hoe hoog is jou EGT???

ruud.

www.vk-tuning.tk
hallo

er zijn vast wel een paar mensen hun EGT aan het meten en controleren hier, simpele vraag, hoe hoog is jou EGT? Als dit tot de tuningsgeheimen hoort snap ik het, dan is het jammer :)
 
Advertisement - register to remove this

M'n luchtgekoelde 50 cc zat op zo'n 20 cm vanaf de zuiger regelmatig over de 640 graden Celsius.
 
ik hoopte op de 1 of andere manier op een reactie van je, zal wel aan je nicknaam liggen :+

Dit was neem ik aan met een sobw ding oid die gewoon 14k+ draait?
 
Ik had hem op mijn NRG, ik weet zo niet hoeveel cm hij van de zuiger zat. Rond de 650 graden zat ik met mijn mengsel iig goed.
 
Nee was wel iets minder toeren. zat op 13.4k rpm.

Hierbij een screenshot van een willekeurige ronde op het circuit van vorig jaar, met afstand op de x-as en toeren en uitlaatgas temperatuur op de y-as.

t0luzq.gif
 
leuk om te zien dat als het toerental gelijk blijft, toch de gas temperatuur stijgt :)

/ hoe komt dat? Door curve? / nog een edit, nee geen curve als je toerental hetzelfde blijft :x gewoon opwarmen van de pijp oid?

laatste vraag, nog iemand getest tussen temperatur verschillen tussen normaal en hitterol? hier verwacht ik eigenlijk wel pittig wat graden verschil :)
 
Last edited:
beter houd je gewoon je smoel ofzo..

ik ben gewoon geïntresseerd, het was maar een vraag. heb jij vast nooit van gehoord.

Het is gewoon onzin.. Hoehoog/-laag je temperatuur ook is.. :?
 
Bounkass said:
Het is gewoon onzin.. Hoehoog/-laag je temperatuur ook is.. :?
Niet dus, uit de temperatuur van je uitlaatgassen kun je bijvoorbeeld afleiden of de verbranding goed is (en benzine/lucht verhouding goed is).

@Dennis: Ik heb mijn post aangepast, sorry voor me wat lullige opmerking. Maar als ik bounkass af en toe bezig zie, kan ik me daar behoorlijk aan ergeren (en ik denk wel meer mensen).
 
Last edited:
DeJongh said:
Niet dus, uit de temperatuur van je uitlaatgassen kun je bijvoorbeeld afleiden of de verbranding goed is (en benzine/lucht verhouding goed is).

@Dennis: Ik heb mijn post aangepast, sorry voor me wat lullige opmerking. Maar als ik bounkass af en toe bezig zie, kan ik me daar behoorlijk aan ergeren (en ik denk wel meer mensen).


Ja kijk, dat wist ik dus niet. Als Big B NRG ook zó had geantwoord, was er nix aan de hand geweest. :)
 
Beide antwoorden zijn ongeveer zelfde aantal. Zou je dan kunnen zeggen dat dat een goede temperatuur is. Het zal wel per scooter verschillen maar zullen de verschillen heel groot zijn?
 
Wij registreren ook weleens uitlaatgastemps. met een aim of met de testbank, het is leuk om te zien wat verschillende afstellingen in ontsteking al kan doen met je temp.
Mijn aerox zit rond de 600 graden. Ik heb een keer mijn eindconis ingefolied, temp. was toen bij 100!! graden hoger en liep iets van 10km harder door, dus echt enorme verschillen. Als je hier niet mee oppast heb je in een mum van tijd een warmloper.
Theoretisch is het trouwens zo dat hoe lager je temp. hoe hoger het rendement van de motor is, maarja dat boeit verder weinig bij een racer of een sprinter.
En hoe het kan dat ie oploopt bij hetzelfde toerental? Hij bouwt gewoon warmte op, de hoeveelheid warmte die erin komt is niet gelijk aan de hoeveelheid warmte die eruit kan, hiermee moet je dus oppassen voor warmlopers. En een curve kan veel doen met je uitlaattemp..
 
Back
Top