Hoe is een krukas uitgebalanceerd?

nog ff over balansassen..
een mina am 5 heeft een balans as erin zitten maar een derbi blok niet..
nou merk je bij een derbi heel goed dat als hij boven een bepaald toerental komt hij als een gek gaat trillen..
die mina had dat niet maar draaide veel meer toeren..
ik denk dat het dus ckers daaraan lag..
ik weet niet wat jullie erover denken.?
 
frameprojectj said:
nog ff over balansassen..
een mina am 5 heeft een balans as erin zitten maar een derbi blok niet..
nou merk je bij een derbi heel goed dat als hij boven een bepaald toerental komt hij als een gek gaat trillen..
die mina had dat niet maar draaide veel meer toeren..
ik denk dat het dus ckers daaraan lag..
ik weet niet wat jullie erover denken.?
Een balans-as kost alleen maar vermogen op hoge toeren. Het compenseerd echter tijdens acceleratie... Ligt niet echt helemaal zo simpel maar over het algemeen, jouw stelling is onjuist. Het gebrek aan vermogen bij een hoger toerental lag niet aan de balans as. Eerder aan zwaar (goedkoop) zuiger oid.
 
ik vroeg het ook op een ander forum, is dit voor de trillingen te verminderen, of het contragewicht/ zuigerpositie verhouding? Daar is denk ik wel veel winst te pakken. Alleen een lastig klusje om te fixen denk ik.
 
Dus als ik nu een as maak hang daar een lange drijfstang aan hand daar de totaal gewicht van de zuiger enz dan kom ik aardig in de buurt als ik dat laat balanceren?

Alleen kan je niet de weerstand van de compresie en zuigerveer(en) na bootsen.

Verder vraag ik me af in tot hoever de groote merken zijn assen balanceerd, is dat met de gewicht van de zuiger enz of alleen puur de de as en mis de bigend en lager?
 
Back
Top