@ azzink , dit is een 40mm , ofwel 50cc , de normale versies zijn idd 40cc en dat is 36mm.
de 43 slag is de standaard voor Tomos , de 39,7 is de standaard slag voor Kreidler , in mijn andere Tomos zit ook een Kreidler krukas overigens.
Op Kreidler past een Derbi cilinder zo op , dus dat is gewoon ideaal , je moet alleen rechts even wat opvullen ivm spoelpoorten, zo doen veel classic racers en sprinters dat ook.
@puch chopper , de drijfstanglengte bepaald hoeveer de zuiger komt , en een langere drijfstang bijv. zal de timing MINIMAAL veranderen , ook word de hoek van de drijfstang kleiner.
de slag verander je idd doordat de pen op een andere plek zou komen in de krukas , verder naar binnen of naar buiten , echter is dat natuurlijk geen doen , dus is het makkelijker om een andere krukas te pakken , uiteraard moet deze ook behoorlijk aangepast worden maar dat is wel te doen zoals hierboven als staat , en ik weet dat dat goed is.
verder zou het met een 43mm slag ook wel willen ,echter heb ik liever een vierkante motor ,en als je een 43mm slag gebruikt is het meer dan 50cc.