Melf's Tomos schakelracer project

Tomos race freak

Erg interessant project. Had de GP80 al gezien (helaas in het Sloveens geschreven).

Waarom moest de achterbrug vervangen worden, van het originele AT frame is stevig zat. Voor een mono-shock had je beter direct een NTX frame kunnen gebruiken. In Slovenie rijden die met 80 cc rond.
Wat doe je met de vlotterkamer? Deze moet rechtop staan.

Je kunt me bellen voor het nummer van een ervaren Tomos-racer bouwer.
Die 6bak is erg duur; je kunt ze bestellen bij Egon Fornazaric.

Wanneer de racer af is wil ik graag weten waar je ermee te bezichtigen bent.

Tomosgroet,
Bas
 
Erg interessant project. Had de GP80 al gezien (helaas in het Sloveens geschreven).

Waarom moest de achterbrug vervangen worden, van het originele AT frame is stevig zat. Voor een mono-shock had je beter direct een NTX frame kunnen gebruiken. In Slovenie rijden die met 80 cc rond.
Wat doe je met de vlotterkamer? Deze moet rechtop staan.

Je kunt me bellen voor het nummer van een ervaren Tomos-racer bouwer.
Die 6bak is erg duur; je kunt ze bestellen bij Egon Fornazaric.

Wanneer de racer af is wil ik graag weten waar je ermee te bezichtigen bent.

Tomosgroet,
Bas

om toch nog even te reageren , ook al is de reactie al stokoud:

de achtervork van een std Tomos is te kort , en monovering is daar moeilijker op te maken , een ntx frame had ik ook ergens , maar die is nu een 50cc classic racer. verder is een ntx frame niks anders als een at frame , alleen 1 of 2 details mischien , ook is zo'n frame niet interresant omdat ik toch met nieuwe bevestigingen moet werken en wat ook geen enkel probleem is.

een ntx is btw std leverbaar in 80cc , dus logisch dat ze daar met 80cc kunnen rijden ;)

de carburateur komt btw rechtop te staan , roterend en al..

dit was voor de foto even..

verder ben ik geen nummer nodig van wie dan ook ,ik ben zelf immers ervaren in het racer bouwen , ook heb ik zelf race ervaring..

EN , IK bouw deze racer ,niet iemand anders ;) , en dat is wat het al een stukje unieker maakt likt mij :)

de 6 bak zit rond de 600 euro..

verder is de TOMOS of hier @ forum te bezichtigen of je moet mij op een kartcircuit oid tegenkomen..


verder even over de foto's , mijn thread is een poos niet geupdate , dit heeft 2 redenen , ik heb nu weer een volledige baan (vanaf maart ongeveer) en ik heb een huis gekocht waar ik vaak in bezig ben.

nu heb ik echter links en recht wat tijd vrij gemaakt om weer wat verder te kijken en te bouwen , het gaat alleen gestaag ,vandaar geen updates , de foto's doen het niet omdat de site waar ze op stonden niet meer bestaat.

ik zal zeer binnenkort de thread compleet updaten , weer helemaal fris dus.
 
Back
Top