Yamaha aerox, ark, sr

Diether van essen

Minarelli megool
goedemiddag, ik heet diether en ga aardig wat projecten tegemoet. Ik ben nu 16 jaar en heb een hele bult onderdelen gekocht. 4 frames op kenteken. Een aerox, neos, ark, sr. Dit zijn allemaal frames. Verder heb ik nog aardig wat losse onderdelen liggen. Helemaal niks zat in elkaar behalve een neos half. Nu ben ik de aerox aan het opbouwen. Het begon allemaal met een leegcarter een los frame. Etc het lag in 1000 stukken. Hier wat foto’s! Op begeven moment vertanding in gezet. Heb de Malossi overrange er nog niet in. Dat komt als latere stap. Ik heb een hpi 2e hands Op gepikt en de cillinder mer nieuw zuiger etc gemonteerd. Na poosje bouwen. Ik had wat tegenslagen met de hpi. De moer was te groot de dop kon er niet in. Dus ik hen de moer naar dop 14 moeten slijpen. En de vorige eigenaar heeft een boutje waar mijn waterpomp bout ingaat omdat ratje aan te drijven afgebroken. Dus die eruit gekregen uiteindelijk.
Kijk naar voor dit Foto 1-5

Even de precieze setup:
Power one pen 12
Skf c3 lagers
Hpi
Dellorto 21
Yasuni Carrera 16
Metrakit pro race
Zuiger van vertex
Vl14
Tnt luchtfilter. Erg goedkoop ik wou het even uitproberen.
ik hen nog even een paar dingen weggelaten omdat die er nog niet op zitten.


Waterpomp erop. En blok klaar. Dus zo doende blok onder frame gehangen yss schokbreker eronder. Ik had een verkeerde voorvork. Dus hen op mp er een gekocht. Die eronder binnenkappen er op. Gaskabel even getrokken. En wat andere dingen. Hpi erop dus hele kabelboom weg. Ik ga zelf schakelen op externe accu met lichten of gewoon batterij goede lampen! Ik denk allebei!
Nu toch stappen gezet!
Kijk foto 6-9
Foto 10 even wat opslag alles wat je ziet is voor minarelli. En alle blokken, inlaat cillinders remmen etc is beneden in kasten!

Toch maar gestopt voor die dag! Dag erna stappen gezet met
Voorvork binnekappen en velg achter spuiten! Uitlaat etc.
Foto 11-13

Nu nog remmen aansluiten. Radiateur erop
En gassen dacht ik. Alleen dat was helaas niet zo. Remmen heb ik misschien nog niet helemaal compleet. En heb geen origineel radiateur van aerox. Dus of ik ga er een op mp kopen of de niet originele vast beunen. Ik denk het laatste!

Dit is mijn eerste aerox/sprint project ik weet dat er nog veel zullen volgen en ik kennis ga ontwikkelen. Nu zijn me Carters nog onbewerkt. Maar heb een frees gekocht en als het vermogen tegenvalt trek ik hem na het luilakken open om hem is te gaan bewerken stap voor stap. Ik zal hier regelmatig updates inzetten!


Buiten kappen zitten alleen voor sier. Ik hen de kleur Jaguar green op het oog! Dus beetje groen metallic! Binnenkappen worden of zoals ze nu zijn of zwart!

Hiervoor heb ik een paar tomossen gehad een paar Viva’s. En een Keeway nu als beun scooter. Ik dacht dat deze aerox nu nummer 11 is.

Voor tips of vragen of onderdelen verkopen of kopen van mij graag reageren of een bericht sturen.

Hierna hoop ik de ark ook op te gaan bouwen. Behalve als mijn aerox me zo bevalt ga ik eerst nog een andere aerox opbouwen.
 

Attachments

  • F13089DD-28F1-4895-A424-37EDA51E5647.png
    F13089DD-28F1-4895-A424-37EDA51E5647.png
    697.4 KB · Views: 56
  • F80DD2A4-8B34-41A1-A967-FD884A2D49E3.png
    F80DD2A4-8B34-41A1-A967-FD884A2D49E3.png
    696.8 KB · Views: 48
  • 5092D4FA-C5D6-4D86-8940-EE613BF8744D.jpeg
    5092D4FA-C5D6-4D86-8940-EE613BF8744D.jpeg
    94.2 KB · Views: 38
  • C170DEF0-980C-49BA-B96A-4723F6D09962.jpeg
    C170DEF0-980C-49BA-B96A-4723F6D09962.jpeg
    111.2 KB · Views: 38
  • B9F0EDFA-251A-4349-B5CD-4D8EF7E88020.png
    B9F0EDFA-251A-4349-B5CD-4D8EF7E88020.png
    592.5 KB · Views: 35
  • EBAF2BA9-9A7D-40E7-A7F5-D5844CC1168E.png
    EBAF2BA9-9A7D-40E7-A7F5-D5844CC1168E.png
    615.3 KB · Views: 34
  • 625CBCAD-0375-4A18-A611-785B498C614C.png
    625CBCAD-0375-4A18-A611-785B498C614C.png
    658.4 KB · Views: 30
  • C1A7E2A7-9B7D-4304-A641-3318604394EE.png
    C1A7E2A7-9B7D-4304-A641-3318604394EE.png
    676.6 KB · Views: 28
  • 4E3312ED-371C-4447-8E4C-FFF157B2B6D2.png
    4E3312ED-371C-4447-8E4C-FFF157B2B6D2.png
    920.3 KB · Views: 28
  • AA26201C-7D20-4E8D-99B2-66CFB0973C90.png
    AA26201C-7D20-4E8D-99B2-66CFB0973C90.png
    735.5 KB · Views: 32
  • 15F6D647-6919-40FB-8EF5-34A0ABE73113.png
    15F6D647-6919-40FB-8EF5-34A0ABE73113.png
    432.3 KB · Views: 29
  • 7050F739-654A-47BC-9085-AEAA150D817F.png
    7050F739-654A-47BC-9085-AEAA150D817F.png
    702.4 KB · Views: 31
  • 9AF50E0E-F9E2-4BEF-B49D-64162C6109C5.jpeg
    9AF50E0E-F9E2-4BEF-B49D-64162C6109C5.jpeg
    97.3 KB · Views: 28
  • B323581E-0F10-497B-8A85-1FF256E78B41.png
    B323581E-0F10-497B-8A85-1FF256E78B41.png
    1.1 MB · Views: 28
  • ADB93DE6-646D-4B07-883F-D4704757A57D.png
    ADB93DE6-646D-4B07-883F-D4704757A57D.png
    1.1 MB · Views: 35
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Het blijft leuk spul dat minarelli horizontaal , succes met de hobby!
De Aerox jaguar green is een mooie keuze, dat was destijds al een exclusieve scooter.
Voor de binnenkappen kun je ook bumperverf gebruiken, dat geeft een mooi rubber-kunststoflook en hecht goed vast.
 
Het blijft leuk spul dat minarelli horizontaal , succes met de hobby!
De Aerox jaguar green is een mooie keuze, dat was destijds al een exclusieve scooter.
Voor de binnenkappen kun je ook bumperverf gebruiken, dat geeft een mooi rubber-kunststoflook en hecht goed vast.
Dankjewel voor de tip! Ja het blijft idd leuk spul. Ik ben alleen nog opzoek naar iemand die ervaring heeft met schijfremmen van aerox!
 
Vandaag ff beunhaas geweest op de zaterdag middag! We hadden geen passende radiateur. Dus dan maar zo! Het zit stevig lekt niet dus ik ben blij!

Snelgas zit er ook op!
Ik heb deze week een setje z-kappen op de kop getikt. Ik ben toch veranderd van kleur het wordt oranje! En daarna Jaguar groen!

Het schiet nu wel op! De remmen zijn onderweg! Overige kappen ook. Dan natuurlijk spuiten en alles afmaken!
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    243.7 KB · Views: 27
  • image.jpg
    image.jpg
    231.5 KB · Views: 24
  • image.jpg
    image.jpg
    226.3 KB · Views: 27
  • image.jpg
    image.jpg
    158.3 KB · Views: 26
  • image.jpg
    image.jpg
    158.6 KB · Views: 27
  • image.jpg
    image.jpg
    209.7 KB · Views: 26
  • image.jpg
    image.jpg
    223.3 KB · Views: 32
Inderdaad lekker bezig vooral op die leeftijd dat zie je niet vaak meer, ik schuif ook aan!
Je verhaal leest ook lekker weg, ook dat is zeldzaam voor je leeftijdgenoten, ga zo door!
 
Inderdaad lekker bezig vooral op die leeftijd dat zie je niet vaak meer, ik schuif ook aan!
Je verhaal leest ook lekker weg, ook dat is zeldzaam voor je leeftijdgenoten, ga zo door!
Dankjulliewel voor de reacties en het enthousiasme! Hier een foto hoe die er nu bij staat!
Kijk foto 2,3
Ik hen vandaag toch nog even de voorvork los getrokken en een kleine revisie gedaan! Bij me balhoofd!
Ook even wat stappen gezet aan de andere 2 takt brommers van me. Ik heb de krukas al in het blok zitten voor de beta ark. Met verse c4 lagers kwam. Hier ik later pas achter dus dan moet ik de beta ark ook maar snel gaan maken met zulke touren Beuker lagers.

Remmen en en nieuwe Malossi vario komen dinsdag binnen. Morgen gaat de koelvloeistof er in en ga ik alles nalopen op hem te laten lopen. Tegen de muur. Kijken of hij loopt en even tegen de muur zodat ie niet op hol kan slaan!


Kijk foto 4 voor me andere scooter dit is een Keeway hurricane. 2takt. Dus minarelli namaak. Daar zit nu een Bidalot terugloop op mezoly giet. Aerox standaard carb. En wat spullen. Die is voor Koningsdag en ik doe er gek mee( raggen, wheelies en beetje racen op eigen terrein.)
 

Attachments

  • A6C80462-D23A-4569-87FC-BB3B31392FEA.png
    A6C80462-D23A-4569-87FC-BB3B31392FEA.png
    802.4 KB · Views: 23
  • 7D6CAC84-B2D9-4674-B778-655D043618E8.png
    7D6CAC84-B2D9-4674-B778-655D043618E8.png
    714.7 KB · Views: 21
  • 40ABFC27-18FD-4A58-90CB-61AE2C592A47.png
    40ABFC27-18FD-4A58-90CB-61AE2C592A47.png
    724.7 KB · Views: 20
  • CF599323-E9FC-4C90-96C8-12ECD493EC0B.png
    CF599323-E9FC-4C90-96C8-12ECD493EC0B.png
    543.8 KB · Views: 22
Dankjulliewel voor de reacties en het enthousiasme! Hier een foto hoe die er nu bij staat!
Kijk foto 2,3
Ik hen vandaag toch nog even de voorvork los getrokken en een kleine revisie gedaan! Bij me balhoofd!
Ook even wat stappen gezet aan de andere 2 takt brommers van me. Ik heb de krukas al in het blok zitten voor de beta ark. Met verse c4 lagers kwam. Hier ik later pas achter dus dan moet ik de beta ark ook maar snel gaan maken met zulke touren Beuker lagers.

Remmen en en nieuwe Malossi vario komen dinsdag binnen. Morgen gaat de koelvloeistof er in en ga ik alles nalopen op hem te laten lopen. Tegen de muur. Kijken of hij loopt en even tegen de muur zodat ie niet op hol kan slaan!


Kijk foto 4 voor me andere scooter dit is een Keeway hurricane. 2takt. Dus minarelli namaak. Daar zit nu een Bidalot terugloop op mezoly giet. Aerox standaard carb. En wat spullen. Die is voor Koningsdag en ik doe er gek mee( raggen, wheelies en beetje racen op eigen terrein.)
Je kan m rustig even starten hoor zonder KVS niet pushen uiteraard, maar dat kan geen kwaad. (zorg datje goed gesmeerd hebt met monteren)
Puur alleen om te kijken of die loopt, tegen de muur? waarom zou die op hol slaan? safety first is nooit een slecht idee.
 

Attachments

  • ali gashendel.png
    ali gashendel.png
    120 KB · Views: 21
  • ali gashendel 1.png
    ali gashendel 1.png
    187.8 KB · Views: 18
  • ali gashendel 2.png
    ali gashendel 2.png
    196 KB · Views: 29
Je kan m rustig even starten hoor zonder KVS niet pushen uiteraard, maar dat kan geen kwaad. (zorg datje goed gesmeerd hebt met monteren)
Puur alleen om te kijken of die loopt, tegen de muur? waarom zou die op hol slaan? safety first is nooit een slecht idee.
Jaa even kijken of die loopt. Eerste start met remmenreiniger eigenlijk bij mij. Ik heb ook geen remmen er nog op dus ik doe liever al kvs erin om ook zeker te zijn van geen lek.
Goed gesmeerd heb ik wel alleen cillinder ligt al 2 weken zo en is toen goed gesmeerd alleen ja maakt dit uit?
Post automatically merged:

Dit is misschien ook een mooie snelgas voor de scooter , beter dan de huidige Dmp :

Ik zal er is over nadenken. Er zit er nu al 1 op. Dus eerst even kijken of die me bevalt. Misschien ga ik door de power wel naar normaal gas terug omdat je hen dsn amper kan open trekken
 
Jaa even kijken of die loopt. Eerste start met remmenreiniger eigenlijk bij mij. Ik heb ook geen remmen er nog op dus ik doe liever al kvs erin om ook zeker te zijn van geen lek.
Goed gesmeerd heb ik wel alleen cillinder ligt al 2 weken zo en is toen goed gesmeerd alleen ja maakt dit uit?
Post automatically merged:
Remmenreiniger lost olie op, ook de tweetaktolie in de cilinder.
Ik zou er zelf ´ quickstart spray ´ voor gebruiken .
 
Remmenreiniger lost olie op, ook de tweetaktolie in de cilinder.
Ik zou er zelf ´ quickstart spray ´ voor gebruiken .
Oké dankjewel. Ik gebruik alleen maar remmenreiniger als hij echt nier wil starten hoor! Tot nu toe ben ik van plan eerst zonder remmenreiniger alleen met benzine. Dus even de bougie verhitten etcetera!
 
Als je zorgt dat er genoeg benzine in de vlotterkamer zit dan is het al goed genoeg,
even de vacuumslang los halen en op zuigen zodat er benzine door de benzineslang de vlotterkamer in loopt.
Vacuumslang terug op de carb monteren en starten.
 
Als je zorgt dat er genoeg benzine in de vlotterkamer zit dan is het al goed genoeg,
even de vacuumslang los halen en op zuigen zodat er benzine door de benzineslang de vlotterkamer in loopt.
Vacuumslang terug op de carb monteren en starten.
Mijn dellorto heeft geen vacuüm slang dus ik hen een open dicht benzine kraantje! Ergens is dat wel fijner denk ik zelf!
 
Mijn dellorto heeft geen vacuüm slang dus ik hen een open dicht benzine kraantje! Ergens is dat wel fijner denk ik zelf
Ik denk dat ik soms echt wat beter moet nadenken…..
Het ging van Jaguar green naar oranje. Dus ik vandaag al me kappen die k al had in de primer zetten en schuren en primer en schuren en door. Dus me maat waarmee ik bezig was wou ff onderdelen halen! Dus toen kwam ik een kleur tegen die ik echt heel vet vond. Dus ik kopen. En thuis het maximale voorbereidingswerk getroffen.

Zodat het haast niet kan mislukken…

Nou ik dus dit gedaan.
Geschuurd-> primer> schuren-> weer primer en heel licht schoon gemaakt en weer primer.
Dus toen de originele lak-> 3 keer in lagen en sommige zelfs 4 lagen. Toen 3 lagen clear vanish dus blanke lak glans erop.

Ik ben toch wel tevreden met het resultaat een 16 jarige met een paar bussen verf op een aerox kappenset( die in alle soorten kleuren was). Nu een mooie kleur is naar mijn eigen mening en ook vrij origineel het word niet veel gezien.

METALLIC GREEN

Het resultaat zal hieronder zo verschijnen.
 

Attachments

  • 501ACB1A-A86C-45D1-8BD1-056CF2460546.png
    501ACB1A-A86C-45D1-8BD1-056CF2460546.png
    782.4 KB · Views: 25
  • 34848D13-B4DD-4CCF-842A-BBE942E09850.png
    34848D13-B4DD-4CCF-842A-BBE942E09850.png
    628.8 KB · Views: 25
  • 687B5426-30A1-431B-A771-89C7152313A4.png
    687B5426-30A1-431B-A771-89C7152313A4.png
    647.2 KB · Views: 27
  • 5AF88F93-A4A5-4D82-ADF8-5AAE1AF2DEEF.png
    5AF88F93-A4A5-4D82-ADF8-5AAE1AF2DEEF.png
    588.4 KB · Views: 27
Leuk om te zien dat een 16 jarige handig is .
In het gat waar ik woon , waar steeds meer 2-takt bijkomt , kunnen ze alleen maar paar weken Blazen , 4 weken Fietsen omdat het spul niet onderhouden word , en kapot gereden word .
Wel een voordeel voor mij .. Komen dan de Scooter bij mij brengen , omdat ik toch (ondanks mijn leeftijd ) een stuk handiger ben . :tearsofjoy:
 
Leuk om te zien dat een 16 jarige handig is .
In het gat waar ik woon , waar steeds meer 2-takt bijkomt , kunnen ze alleen maar paar weken Blazen , 4 weken Fietsen omdat het spul niet onderhouden word , en kapot gereden word .
Wel een voordeel voor mij .. Komen dan de Scooter bij mij brengen , omdat ik toch (ondanks mijn leeftijd ) een stuk handiger ben . :tearsofjoy:
handig is wel heel makkelijk gezegt. Ik ben lerende en sommige dingen gaan beter en sommige dingen gaat niet goed zoals nu!

Naja aan elk voordeel zit een nadeel! Net als vandaag.


eergisteren eerste start gehad. Scooter stotterde als de nete. Ik advies aan @bartj gevraagd. Die zei jaaa begin mer je carb je wil het niet vastlopen de rest komt later!
Toch bleef k eigenwijs en ging ik het in de overbrenging zoeken en niet en niet de carburateur afstellen. Dus nu toch naar Bart geluisterd en maar is gaan afstellen. Dus ik begin bij sproeier 122 en hij bleef stotteren 115 en t zelfde dus ik op begeven moment bij 102/100 en t ging enigzins weg maar t bleef toch spelen in die buurt van sproeiers.

Het bleef maar stotteren en gek doen. Veel harder dan 40 gaat hij niet etcetera. Dus ik ben een beetje hopeloos. Ik heb het idee dat het i
Ergens bij m’n ontsteking zit. Je zou zeggen met een hpi en deze setup vlamt hij in iedergeval wel iets. Maar nee. Ik ga even een paar foto’s maken van alles etc.

Setup staat hier bovenin ergens eerder dit topic!
voor de afstelling worden Malossi onderdelen gebruikt behalve de rollen. Maar die meet ik altijd even na!
Overbrenging:
- 3,5 gram rollen
-gele drukveer(Malossi) op de rode reageerde die niet goed alelen is moeilijk te zeggen omdat het natuurlijk ooo aan me rotor kan liggen!
- gele trekveren Malossi
Carburateur:
Sproeier 102
Stationair sproeier 60
En de andere sproeier 50.

En me hpi ontsteking:
Zie foto 1.
Bartj zei dat ie zo op 3,2mm stond.
Bougie hittegraad 9 ngk-r

M’n benzine kraan laat we echt heel veel benzine door Maar dat lijkt me inprincipe geen probleem.

Wat moet ik nu?
Hij blijft stotteren. Voor het filmpje kijk even media!
Iemand die me kan helpen?
 

Attachments

  • 165AEE24-39FC-4AAC-A798-7BD24FEC33DE.png
    165AEE24-39FC-4AAC-A798-7BD24FEC33DE.png
    702.6 KB · Views: 23
handig is wel heel makkelijk gezegt. Ik ben lerende en sommige dingen gaan beter en sommige dingen gaat niet goed zoals nu!

Naja aan elk voordeel zit een nadeel! Net als vandaag.


eergisteren eerste start gehad. Scooter stotterde als de nete. Ik advies aan @bartj gevraagd. Die zei jaaa begin mer je carb je wil het niet vastlopen de rest komt later!
Toch bleef k eigenwijs en ging ik het in de overbrenging zoeken en niet en niet de carburateur afstellen. Dus nu toch naar Bart geluisterd en maar is gaan afstellen. Dus ik begin bij sproeier 122 en hij bleef stotteren 115 en t zelfde dus ik op begeven moment bij 102/100 en t ging enigzins weg maar t bleef toch spelen in die buurt van sproeiers.

Het bleef maar stotteren en gek doen. Veel harder dan 40 gaat hij niet etcetera. Dus ik ben een beetje hopeloos. Ik heb het idee dat het i
Ergens bij m’n ontsteking zit. Je zou zeggen met een hpi en deze setup vlamt hij in iedergeval wel iets. Maar nee. Ik ga even een paar foto’s maken van alles etc.

Setup staat hier bovenin ergens eerder dit topic!
voor de afstelling worden Malossi onderdelen gebruikt behalve de rollen. Maar die meet ik altijd even na!
Overbrenging:
- 3,5 gram rollen
-gele drukveer(Malossi) op de rode reageerde die niet goed alelen is moeilijk te zeggen omdat het natuurlijk ooo aan me rotor kan liggen!
- gele trekveren Malossi
Carburateur:
Sproeier 102
Stationair sproeier 60
En de andere sproeier 50.

En me hpi ontsteking:
Zie foto 1.
Bartj zei dat ie zo op 3,2mm stond.
Bougie hittegraad 9 ngk-r

M’n benzine kraan laat we echt heel veel benzine door Maar dat lijkt me inprincipe geen probleem.

Wat moet ik nu?
Hij blijft stotteren. Voor het filmpje kijk even media!
Iemand die me kan helpen?

@bartj had me advies gegeven al paar dagen geleden om er ff een rode drukveer in te doen. Nou ik ben hem wle dankbaar hij loopt al gelijk iets beter en toen die met koud was begon die te trekken als een beest maar nu maar gauw gestopt want donker. Dus morten weer een nieuw dag. Alle oude mannen en rotten en gasten op dit forum laat je horen over deze setup en Metrakit pro race aangezien die eronder zit!

Alle tips zijn welkom
 
Back
Top