Yamaha aerox, ark, sr

Met jou Set Up is het verstandig de Squish te meten , zeker met een HPI , straks is de zuiger weggebrand .
Tevens Vragen hier op het Forum plaatsen aub , daar is het Forum voor , ( leren anderen ook van ).en zo blijft er leven op het Forum.
Oke dat is zo, ik heb m’n voorontsteking op 3,2mm staan als t goed is.
 
Oke dat is zo, ik heb m’n voorontsteking op 3,2mm staan als t goed is.
Vandaag van alles geprobeerd!
Van 2 tot 4,5 alles bijna geprobeerd maar blijft stotteren. Dus ik 1 keer op t andere streepje van me rotor gezet en hij reed achteruit.

Dus ik dat kreng maar uitschelden!
Ik weet het even niet meer. Kan iemand toch nog even een How To hpi op minarelli afstellen en de beste voorontsteking op Metrakit pro race???
 
Vandaag van alles geprobeerd!
Van 2 tot 4,5 alles bijna geprobeerd maar blijft stotteren. Dus ik 1 keer op t andere streepje van me rotor gezet en hij reed achteruit.

Dus ik dat kreng maar uitschelden!
Ik weet het even niet meer. Kan iemand toch nog even een How To hpi op minarelli afstellen en de beste voorontsteking op Metrakit pro race???
Waarom geen kleinere sproeier proberen?
 
Vandaag van alles geprobeerd!
Van 2 tot 4,5 alles bijna geprobeerd maar blijft stotteren. Dus ik 1 keer op t andere streepje van me rotor gezet en hij reed achteruit.

Dus ik dat kreng maar uitschelden!
Ik weet het even niet meer. Kan iemand toch nog even een How To hpi op minarelli afstellen en de beste voorontsteking op Metrakit pro race???
Vroegah ging ik soms na het schelden met onderdelen gooien ,
maar later leerde ik dat je op zulke momenten even pauze moet nemen .
Komt later vaak wel weer goed als je met rustige gedachten er naar kijkt en ineens het juiste idee krijgt.
 
Vroegah ging ik soms na het schelden met onderdelen gooien ,
maar later leerde ik dat je op zulke momenten even pauze moet nemen .
Komt later vaak wel weer goed als je met rustige gedachten er naar kijkt en ineens het juiste idee krijgt.
Dat is zeker waar, maar toch blijft dat lastig omdat je altijd maar sneller wil en het af wil hebben. Maar ik hen nog nooit met hpi gewerkt dus ik vind het lastig! Dankuwel voor de tip!
 
Dan zou ik de handleiding van de Fabrikant zoeken , en lezen wat die voorschrijft , en die waardes instellen , lukt dat niet ? misschien eens een standaard ontsteking monteren ... Wie weet is de HPI niet in orde / Kapot / oid.
 
Dan zou ik de handleiding van de Fabrikant zoeken , en lezen wat die voorschrijft , en die waardes instellen , lukt dat niet ? misschien eens een standaard ontsteking monteren ... Wie weet is de HPI niet in orde / Kapot / oid.
Ja dat staat nu op de planning. Die heb ik nog wel Compleet denk ik. Alleen ik ben nog even aan t denken want ik heb een power one kruk maar heb er geen spie van dus ik weet de maat niet!
 
Ja dat staat nu op de planning. Die heb ik nog wel Compleet denk ik. Alleen ik ben nog even aan t denken want ik heb een power one kruk maar heb er geen spie van dus ik weet de maat niet!
Scooter heeft slecht/ amper gekoeld.

Slijtage in de cillinder viel gelukkig alles mee. Alleen flinke slijtage op de zuiger.
Mensen die nog andere opties hebben waardoor dit kan zijn?

Nu toch fr goed aanpakken. Ik ga de zuiger nog wel gebruiken.
Nu schuish gelijk goed zetten
Alles goed opnieuw monteren en heel de koeling en overbrenging/ ontsteking nalopen
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    160.9 KB · Views: 20
  • image.jpg
    image.jpg
    207.3 KB · Views: 20
Lijkt er op dat de zuigerveer een stukje mist / te kort is , vandaar dat de zuiger zo zwart is omdat er geen volledige afsluiting is . (Blow By ) en dat er verbranding naast de zuiger plaats vind , ipv alleen boven op de zuiger , dus ook er naast.
 
Lijkt er op dat de zuigerveer een stukje mist / te kort is , vandaar dat de zuiger zo zwart is omdat er geen volledige afsluiting is . (Blow By ) en dat er verbranding naast de zuiger plaats vind , ipv alleen boven op de zuiger , dus ook er naast.
Heb zuigerveer met voelermaten na gelopen!
Was 0,20 voor dat ik hem monteerde! Nu ben ik er niet meer maar zuigerveer is nog heel!
Post automatically merged:

Lijkt er op dat de zuigerveer een stukje mist / te kort is , vandaar dat de zuiger zo zwart is omdat er geen volledige afsluiting is . (Blow By ) en dat er verbranding naast de zuiger plaats vind , ipv alleen boven op de zuiger , dus ook er naast.
Wacht is ik denk dat er wat onduidelijkheid is. Dit is een zuiger met zwarte laag er overheen als slijtage laag zegmaar. Het is een vertex zuiger!
Dus het grijze is slijtage
 
Heb zuigerveer met voelermaten na gelopen!
Was 0,20 voor dat ik hem monteerde! Nu ben ik er niet meer maar zuigerveer is nog heel!
Post automatically merged:


Wacht is ik denk dat er wat onduidelijkheid is. Dit is een zuiger met zwarte laag er overheen als slijtage laag zegmaar. Het is een vertex zuiger!
Dus het grijze is slijtage
Lang niks gepost. Hier een paar updates.
Zuiger is weer teruggeplaatst en scooter rijd en zelfs degelijk goed. Ik had veel gestotter en powerband kwam laat. Dus gas geven.
Zodoende.


Toen ik er achter kwam dat ik geen koeling had. Heb ik maar gelijk een originele radiateur en reservoir gekocht. Zie eerder dit forum hoe erg ik gebeund had. Dus ik opnieuw alles gemonteerd qua koeling en nu koelt hij goed!
Cillinder is nooit warm altijd lauw terwijl hij eerst niet aan te raken was.

Ik heb gelijk m’n squish op 0,6mm gezet.
Officieel moet je 0,5 op pro race maar @bartj zeej dat 0,6 prima was en 0,5 wel iets krap. Uiteindelijk op 0,62 uit gekomme.

Ik een ander vl14 membraan gestoken sproeier 95 in me dellorto 21 en een stationair sproeier 45. Ook ff me gasnaald op 2/4 stand gezet.
Nu stottert hij haast niet.

Maar vind dat hij iets feller en sneller kan zijn. Ik hoef geen autowheelie etc maar had wel verwacht dat ie dat deed.
Nu zit er Malossi rode drukveer in, gele Malossi trekveren, 3,5 gram rollen. Ook komt de snaar niet helemaal bovenin. Denk zo’n 0,7/1cm

Hebben jullie nog wat tips wat ik kan doen?

Ik zal een filmpje delen hoe hij loopt
Post automatically merged:

Lang niks gepost. Hier een paar updates.
Zuiger is weer teruggeplaatst en scooter rijd en zelfs degelijk goed. Ik had veel gestotter en powerband kwam laat. Dus gas geven.
Zodoende.


Toen ik er achter kwam dat ik geen koeling had. Heb ik maar gelijk een originele radiateur en reservoir gekocht. Zie eerder dit forum hoe erg ik gebeund had. Dus ik opnieuw alles gemonteerd qua koeling en nu koelt hij goed!
Cillinder is nooit warm altijd lauw terwijl hij eerst niet aan te raken was.

Ik heb gelijk m’n squish op 0,6mm gezet.
Officieel moet je 0,5 op pro race maar @bartj zeej dat 0,6 prima was en 0,5 wel iets krap. Uiteindelijk op 0,62 uit gekomme.

Ik een ander vl14 membraan gestoken sproeier 95 in me dellorto 21 en een stationair sproeier 45. Ook ff me gasnaald op 2/4 stand gezet.
Nu stottert hij haast niet.

Maar vind dat hij iets feller en sneller kan zijn. Ik hoef geen autowheelie etc maar had wel verwacht dat ie dat deed.
Nu zit er Malossi rode drukveer in, gele Malossi trekveren, 3,5 gram rollen. Ook komt de snaar niet helemaal bovenin. Denk zo’n 0,7/1cm

Hebben jullie nog wat tips wat ik kan doen?

Ik zal een filmpje delen hoe hij loopt


 
Lang niks gepost. Hier een paar updates.
Zuiger is weer teruggeplaatst en scooter rijd en zelfs degelijk goed. Ik had veel gestotter en powerband kwam laat. Dus gas geven.
Zodoende.


Toen ik er achter kwam dat ik geen koeling had. Heb ik maar gelijk een originele radiateur en reservoir gekocht. Zie eerder dit forum hoe erg ik gebeund had. Dus ik opnieuw alles gemonteerd qua koeling en nu koelt hij goed!
Cillinder is nooit warm altijd lauw terwijl hij eerst niet aan te raken was.

Ik heb gelijk m’n squish op 0,6mm gezet.
Officieel moet je 0,5 op pro race maar @bartj zeej dat 0,6 prima was en 0,5 wel iets krap. Uiteindelijk op 0,62 uit gekomme.

Ik een ander vl14 membraan gestoken sproeier 95 in me dellorto 21 en een stationair sproeier 45. Ook ff me gasnaald op 2/4 stand gezet.
Nu stottert hij haast niet.

Maar vind dat hij iets feller en sneller kan zijn. Ik hoef geen autowheelie etc maar had wel verwacht dat ie dat deed.
Nu zit er Malossi rode drukveer in, gele Malossi trekveren, 3,5 gram rollen. Ook komt de snaar niet helemaal bovenin. Denk zo’n 0,7/1cm

Hebben jullie nog wat tips wat ik kan doen?

Ik zal een filmpje delen hoe hij loopt
Post automatically merged:




Mensen die me kunnen helpen. Ik denk zelf dat ik er rode trekveren in ga zetten!
 
lichtere drukveer. Probeer geel. Zit er een shimring tussen en hoe oud is de v-snaar. Hij rookt ook veel dus zou wat minder olie in de benzine gooien.
 
lichtere drukveer. Probeer geel. Zit er een shimring tussen en hoe oud is de v-snaar. Hij rookt ook veel dus zou wat minder olie in de benzine gooien.
Met geel was de top maar 80 en reed hij niet goed mee mer rood gaat ie als een tiet in de powerband. Ik meng 1:40 dat lijkt mij prima? Voor deze setup!
V-snaar is nieuw 3 km nu misschien.
 
Met geel was de top maar 80 en reed hij niet goed mee mer rood gaat ie als een tiet in de powerband. Ik meng 1:40 dat lijkt mij prima? Voor deze setup!
V-snaar is nieuw 3 km nu misschien.
Hmm ok. Ik meng 1 op 33 en nul rook als je rijdt.
Maar dan is er iets met een shimring, verkeerde vario (had dit zelf ook met een tweedehandse).
Hoe snel loopt ie nu?
 
Hmm ok. Ik meng 1 op 33 en nul rook als je rijdt.
Maar dan is er iets met een shimring, verkeerde vario (had dit zelf ook met een tweedehandse).
Hoe snel loopt ie nu?
Zal het morgen even testen gok rond de 100
Post automatically merged:

Zal het morgen even testen gok rond de 100
De v-snaar ligt niet helemaal onderin de vario. Maar vanaf de powerband dus wanneer de vario t ongeveer overpakt dat is rond de 20 dan gaat hij in 1 lijn. En t is nier dat hij niet wegkomt of absoluut stottert en slecht loopt. Meer dat het onderin niet helemaal soepel loopt.
 
De vsnaar hoort wel onderin te zitten aangezien anders heel de transmissie afstelling in de soep loopt.
Ik weet niet hoe het er uit ziet maar normaal zet je dan een paar shimringetjes er in ,
of een iets langere vsnaar, naar gelang de omstandigheden. Het ligt er aan hoe het in elkaar zit wat wij niet kunnen raden.
 
Last edited:
Back
Top