
5. Hopkins

regenrace: pure gok uiteraard:

1. Melandri
2. Vermeulen
3. Hopkins

Rossi en Edwards rijden ook weer in een andere kleurstelling:

[ir]http://images.motogp.com/multimedia2/604/604036_55117.jpg[/ir]

en Vermeulen, als eerbetoon aan Barry Sheene: