Melf (#50) Yamaha Neo's circuit scooter

melf #50

Well-Known Member
Bij deze mijn scooter!

De meesten kennen mij denk ik wel van het forum dus ik zal het niet teveel over mij gaan hebben ;)

Het verhaal bij deze scooter , de scooter is in '98 gekocht bij de bromfietszaak waar ik destijds werkte door 2 broers , echter hielden deze wel van een beetje drank en drugs en hebben de scooter dus ook na 1500 km tegen een lantaarnpaal gereden , de scooter had weinig schade op zich , ik kon hem voor 500 gulden kopen , wat HEEL erg weinig was toen!

De scooter heb ik eerst voor op straat klaar gemaakt , nieuwe kappen besteld en laten spuiten in blauw en geel en heb er af en toe op gereden , maar uiteraard had ik zin aan meer , dus 70cc erop , simpele setup , saai dus.. Toen samen met een vriend de scooter geheel aangepakt , evo70 , Samba competition erop en blazen , toen heb ik een keer een leren pak van iemand geleend om in een tuinbouw gebied eens echt te kunnen sturen (veiligheid voor alles) , en dat ging zo lekker dat ik een keer ben gaan trainen in Emmen op het kartcircuit Pottendijk (met evo70) , dit ging echt super en heb me toen ingeschreven voor de standaard klasse van de Sobw(50cc , kuchtgekoeld , 14mm) en ben gaan racen.

Ik heb 4 jaar geraced bij de Sobw,mijn vriendin ook nog 1 jaar. Daarna ben ik gaan samenwonen wat veel geld kost en dus je raadt het al..

MAAR ik rijd nog wel 2 keer per jaar of meer een trainingdag in Emmen met de Neo's , alleen nu met 70cc..

De scooter zelf :

Optisch , kort gezegd vrij weinig , de achterkant (achterkappen) zijn 1 gedeelte geworden , en is gemaakt van Neo's kappen , een runner kapje en een Firefox kapje!

verder :

* sportstuur
* nummerplaat op stuur (Aprilia SR www stuurruitje)
* Ultra Marine blauw met Koolzaadgeel op de kappen.

Wegligging en remmen :

* voorvering aangepast , poten door laten zakken en inwendig aangepast
* achterschokbreker Betor/forza gas 275mm + ophoogblok Powerone
* Yamaha Jog velgen (worden nog geel!!)
* Dunlop TT91
* Polini Torsen WD
* stangen tussen frame (steviger bij het remmen)
* Metrakit 220mm oversized en zwevende remschijf met adapter
* Malossi MHR remblokken

Motorisch :

* Carter gestraald en gekotterd en getuned (zelf gedaan)
* krukaslagers 6204 TB P63
* Teflon krukaskeerringen
* Stage6 RT 70 cilinderkit
* DDL losse binnenkop
* krukas Malossi Team
* variateur Malossi MHR 2005
* Poelieset overrange + snaar 2005
* Polini torsion controller
* Hebo koppeling verstelbaar (blauwe Hebo veren)
* koppelingstrommel RMS std.
* Polini primairse vertandingsset 13-44
* secundair 14-43
* vertandingsdeksel Stage6
* membraan VL14
* wig Kiesler ingekort , gekotterd en voorzien van een bus (28 naar 19mm) en getuned
* Polini 19mm recht spruitstuk
* Mikuni Tm24 omgebust naar 19mm , kelk aangepast
* Twin air filter
* Malossi Eprom ontsteking
* standaard pomphuis met Stage6 waterpomp
* kartradiateur
* uitlaat Melf#50 RT70 Minarelli horizontaal (WD Torsen versie) , DPR demper

foto's :

1-16.jpg

4-7.jpg


5-4.jpg

3-6.jpg

2-7.jpg

7-2.jpg

6-3.jpg

KopievanDSC_0655.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

dat kan heel gauw :)

ik neem meestal de vrijdag voor Sobw en soms ook SBO races vrij en ga dan rijden , maar alleen als het weer er naar is. en misschien dat ik dit jaar daadwerkelijk een wedstrijd mee pak , ik moet alleen even nieuwe banden hebben.
 
2012

heey mooi scootertje heb je daar!

ben je ook van plan sobw te gaan rijden?
ik heb er zelf nu een jaartje sbo op zitten en ga aankomend jaar maar eens sobw proberen!

ik weet niet of je toevallig in het noorden woont ik kom zelf uit assen drenthe,
mischien dat ik je een keer zie met trainen ofzo.

suc6 ermee

groetjes sander
 
die kans is groot , ik woon dichtbij Emmen dus kan vrij makkelijk naar Nieuw weerdinge om daar te trainen , dit doe ik meestal ook voor Sobw wedstrijden aan , de vrijdag voor de race dus. Mijn bedoeling is wel om een keer weer mee te doen maar dat moet wel even kunnen.

ik ben bij meerdere wedstrijden van de Sobw aanwezig altijd.
 
2012

heey oke nou dan komen we elkaar vast nog wel tegen.

trouwens wat voor bandjes gebruik jij op dit moment?
ik ben druk bezig om uit te zoeken op welke bandjes ik wil gaan rijden.

ik heb met mijn aprillia sr op stage6 slics gereden opzich prima maar wil nu omdat ik 12 inch heb toch eens wat anders,heb jij mischien goede ervaringen met een merk/type?

groetjes sander
 
heey oke nou dan komen we elkaar vast nog wel tegen.

trouwens wat voor bandjes gebruik jij op dit moment?
ik ben druk bezig om uit te zoeken op welke bandjes ik wil gaan rijden.

ik heb met mijn aprillia sr op stage6 slics gereden opzich prima maar wil nu omdat ik 12 inch heb toch eens wat anders,heb jij mischien goede ervaringen met een merk/type?

groetjes sander

Sander bij de Sobw moet iedereen op Dunlop rijden.
Dus veel keus is er niet.
 
om toch even te beantwoorden , ik heb de 120 achter gehad , maar ik vind het 10 x beter om gewoon de 100/90 ook achter te gebruiken.

mijn vriendin rijdt met een phantom , met Jog velgen wel met 100/90 voor en 120/80 achter , ik denk dat deze ook beter zal geen sturen met een 100/90 achter.
 
dat komt omdat ze de klasse sponseren..

je kunt ze ook bij in Duitsland oid gaan bestellen , dan staan de stempels er ook niet in , en dat is juist niet wat ze willen , alleen mogen ze de prijzen weleens naar beneden halen voor de 12 inch..
 
Aaah op die manier ok. Wist helemaal niet dat er ook een Malossi versie van bestond.

Maar voor mensen met een eigen scooterzaak is het wel lastig dat ze ze zelf niet gewoon kunnen inkopen dan.
 
Back
Top