Melf's Tomos schakelracer project

Leuk :). Ben je niet bang dat je draad op het balhoofd erg zwak word?

hoe bedoel je? omdat het alu is?

op verschillende racers zit ook een alu pen , en aluminium wil prima hoor , het draad word er met de draaibank op gedraaid , dat snijdt heel mooi en goed. de moer maak ik ook zelf , ik kan overigens zelf kiezen welk draad erop komt.
en je moet niet vergeten dat het niet elke week los hoeft (als het goed is :p)

de koonplaat komt denk ik met een bout aan de binnenkant van de buis vast , daar komt dan ook draad is als dat mooi wil. de buis word toch hol (niet teveel natuurlijk)
 
Carb ziet er vaag uit *D net alsof de foto 'niet klopt';) maar als een spiegeltje glimd ze wel ;)

de kelk is ook niet helemaal hetzelfde , daar waar de gaten zitten heb ik het iets meer naar buiten gelaten ,als ik daar teveel weghaal krijg ik gaten , en ik zeg altijd "voorkomen is beter dan genezen" :)

het is overigens ook een carburateur die ik zomaar had liggen , ik weet nog helemaal niet wat er precies op komt , maar deze kan ik iig wel testen. deze had ik nog liggen van mijn Honda MT 125cc :)
 
hoe bedoel je? omdat het alu is?

op verschillende racers zit ook een alu pen , en aluminium wil prima hoor , het draad word er met de draaibank op gedraaid , dat snijdt heel mooi en goed. de moer maak ik ook zelf , ik kan overigens zelf kiezen welk draad erop komt.
en je moet niet vergeten dat het niet elke week los hoeft (als het goed is :p)

de koonplaat komt denk ik met een bout aan de binnenkant van de buis vast , daar komt dan ook draad is als dat mooi wil. de buis word toch hol (niet teveel natuurlijk)


Ik dacht: de combinatie van alu en dat hele fijne draad dat op het balhoofd zit normaal. Maar als je het er op de draaibank erop kan snijden en je eigen draad kan kiezen.... :P zal het wel goed komen.
 
ik ga er vanuit dat het goed komt :*

het draad zal wel vrij fijn moeten zijn maar dat geeft opzich niks , want grof draad heeft over hetzelfde oppervlak weer minder windingen , dus ik denk dat fijn draad zelf nog beter is dan grof draad.
 
nice project
ik heb laatst bij een bedrijf gewerkt waar ze speciale coniche draad snijden
het voordeel ervaan is dat de krachten veel beter verdeeld worden over de draad
mischien een idee voor je vorkpen
aangezien je het zelf draaid
 
het draad moet gewoon recht zijn ,ik gebruik hetzelfde draad wat op een normale vork ook zit :)

de pen ligt nu bij een Kameraad die even een balhoofdbuis voor me maakt (zij hebben een veel mooiere draaibank :*) en dan draad op de alu pen maakt. de pen heb ik vanmorgen op maat van de lagers gedraaid. het wachten is dan dus nu op het complete balhoofd en pen met draad en moer. als ik deze binnenheb kan ik het balhoofd ervoor lassen en aluminium halen voor het kroonstuk en kroonplaat.
 
hej melf, mooi heh die kuipen :)

ik denk dat het echt een super ding word, met die 125 rs kuipen enzo ;)

ik heb trouwens mijn mt5 vandaag op zen wielen gezet, hij word wel erg hoog:P
 
weetwel.gif
Low is the way to go!:)
 
@ bennie , je moet hier niet onnodig reacties gaan leveren , daar is msn voor....

bovendien snappen mensen nu niet waar je het helemaal over hebt ;)
 
haha , dank je :)

ik heb inmiddels kuipen gekocht en ben nog met het balhoofd bezig , maar het is mij even iets te koud in de schuur :P

zal zo nog wel ff foto's maken van de kuipen :)
 
@ bennie , je moet hier niet onnodig reacties gaan leveren , daar is msn voor....

bovendien snappen mensen nu niet waar je het helemaal over hebt ;)

ik bedoel de 125 cc kuipen, die we hebben gekocht :)

hoe wil je het met de airbox gaan doen?
wil je die aansluiten op een filter ofzo?
je wou toch geen filter of niets achter de carburateur?

groeten bennie,
 
een airbox is ook geen filter maar een berekende box waar de carburateur IN zit.

op een RS125 bijv. zit ook een druksensor in de airbox om de airboxdruk te meten , mja , op een 125 zit veel meer van dat soort telemetriezooi zoals een gasstandsensor etc.
 
een airbox is ook geen filter maar een berekende box waar de carburateur IN zit.

op een RS125 bijv. zit ook een druksensor in de airbox om de airboxdruk te meten , mja , op een 125 zit veel meer van dat soort telemetriezooi zoals een gasstandsensor etc.

ok, nou ik ben benieuwd hoor.
word vast een heel tof, en snel ding;)

gr bennie
 
Back
Top