MotoGP Seizoen 2007 #2

In Rossi's autobiografie staat ook dat hij met Ducati in gesprek is geweest, tegelijk toen de onderhandelingenmet Yamaha liepen.

Maar bij Ducati hadden ze meer een instelling van de motor is alles en de coureur hoeft er "alleen maar" op te rijden.

Dat was bij Honda ook zo, en daar ergerde Rossi zich zo aan.

Inderdaad. Aardig boek om te lezen, alleen soms wat te langdradig.

Vette race vandaag. Duc wint het gewoon op snelheid.

Mooie race.

Rossi laat toch weer zien dat ie de beste rijder is, ondanks dat ie 2de is geworden.

De yamaha lijkt ook wat aan topsnelheid/vermogen te hebben gewonnen

Stoner ook gewoon super gestuurd hoor, niet alleen snelheid..

Zekers! Jammer dat men het dan weer op de topsnelheid van de Duc gooit.
Rossi kon het ditmaal 'slipstreamend' beter bijhouden. Stoner stuurde net zo hard hoor. En nogmaals; is het de schuld van Ducati dat de rest een mindere topspeed hebben?

Overigens hoor ik niemand over Pedrosa....hij 'stond' erbij en keek er naar.

En nogmaals; is het de schuld van Ducati dat de rest een mindere topspeed hebben?

Idd, de rest moest z'n huiswerk maar beter maken, maar vind het gewoon flauw van stoner dat hij ontkent dat zijn machine sneller is dan de rest.
Hoewel het nog altijd de combinatie van rijder/motor is die wint. CapiTrex heeft dezelfde motor, maar hem lukt het niet om vooraan te raken.

Loris stopt wss binnen 2j zei hij op BBC. Jammer, maar hij is ook al op leeftijd :)

Overigens hoor ik niemand over Pedrosa....hij 'stond' erbij en keek er naar.

wat wil je horen dan? die jongen rijd voor wat hij waard is, de andere 2 kunnen net dat beetje meer geven op z'n moment, prima prestatie de 3e plek, meer zat er ook niet voor hem in ook.

stoner! :W duc!! :W:W

Als je met je Yamaha in de slipstream maar net kan bijblijven, dan weet je dat het met een finish op het rechte stuk knap lastig wordt :D

Pedrosa reed gewoon goed, maar kon niks meer dan een 3e plek behalen. Of Stoner en Rossi hadden elkaar eraf moeten kegelen.

Stoner en Rossi stuurden allebei super. Op gegeven moment met 3 man naast elkaar door een bocht heen :W

Goede wedstrijd imo

dit keer lag het bij Stoner absoluut niet aan de topsnelheid. heb het zelfs tussen de wedstrijd door gezien dat Rossi uit de slipstream van Stoner kwam en dus een hogere top had.

Stoner heeft vandaag verdiend gewonnen.

Jammer dat Pedrosa niet kon vechten voor de winst. maar dat werd me halfweg al duidelijk. ik dacht zelfs dat die het tempo niet kon bijhouden maaar dat kwam nog allemaal goed. Pedrosa kan gewoon niet zo laat remmen dan Rossi en Stoner. toch een punt waar honda nog eens goed naar moet kijken zodat hun rijders wel het vertrouwen hebben om laat in de remmen te gaan en toch vertrouwen hebben in de voorkant.

mja nu 2 Testdagen in Barcelona.

No way dat Rossi uit de slipstream kwam. Die Repsol viel me qua snelheid wel tegen, maar de Ducati was echt velen malen sneller op rechte stuk. In de bochten kwam Rossi dan weer dichterbij.

Als Rossi bij Stoner in de slipstream hing, dan nog verloor hij wat meters.

Telkens als Rossi voorop reed, werd hij weer ingehaald op het rechte stuk (op 1x na geloof ik, maar dat scheelde niet veel). Stoner heeft goed gestuurd hoor, daar niet van, maar z'n topsnelheid speelt een hele belangrijke rol in z'n winst van vandaag. Aan de andere kant zou je weer kunnen zeggen dat Rossi er zo goed bij kan blijven door z'n remvermogen, maar daarvan weet je niet zeker of het door mens of machine komt, ik niet iig.

Goede wedstrijd imo

dit keer lag het bij Stoner absoluut niet aan de topsnelheid. heb het zelfs tussen de wedstrijd door gezien dat Rossi uit de slipstream van Stoner kwam en dus een hogere top had.

Stoner heeft vandaag verdiend gewonnen.

Jammer dat Pedrosa niet kon vechten voor de winst. maar dat werd me halfweg al duidelijk. ik dacht zelfs dat die het tempo niet kon bijhouden maaar dat kwam nog allemaal goed. Pedrosa kan gewoon niet zo laat remmen dan Rossi en Stoner. toch een punt waar honda nog eens goed naar moet kijken zodat hun rijders wel het vertrouwen hebben om laat in de remmen te gaan en toch vertrouwen hebben in de voorkant.

mja nu 2 Testdagen in Barcelona.

Ik vond dat het net wel overduidelijk was, dat stoner rossi kon voorblijven door midder val topsnelheid op het rechte stuk...

[ir]http://pix.crash.net/large/334820.jpg[/ir]

[ir]http://pix.crash.net/large/335537.jpg[/Ir]

[ir]http://pix.crash.net/large/335515.jpg[/ir]

[ir]http://pix.crash.net/large/335503.jpg[/ir]

[ir]http://pix.crash.net/large/335533.jpg[/ir]

Last edited:
kheb vorig jaar @ de tt de vader van rossi nog gespot :+

Foto=6A6NT8R3

en capirossi zun vriendin met hun illigaal hondje dat 2x per dag ff mag poepen haha

Foto=KIW846PR

Ik vind het een beetje raar dat iedereen zit te ''zijken'' over ducatie. Tuurlijk heeft hij een voordeel doordat zijn top hoger is, maar is dat zijn probleem? Moeten ze die machine gaan begrenzen?

Het blijft toch grotendeels de rijder die belangrijk is, en de machine moet gewoon goed passen bij de rijder. Als je bijvoorbeeld Hayden op de duc zou zetten, zou die dan wel weer gaan winnen? Denk het niet persoonlijk.

Moet toe geven dat ik zelf niet had verwacht dat stoner het vol zou houden om zo goed te presteren, maar hij doet het gewoon erg goed.

Ik vind het een beetje raar dat iedereen zit te ''zijken'' over ducatie. Tuurlijk heeft hij een voordeel doordat zijn top hoger is, maar is dat zijn probleem? Moeten ze die machine gaan begrenzen?

Moet toe geven dat ik zelf niet had verwacht dat stoner het vol zou houden om zo goed te presteren, maar hij doet het gewoon erg goed.

Idd, de combinatie stoner - ducati werkt goed. Maar imo flauw dat stoner zelf niet wil geweten hebben dat zijn motor gewoon sneller is dan de rest :?

Nuja, het wordt er alleen maar spannender op! Denk wel dat hij een kans maakt op de titel. Rossi natuurlijk ook nog, maar ik heb m'n twijfels bij pedrosa. Hij heeft blijbaar nog steeds niet genoeg feeling met de honda. We zien wat hij doet op donington, daar won hij vorig jaar.

Back