Most Wanted Sprinters: Evo NRG

Status
Not open for further replies.
Haha ik ben benieuwd Don! Gisteren 20.7 SAE gehaald door de NRG goed af te stellen, en het topvermogen bij 55 á 60KM per uur.

Vandaag ga ik rijden om te kijken of ik het ding kan houden :p
 
Ik ben benieuwd kees, hier even je grafiekje

25052008grafiek-kees120503.JPG


25052008grafiek-kees120518.JPG
 
Nou mensen,

Er is veel gebeurd afgelopen weekend, en ik ben tevreden en heb leuke meevallers gehad. Hier zal dus een verslagje volgen over alles wat ik meegemaakt heb tijdens het banken het MWS weekend.

Banken
Ik mocht de aanhanger van Danny lenen (Many thanks :*) en reed zaterdag ochtend om 8:30 naar Easy Riders toe. Onderweg heb ik de Team (?) DPR opgehaald van Rene waar ik mee mocht testen.

Eenmaal aangekomen de scooter uitgeladen en was Jordy aan het banken met de zip. Intussen tijd heb ik wat kleine dingetjes opgelost en kon de NRG de eerste run maken. De eerste run was met de uitlaat van Rene waar ik geblokkeerd ongeveer 19.4 á 19.6 met Joël zijn flens behaalde. Met de DPR flens heb ik niet getest.

Omdat de uitlaat voor geen meter op te hangen was hebben we besloten om met de Team04 maar verder te gaan. Deze eronder gehangen, sproeier 140 erin en de koppeling goed gezet en geblokkeerd gemeten. Zag er redelijk goed uit 19.8 / 20.0.

Toen sproeier 138 erin gezet en op rollen, en kwam er 20.7 SAE uit en liep hij het beste op 13.9 RPM (raar genoeg was dit met de 145 sproeier anders)

Foto's EasyRiders:
24052008207.jpg


24052008204.jpg


MWS Weekend
Een erg gezellig weekend, en van alles gedaan. Zaterdag middag hebben we een vergadering gehad met diverse partijen, over wat dingen die in de toekomst kunnen komen. Hierover houd ik me nog even stil.

's Avonds zijn we met z'n allen gezellig naar de griek gegaan om te eten en daarna naar de bowling baan. Ricardo en Ik vonden het erg gezellig :p

24052008225.jpg


Daarna zijn met z'n allen op tijd gaan pitten omdat we de volgende dag gingen rijden.

Vandaag (25/5)
Titus die wou graag een bodyprotector en kwam deze dus halen. 's Ochtends kwam hij vroeg aan samen met Gideon en zijn vriendin. Wij waren bezig met het plakken van grip-tape op mijn 'zadel' en het ontluchten van mijn voorrem.

Titus wou even mooiboi spelen op me scooter :p

25052008232.jpg


Hierna zijn we naar de vlam plek gegaan:

25052008241.jpg


Dit is dus een erg mooie weg, die goed afgelegen ligt, en er een keer in het half uur een auto voorbij komt. Ook hadden we het MWS startsysteem bij, waarmee we goed konden oefenen tegen valse starts.

Ook heb ik enkele foto's / videos gemaakt:

25052008234.jpg


25052008237.jpg


25052008236.jpg


25052008235.jpg


Filmpjes:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=fDV6JiuXslE"]YouTube - MWS NRG @ Almere[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=FSL4pKsyKF8"]YouTube - MWS NRG @ Almere[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=4Tu1NwkcijY"]YouTube - MWS NRG @ Almere[/ame]




Dit was het verslag van afgelopen weekend. Veel gelachen, geleerd en plezier gehad. Ik weet nu haast zeker dat ik mijn tijd ga verbeteren t.o.v. Meppel, sowieso ben ik blij dat alle zwabber uit me scooter is, echter blijft de machine wel super gevoelig voor elke beweging die je tijdens het rijden maakt, maar ik denk dat dit door het lage gewicht komt.

Maargoed ik heb nog wel een aantal plannen voor de komden weken / maanden:

- Een nieuwe Team 2006 kopen
- Andere waterpomp kopen
- Carterkap stralen en spuiten
- Andere kickstart / benzinekraan
- Gasnaald iets laten zakken voor het oppakken
- Voorrem wat beter ontluchten
- Alu achterstaaf van Delano polijsten en monteren

Dat was hem weer lui! Tot de volgende update :)
 
Toch wel een van de vetste NRG's die ik heb gezien :W :~
Knalt ook best goed zoals ik kan zien, ben benieuwdi wat voor tijden het gaat rijden :D
(Vind alleen je voorvork wat aan de brede kant...)

Wil hem wel even bewonderen op xdays :)
 
Wayooo op die 2de filmpie gaat die echt tan 2 hard !:D;)

Echt idioot licht ding Kees! gelukkig ben je vandaag veel opgeschoten met het erop leren rijden:#
 
Nu heb ik sproeier 138, zou jij 135 gaan dan? Welke AF ratio is in jouw ogen nog veilig ? Ook word de NRG redelijk snel warm, dus armer word dit nog wat erger.

Het punt was eigenlijk dat hoe kleiner we in sproeier gingen, de machine elke keer anders liep. Met sproeier 145 voelde hij zich het beste op 13.500 toeren. Met 138 op 13.900.

Maargoed, we gaan na Zoetermeer nog banken, ook om wat andere dingen te testen. Dan ga ik ook sproeier 135 proberen.
 
Nu heb ik sproeier 138, zou jij 135 gaan dan? Welke AF ratio is in jouw ogen nog veilig ? Ook word de NRG redelijk snel warm, dus armer word dit nog wat erger.

Het punt was eigenlijk dat hoe kleiner we in sproeier gingen, de machine elke keer anders liep. Met sproeier 145 voelde hij zich het beste op 13.500 toeren. Met 138 op 13.900.

Maargoed, we gaan na Zoetermeer nog banken, ook om wat andere dingen te testen. Dan ga ik ook sproeier 135 proberen.


Logisch dat wanneer je een sproeier veranderd je toerental ook veranderd. Iig zal je vermogen niet op een andere toerental gaan liggen.

Kwa A/F ratio kan je wel op de 13,5 gaan zitten. Dan zal je kwa vermogen ook nog wel aardig wat winnen.
 
Ik vind dat die aardig van zijn plek komt hoor kees. Gewoon peren met die evo die dingen zijn idd ijzersterk :+

Wel vind ik het spatbord erg groot tov dat wieltje/band dus daar zou ik wel nog wat aan doen :W
 
Was gezellig Kees! En gewoon iets maken waardoor je radje net dat beetje extra luchttoevoer krijgt en alles dus minder warm wordt! ;)
 
Er zijn nog veel dikkere foto's van Kees gemaakt :).
Ben alles aan het verzamelen ;), hoop vanavond of morgen alles te hebben.

Voor de rest, WEEKEND was SUPER!
Super veel lol gehad met ze allen :D.

En hij gaat als de brandweer! Scheelt maar weinig met mij.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top