vert krukas 85mm

edel

Banned
ik wil nu wel eens weten of er ergens een merk is dat een krukas maakt voor mina vertikaal met 85mm drijfstang? Ik denk van niet, maar vraag het toch maar.


anders laat ik miss tussen mina vert rhq een crossdrijfstang 85mm persen, maar wat kost het dan, maw kennen jullie prijzen, ik weet ook dat die krukas dan weer geblanceerd moet worden.

dus prijs van

rhq mina horz drijfstang 85mm
persen en balanceren


ps: geen domme antwoorden
 
Advertisement - register to remove this

Er is niet direct een krukas met 85mm drijfstang voor mina vert.
De optie die jij voorstelt, lijkt mij de simpelste.
Wat mss ook mogelijk is, is je vert blok aanpassen zodat een krukas voor mina hor er in kan. De krukaswangen van vert zijn iets kleiner dan van hor, maar kan niet met zekerheid zeggen of het mogelijk zal zijn om dit te doen.
 
had ook al zitten denken om een cross-asje er in te gooien en dan beetje uitfrezen langs de kanten,

maken dat de druk zelfde blijft
 
Van een RV4 past de drijfstang in een mina!

wij reden met een power one krukas met een Mina Rv4 (aprilia redrose) bigend.

ging super!
 
ik denk dat je het beste idd een losse Malossi drijfstang kan kopen en die op een Malossi krukas perst , dat is te doen.

andere mogelijkheid is om de krukwangen van horizontaal aan te passen aan verticaal , maar dan met je een draaibank hebben.

mja , wat wil je met een 85 as? haalt opzich weinig uit...
 
ik heb al een keer een kreidler drijfstang in een tomos krukas laten persen. was voor de drijfstang 15 euro kwijt en voor het geheel 45 euro. Ja dit is met balanceren, nee het is niet zwart gebeurd :p
Dus persen en balanceren is de wereld niet, denk dat de drijfstang het duurste voor jou is :)
 
b0nk said:
ik heb al een keer een kreidler drijfstang in een tomos krukas laten persen. was voor de drijfstang 15 euro kwijt en voor het geheel 45 euro. Ja dit is met balanceren, nee het is niet zwart gebeurd :p
Dus persen en balanceren is de wereld niet, denk dat de drijfstang het duurste voor jou is :)


waar heb je dit laten doen?

drijfstang van malossi kost 100eur dat is de wereld niet en krukas moet je zowiezo kopen en dat perzen van jou valt best mee
 
Ik was bij fred motoren geweest (wat een k*tzaak trouwens),
maar die doet dit niet zelf die besteed het uit aan een of andere gast.
Dus of ff vragen daaro of nog even verder zoeken.

P.S.: ik zou eventjes verder kijken aangezien ik ongeveer 3 (!) maanden op het geheel heb moeten wachten, omdat hij geen drijfstang had, dus had hij er maar een kreidlerdrijfstang in laten persen :|

BTW, doet twins of koopmans of weet ik veel wie dit ook niet?
 
b0nk said:
Ik was bij fred motoren geweest (wat een k*tzaak trouwens),
maar die doet dit niet zelf die besteed het uit aan een of andere gast.
Dus of ff vragen daaro of nog even verder zoeken.

P.S.: ik zou eventjes verder kijken aangezien ik ongeveer 3 (!) maanden op het geheel heb moeten wachten, omdat hij geen drijfstang had, dus had hij er maar een kreidlerdrijfstang in laten persen :|

BTW, doet twins of koopmans of weet ik veel wie dit ook niet?

PM Mario maar eens, die doet dat wekelijks :X Misschien dat er van ProX een 85mm drijfstang is die past, die kosten niet overdreven veel en heb je met een paar dagen in huis.
 
b0nk said:
Ik was bij fred motoren geweest (wat een k*tzaak trouwens),
maar die doet dit niet zelf die besteed het uit aan een of andere gast.
Dus of ff vragen daaro of nog even verder zoeken.

P.S.: ik zou eventjes verder kijken aangezien ik ongeveer 3 (!) maanden op het geheel heb moeten wachten, omdat hij geen drijfstang had, dus had hij er maar een kreidlerdrijfstang in laten persen :|

BTW, doet twins of koopmans of weet ik veel wie dit ook niet?


had jij een 14mm small-end dan? tomos heeft namelijk 10 of 12 alleen ...

verder is de bigend pen van een kreidler drijfstang 16mm , die van tomos 14...

sorry maar ik vroeg het mij af..
 
melf #50 said:
had jij een 14mm small-end dan? tomos heeft namelijk 10 of 12 alleen ...

verder is de bigend pen van een kreidler drijfstang 16mm , die van tomos 14...

sorry maar ik vroeg het mij af..

Offtopic:
Idd tomos heeft 10 of 12, dat weet ik. Het was een 10 pen drijfstang met bronzen/koperen glijbus en ik wilde een andere drijfstang.

Ze hebben er dus eigenlijk in lopen beunen zoals ik het gewoon noem.
Maarja, ze hebben de krukas zodanig verneukt dat de zuiger 2,4 mm hoger kwam in de std tomos cilinder. Dus ik heb er niks meer aan, kopen? :+

Is idd 16mm big end, maar er zat ook een tamelijk groot naaldlager in het smallend en de binnendiameter van het lagertje is ongeveer 12mm(niet precies gemeten door mijzelf).
Ik wil er zelfs wel een foto van maken als je me niet gelooft :p

Ontopic:
Weet ik veel wie allemaal krukassen aanpast/perst? ik had het toevallig bij fred motoren gedaan, maar voor hetzelfde geld weet je lokale dealer misschien ook wel een adres waar hij dat kan laten doen.
 
tja, nu ik erover na denk had dat ook gekunt, maar hij had helemaal geen drijfstangen liggen dus toen heeft ie er deze in gezet want hij zei het past wel :p niet dus.

Maar we vernaaien deze jongen zijn topic, anders ff pm :)
 
Back
Top