This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

MotoGP Seizoen 2007 #2

Kwalificatie:

1. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 48.555 secs
2. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1min 48.572 secs
3. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team (B) 1min 49.579 secs
4. Marco Melandri ITA Gresini Honda (B) 1min 49.679 secs
5. John Hopkins USA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 49.684 secs
6. Colin Edwards USA Fiat Yamaha Team (M) 1min 49.691 secs
7. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 1min 49.807 secs
8. Alex Hofmann GER Pramac d'Antin MotoGP (B) 1min 49.927 secs
9. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 1min 50.132 secs
10. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team (B) 1min 50.169 secs
11. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (M) 1min 50.392 secs
12. Alex Barros BRA Pramac d'Antin MotoGP (B) 1min 50.402 secs
13. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1min 50.581 secs
14. Kurtis Roberts USA Team Roberts (M) 1min 51.259 secs
15. Shinya Nakano JPN Konica Minolta Honda (M) 1min 51.827 secs
16. Carlos Checa SPA Honda LCR (M) 1min 53.271 secs
17. Sylvain Guintoli FRA Dunlop Tech 3 Yamaha (D) 1min 54.253 secs
18. Makoto Tamada JPN Dunlop Tech 3 Yamaha (D) 1min 57.525 secs

*ik heb geen Eurosport
wat is er met Rossi?
Vermeulen is een regenrijder?

http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/mo.../components/motogp/060729_chris_vermeulen.xml

Suzuki coureur Chris Vermeulen heeft de pole gepakt voor de Dutch TT van morgen. Vermeulen was de snelste in zeer natte weersomstandigheden. Casey Stoner staat naast hem om de eerste rij. De laatste plek op de eerste start rij is van Randy de Puniet.
De MotoGP coureurs hebben beide kwalificatiedagen getraind onder droge omstandigheden tot de kwalificatie training. Alle data die was vergaard tijdens de vrije training konden voor de beslissende training in de prullenbak. Casey Stoner was in het begin van de training gelijk weer voorin te vinden. Hij wisselde het eerste halve uur van de training de eerste plaats diverse keren af met Repsol Honda coureur Dani Pedrosa.

Halverwege de training leek de regen voorbij en wisselden een aantal coureurs hun regenachterband om voor een slick. Dit bleek een valse keuze. Het rubber kon even later weer worden omgewisseld in een natweer band.

Met nog vijftien minuten op de klok was het Chris Vermeulen die met een snelle ronde verrassend Stoner van de eerste plaats stootte. Met een miniem verschil van 0,017s pakte de Australiër de snelste tijd. Het bleek de pole tijd te zijn.

Marco Melandri dacht met een fantastische laatste de derde en laatste plaats op de eerste start rij op te eisen, maar Kawasaki coureur Randy de Puniet dacht er anders over. De Fransman pakte enigszins verrassend de derde plaats voor Melandri.

John Hopkins, die vorig jaar nog de pole had, staat op een vijfde plaats voor Colin Edwards, Anthony West en Alex Hofmann.

Valentino Rossi bleef waarschijnlijk te lang hopen op droger weer en moest in de slotfase nog alle zeilen bijzetten om een snelle tijd neer te zetten. Hij kwam helaas niet verder dan een elfde trainingstijd en zal morgen aan een inhaalrace moeten beginnen.

Regerend wereldkampioen Nicky Hayden was bij alle droge trainingssessies voorin te vinden, maar kon in de regen de juiste snelheid niet vinden en staat teleurstellend op een dertiende plek.

Makoto Tamada reed een tijd die buiten de kwalificatielimiet van 107% viel. Het is aan de wedstrijdleiding te bepalen of de Japanner morgen mag starten.

© Copyright: www.racesport.nl

*ik heb geen Eurosport
wat is er met Rossi?

* 't Was ook op RTL7 te zien.
Rossi zat te klagen over weinig gevoel aan de voorkant, reed als een slak. Op 't eind ging hij 't nog ff proberen (toen het weer al veel slechter was dan in de rest van de kwalificatie), maar kwam uiteindelijk op de 11e plaats dus.

Klote regen ook altijd.

Vermeulen 15 na de derde vrij training, kwali, regen, en meneer vermeulen weer vooraan:L

nja morgen gelukkig droog weer voorspelt.

Topspeed is belangrijk, in de regen kunnen rijden is belangrijk....

Stoner kan blijkbaar ook in de regen rijden :W

Vraagje, heeft iemand de DVD van The Doctor, the Tornado And the Kentucky kid?
Zou hem namelijk zelf graag willen hebbne, maar kan hem nergens vinden.

Gelukkig ben ik donderdag wezen kijken lekker rustig en droog... ik kon steeds van tribune naar tribune lopen, overal was plek.

Als je tijdens de race de hele tijd op dezelfde plek moet blijven zitten, in de regen, is er weinig aan + kost een hoop centen.

Volgend jaar weer lekker training kijken.

Vraagje, heeft iemand de DVD van The Doctor, the Tornado And the Kentucky kid?
Zou hem namelijk zelf graag willen hebbne, maar kan hem nergens vinden.

Even op torrent site's zoeken, ik had 'm daar namelijk vandaan gehaalt maar ik heb 'm inmiddels niet meer op mijn computer..

WTF is er mis met Eurosport, die commentator maakt constant fouten en 't beeld werd net ff verneukt. Nu moet ik gvd RTL7 kijken.

Die kerel van eurosport, hoeveel fouten heeft hij wel niet gemaakt qua namen bij de rijders? Mag wel ff wat beter z'n huiswerk doen.

Hulde voor hayden eindelijk weer eens op het podium:winner:
En Rossi natuurlijk9||6 :winner: :~ van 11 naar 1

Na deze race weet ik weer waarom ik Rossi zon fantastische rijder vind....Hij kan zo goed sturen, en zijn toneelstukjes na de wedstrijd verbazen me iedere keer weer in positieve zin.

Hulde voor Rossi9||6

Hij speelde een spelletje met Stoner, zoals hij dat vroeger altijd deed.
Hij bepaalde wanneer hij hem ging inhalen.
Stoner gewoon goed.

Hayden werd tijd.