This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Most Wanted Sprinters: Evo NRG

Status
Not open for further replies.
update {!
Vanavond hebben mijn velgen een Sonja bakker sessie ondervonden bij de buren! Edwin enorm bedankt daarvoor! In totaal is er zo'n 645 gram van beide velgen in totaal afgesloopt door ze te draaien en uit te frezen. Ik vind het resultaat wel erg gelukt! Nu nog een polijst beurtje en spuit/carbon beurtje

[ir]http://www.mostwantedsprinters.nl/kees/HPIM3498.JPG[/ir]

[ir]http://www.mostwantedsprinters.nl/kees/HPIM3499.JPG[/ir]

Jullie horen binnenkort weer van me!
 
velgen zien er netjes uit! net als de achterkap ben benieuwd wat het zaakje in totaal gaat wegen blijf deze zeker volgen!
 
Gefreest in een freesbank maar niet computer gestuurd. Met CNC had het nog mooier kunnen zijn maar dat heeft mijn buren niet tot zijn beschikking.
 
Gefreest in een freesbank maar niet computer gestuurd. Met CNC had het nog mooier kunnen zijn maar dat heeft mijn buren niet tot zijn beschikking.

Cnc is idd mooier, maar je zal er geen zak van merken met het rijden. Zit er gewoon nice uit, dat gefreesde, ik was het zelf ook al van plan.

Achterste velg is wel aardig ver uitgedraaid bij de trommel, zeg .
 
Kees, dit is super vet!
Toch vind ik het jammer dat je niet de NRG velgen hebt gepak.
Zou toch mooier zijn, en de rendament van gewicht is bij de NRG velgen groter, daar haal je veel meer vanaf.

Mss idee om voor de grap de buurman de NRG velgen laten doen?

En welke datum kwam je nou ook alweer?
 

De reden daarvoor is puur gewicht, een NRG velg is ook veel zwaarder en bovendien moest ik dan ook nog een NRG velg regelemen met een trommelrem achter. In de spaken zit wellicht veel gewicht maar met een normale freesbank kan je alleen rechtuit frezen en de vormen zoals jij denkt eruit te halen gaat niet lukken, daar heb je dan een CNC bank voor. Dan alsnog denk ik dat het rendement wat je ermee behaalt niet op gaat tegen o.a. een 10 inch zip velgje, deze weegt 1.760 KG en dat is best licht!

Owja niet aankomend maar volgend weekend wouden Frank en ik naar je toekomen, goed plan ?

Cnc is idd mooier, maar je zal er geen zak van merken met het rijden. Zit er gewoon nice uit, dat gefreesde, ik was het zelf ook al van plan.

Achterste velg is wel aardig ver uitgedraaid bij de trommel, zeg .

Inderdaad klopt wel maar ik denk als ik dit schuur en spuit straks dat het er ook wel goed uitziet. Het middelse punt van de achtervelg vind ik erg mooi geworden, want normaal zit daar een lelijke grote plastic dop op, maar dan kan je toch niet zien of je velg geborgt is dus zo vind ik het een mooie oplossing en het scheelt weer wat grammetjes!

En de trommel is niet echt veel uitgedraait, deze was 3.2 mm dik geloof ik en hebben we 0.7 vanaf gehaald omdat anders de remschoenen teveel kunnen kantelen en niet terug komen en de rem blokkeert, althans die kans is groter.

Voor de rest iedereen bedankt voor de reacties
 
Zeer vet project, je velgen zijn echt om te kwijlen!

Ben benieuwd naar je uiteindelijke achterkap, succes verder
 
10 inch onder zo`n grote scooter gaat echt niet staan imo.

Wel goed bezig met gewichtbesparing etc.
 
Ziet er goed uit kees !! heeft hij goed gedaan :W

@ tinne het word ook niet bepaald meer een grote scooter
Hijs is erg klein aan het worden :+

MWS weekend word weer :~
 
Erg mooi project, vooral die achterkap erg strak!

Zelf denk ik dat het wel mooi word met 10 inch, zolang je maar twee dezelfde velgen houd. Dus niet voor 10 inch en achter 13 inch. Maar gewoon twee dezelfde velgen, teminste zo denk ik erover.

anyway veel succes!
 
Bedankt voor jullie reacties!

Ik las net je verhaaltje in de ScootIn haha, maar ik ben het wel met Speedpeet eens, ik denk dat voornamelijk het een kwestie van wennen is. Mijn doel voor volgend jaar is dan ook een lichte maar nette/mooie sprinter. Ik heb de velgen o.a. ook uit laten frezen zodat je het verschil niet zo goed ziet dat het twee verschillende velgen zijn.

De NRG wordt volgend jaar ook een heel stuk lager voor zowel aan de voorkant en de achterkant en het subframe wordt verlengt waardoor het achterwiel ook 7cm naar achteren gaat en het meer in verhouding blijft.


De velgen wegen samen 3.8KG voor de gewichts fanaten onder ons
 
Status
Not open for further replies.