MotoGP Seizoen 2007 #2

die hogere top is grotendeels te verklaren door de aerodynamica, een ducati heeft maar 2 cilinders, terwijl de rest er 4 heeft, dit scheelt aardig wat ruimte en dus ook breedte. dat speelt toch een belangrijke rol bij 320+ km/h verder zijn er ook wat mechanische verschillen, zoals de klepregeling, die is bij ducati mechanisch geregeld, waardoor hij ook meer toeren kan draaien dan de rest.

Ducati heeft een 4cilinder in v vorm, de superbikes en wegmotors hebben 2 cilinders. Verder worden de kleppen bij het desmodromische systeem door de nokkenas zelf gesloten en bij de andere motors dmv een veer. Hierdoor draait de Duc meer toeren.

Verder vind ik dat Hayden en Edwards na dit seizoen mogen opflikkeren.

Is het gebruikelijk dat 2 coureurs van 1 team een ander kledingmerk dragen?

in dit geval Stoner (Alpinestar) en Capirossi (Berik).

Ja. Edwards rijdt ook niet met Dainese, en Rossi wel.

Is dat zo raar dan? Ze rijden toch ook niet allemaal met hetzelfde merk helm oid. Ieder zn eigen sponsoren qua kleding.

Kleding sponsors etc zijn vaak persoonlijk inderdaad :)

Elke rijder heeft wel eigen sponsors, maar teams hebben ook sponsors, die zijn dus gezamelijk :)

Ook WSBK.

338358.jpg

338632.jpg

338490.jpg

Held :W

Bayliss is cool ;)
Nog altijd schitterend hoe hij vorig jaar de laatste race ff doet in de motoGP op een machine waarop hij enkele uurtjes oefend en op z'n sokken de race wint :D

Las gister in een boekje dat team Tenkate volgend jaar overgaat naar motogp? Lijkt me erg vet iig, vooral als sofuoglu meegaat :W

Hannspree is sponsor van Gresini Honda, dus die zitten er al in.

verder gaan deze geruchten al een paar maanden rond, maar zeker is dit nog lang niet. denk dat sofuoglu sowieso niet meegaat, Toseland uiteraard wel dan.

3de vrije training hayden 1 en andere 2 trainingen 2, wat zal het worden...... als hij in de top 3 eindigt word het kampioenschap nog spannender denks....

Hayden wordt van zijn levensdagen geen kampioen meer dit jaar. dat het nu wat beter gaat betekent nog altijd niet dat de race goed zal gaan, laat staan de volgende race alweer.

ja ik ben pessimistisch.

1. edwards
2. rossi
3. pedrosa
4. hayden
5. stoner

ben benieuwd naar morgen.

Back