This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

krukas gaar wie zal het zeggen ??

Razkin

Well-Known Member
Na een weekje rondgetuft te hebben met standaard uitlaat :r, besloot ik maar eens om m'n Bidalot weer te monteren(wouten waren weer opgerot). Natuurlijk andere rollen erin en dan begint de shit. Ik draai moer los, zit verrot vast overigens, en krijg met moeite de vario van de as. kruks zelf is op de plek waar de halfpoulie zit beschadigd, aan de binnenkant van de variobus staan nog meer sporen van de krukas dan eerder. Na nadere inspectie blijkt ook nog eens dat m'n malossi halfpoulie verrot is, omdat het "kransje" heeft metaal aan de randen van de halfpoulie waar ie tegenaanzit heeft weggeslepen. Ook zit er een uitgesleten ring van 5mm breed op m'n vario. Heb m'n standaard onderdelen erbij gezocht en na montage van het geheel, blijkt nu dus dat m'n vario los gaat na 50km ofzo en m'n scooter erg trilt boven de 70(met standaard pijp ging ik niet harder dan 70, dus heb het niet eerder opgemerkt). Kan ik alvast gaan sparen voor nieuwe onderdelen(krukas) :''(
 
aha ben JIJ dat
ik zou maar vast gaan sparen voor een nieuwe krukas ja... erin zetten is makkelijk
 
He Raz, als jij je kruk-as gaat vervangen kom ik wel ff langs, dan maak ik wel ff foto'tjes
Maar wel zwaar klote, probeer hem gewoon zo te verkopen, en koop meteen maar een liquid cooled, anders zonde van de investering als je nieuwe kruk-as wil
 
Wat voor scooter heb je nu dan Razkin?

Bij mij is mijn kruk-AS ook aardig opgevreten hier e ndaar, maarjah gelukkig na montage van mijn Polinivario, heb ik er niet echt meer last van. En ik heb sinds ik het gezien heb, maar wat minder vaak eraan gekloot. Als je hiervoor een andere krukas moet nemen, ben je net zo genaaid dat als je uitlaatpoort ophanging afbreekt ofzo en je daardoor een nieuwe cilinder moet kopen.

SvR
 
Ik heb een neo's en was al van plan om iets een LC te zoeken hoor Freeze


Sjoerdyo, die bij bouten m'n cilinder waren al eens bouten afgebroken(nadeel van 2 jaar oude scooter kopen met 4200km op de teller van iemand die alles door dealer liet doen), gewoon ff uitboren is het antwoord


blissie, het is iig niet gekomen, omdat ik er een ringetje vergeten ben tussen te doen...
 
He razkin ik weet niet of dat je scooter nog warm was toen je je vario eraf haalde maar je moet dus eerst je krukas af latenkoelen voor je eraan gaat sleutelen anders verneuk je hem.
 
en wie heeft je dat geleerd?? hij is toch niet zachter als ie warm is..... hij drupt echt nie uit je carter hoor!
 
mijne wel, zette er een bakje onder, en dara kwam ie...


Opgestart door Ruud:
en wie heeft je dat geleerd?? hij is toch niet zachter als ie warm is..... hij drupt echt nie uit je carter hoor!
 
nee maar als ie warm is zet je krukas uit en kan hij gaan klemmen en als je dan toch je vario eraf haalt dan verneul je je krukas
 
he dat komt me bekend voor

dat heb ik ook gehad dat mijn halfpoulie verneukt was.

Dit kwam waarschijnlijk omdat er ruimte tussen zat (ringetje vergeten).

maarre je kunt er gewoon mee doorrijden hoor.
heb er geen problemen meer mee
 
ik heb dat ding vrijwel altijd opengehaald als ie afgekoeld was, vario die heet is wil je niet eens met je klauwen beet hebben...
 
Opgestart door Razkin:

Sjoerdyo, die bij bouten m'n cilinder waren al eens bouten afgebroken(nadeel van 2 jaar oude scooter kopen met 4200km op de teller van iemand die alles door dealer liet doen), gewoon ff uitboren is het antwoord




Ik bedoelde niet de bouten maar de plek waar de bouten in moeten! Ik ken iemand waarbij dat is een keer was afgebroken, die baalde!

SvR