Vader / zoon project Yamaha jog R

Poh mooi spul! Wat voor cilinder zit daarin?
70 cc sport

Thanks @Brute-Force. Neem aan even afdoppen om geen vuil erin te krijgen?
Post automatically merged:

Leuk doosje heb je daar. Is dat een 17.5 met e-choke?
Mocht dat start problemen geven, ik ben er bekend mee;)
Helemaal juist.

Hmm dat geeft mij wat kriebels… kan ik op voorhand al iets doen, behalve erop schroeven?
 
Ik rij met een Paar Runners met Dellorto met E-Choke... nooit geen problemen .( zijn wel verse Carburateurs , geen oude Meuk).
Was al een tijdje aan het kijken voor een 2de hands, maar daar vragen ze nog 50,- en dan is de staat twijfelachtig. Had voor 70,- een nieuwe, dus dan liever nieuw!

Uitlaat hangt te drogen. Als ie er toch afligt dan gelijk maar weer opknappen.

IMG_7311.jpeg
 
Ik rij met een Paar Runners met Dellorto met E-Choke... nooit geen problemen .( zijn wel verse Carburateurs , geen oude Meuk).
Klopt, echter op minarelli is het vaak drama.
Heb twee maal een nieuwe 17.5 phva ts gehad. Beide niet te starten met e-choke. Met 12mm geen enkel probleem.

Dus vond ik het melden waard voor Banzai.
 
Hebben jullie een idee welke sproeier ik nodig ga hebben, zie nu dat 82 het grootste is wat ik heb, dacht 100…

Setup:
70Cc Malossi sport
17,5 mm delorto
Voca uitlaat (terugloop)
 
Lekker meegenieten….

Voor kerst van alles besteld om tussen kerst en oud en nieuw lekker te knutselen.

Dus gisteren heerlijk alles uitgestald en plan van aanpak bedenken.

Hmm shot, Bougiekabel bij zoonlief gemonteerd, Oke die bestellen we zo wel. Wilde toch met grotere sproeier als die ik in huis heb beginnen straks dus moest toch nog bestellen.
Oke cilinderkitje, dacht toch echt dat er ook een nieuwe naaldlager bij zat… kijk op website, krijg de hik, niet dus. Oke ook op het lijstje.
Bougie serieus heh, ik heb geen nieuwe bougie meer in huis

Al mopperend weer naar binnen

Goed bestelling gedaan, morgen in huis, klinkt goed!

Weet je ik ga toch alvast de carb eraf halen, dan is die zooi er omheen ook gelijk eraf.
Buddy eraf, kappen, alles los. Flesje voor het opvangen van de benzine uit de slang. Trek de Benzineslang eraf, in het flesje, even wachten, huh euh nog even wachten… wat de plop het blijft lopen . Zoonlief van zijn vriendinnetje afgebeld, nu rennen heb hulp nodig. Je raad het al fles vol, alles over mijn klauwen, garage meurt naar benzine, wat een feest. Zoonlief die na eeuwig op zijn gemak aankomt lopen, begin te lachen (hufter) om vervolgens een jerrycan aan te geven. Had het slangetje ondertussen weer op de carb gezet, anders was de tank leeg geweest.

Fijn dus ook benzinekraan moeten bestellen

Loop luid vloekend naar binnen, ram de laptop op tafel, bestel de kraan. En toen zei iets in me, check of je nu echt alles heb…. Had ik verdikkeme heel het naaldlager niet besteld. Zucht!

Ik sta vanochtend op met de gedachte dat het zo geleverd word en ik dan eindelijk echt kan beginnen, check mijn mail PostNL sorry we gaan ……

Ik duik mijn bed in tot morgen!
 
Mijn naaldlager en benzine kraan zijn binnen:
309DABFA-FC8F-4DCE-A52F-50FA48AA7FE3.jpeg

Vreemd zo’n grote doos…

Echt serieus K-part wtf…

Ik duik mijn bed weer in, het word me niet gegund!
Post automatically merged:

Iemand een idee waar ik een naaldlager bij een winkel zou kunnen kopen vandaag? Regio Dordrecht Gorinchem
 
Last edited:
It’s alive!!

Gisteren blokje weer opgehaald nadat ik hem zaterdag weggebracht had, schade 10,- Hij had er een boutje opgelast en hij was er zo uit ‍

Gelijk alles teruggebouwd en 2 x kicken en lopen

Proefrijden doe ik vanavond, want het was allang bedtijd voor deze oude man gisteren.
 
We zijn ondertussen weer een paar weekjes verder, dus tijd voor een update:

Ondertussen rij ik nu dagelijks met de scooter naar mijn werk. Het scheelt me 10 min. ten opzichte van de auto dat ik SNELLER ben. Kan met de scoot een mega stuk afsnijden oh en het scheelt ruim 50 euro benzine per week, ook de moeite.
Het is maar 4,2 km en ik moet zeggen, dat ondanks het weer (haat kou), het echt prima te doen is.

Mijn scooter loopt met de 70 sport, toch wel heel erg leuk. 0-45 in een lijn, dan een kleine dip 50-80+ in een streep. Top geen idee, hij loopt de teller uit en gaat mij echt meer dan hard genoeg! Ik zou die dip graag weg hebben, maar dat is voor latere zorg. Zal eerdaags (lees ooit) een filmpje maken, wellicht dat jullie kunnen ontdekken of tips kunnen geven waarin ik het moet zoeken.

2 x kicken en start, electrische start doet helemaal niets meer, sinds het blok eronderuit geweest is. Draden zijn aangesloten. Ik heb nog niet gemeten of ie wel stroom krijgt... Of zou het kunnen dat ie het simpelweg niet rond krijgt? Moet zeggen dat ie ook behoorlijk zwaar kickt....

Zoonlief had ook weer pech, ding van hem wilde niet harder meer als 30, happeren, stotteren.... Ding weer uit elkaar getrokken, miste ineens een kopbout. Blok er onder vandaan gehaald en naar JST gebracht, tabeind dood en dol. 30 eur verder, nieuwe tabeinde en helicoil. Het rijd weer naar behoren. Had bij hem dezelfde momentsleutel gebruikt als bij mij..... ding ligt in oud ijzerbak op het werk nu.

Van het weekend wil ik een maatje kleiner gaan voor de sproeier, als ik hem in een keer open trek, wil ie nog wel eens verzuipen. Bougie is ook wat te donker vind ik. Zit nu 86 in, dus was wel te verwachten.

Tot zo ver de update.
 
Eigenlijk weinig te melden..

Na +/- 1000KM op de mijne en 2000km op die van mijn zoon sinds de laatste sleutel sessie, is alles nog steeds heel en loopt het als een malle!

Enige opvallende is, dat ik op mijn rollen 1 klein vlak stukje ontdekt heb. Niet alleen bij een rol, maar bij allemaal. Dat vind ik toch wel vrij vlot. Zeker gezien mijn vario (naraku vx ) nog zo goed als nieuw is. Is dit gewoon bagger kwaliteit of is dit vrij gebruikelijk?

Gezien het gele monster bedacht had om tandjes te spugen, is het financieel momenteel even niet mogelijk om wat anders aan te schaffen, zonder op zoek te moeten naar nieuwe woonruimte... ;) Maar ben benieuwd wat jullie me kunnen vertellen, hoe rollen vlak worden!
 
Rollen schuiven en daardoor kan er een vlak stuk aan komen. Ik gebruik malossi rollen en daarbij is dat nihil. Zo nu en dan haal ik ze eruit en schuur ik ze lichtjes bij met een zeer fijne korrel.
 
Polini heb ik erin.

Bij mijn zoon zat er naraku in, maar die na 500km al niet meer netjes rond. Zijn vario is ook aan vervanging toe, die is aardig ingesleten.

Vraag me meer af wat ik verkeerd doe… je moet ze toch niet invetten ofzo?!?
 
Back
Top