This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

krukas draait wel zonder vario, maar niet met vario

wimpie

Well-Known Member
ik heb net blok open gehad, ff schoongemaakt en blok weer dicht gemaakt.er zou eigenlijk een pen 12 as in komen maar de sonic is verkocht, de pen 12 doppleras komt in een neos te zitten.

maar goed, blok is dicht, ontsteking zit erop en variozooi ook.
wil ik het ding even starten, draait de krukas gewoon niet:'(
het gekke is dat die het zonder vario wel normaal doet, maar met vario dus niet.ik hield ook een ring over van 1 cm breed.iemand een idee wat ik fout doe, en waar die ring voor kan zijn?!

ws loopt je vario ofzo vast, of de starterkrans die tegenwerkt, haal ff je carterkap eraf, kijk ernaar en denk ff logisch na, jij kunt het probleem het beste zien

Heb ik ook ooit gehad, bleek dus een kromgetrokke start koppeling te zijn, gewoon alles even nalopen, waarie aan zou kunnen lopen!

update:als ik de vario niet te strak aandraai, start de sonic al wel.maar nu kwam ik erachter dat de elektrische start niet werkt.
hoe the fuck kan dat nou weer|( |( |(
bedrading zit goed vast, accu zit erop en voordat ik blok opende deed die het wel gewoon goed.klere scoot, mja gaat binnenkort weer weg dus who cares

Je bent een opvulbus op je krukas vergeten.
Die bus van 1cm die jij overhoudt moet al eerste op de krukas. Als je deze niet monteert trek je je vario klem tegen de startkoppeling van de startmotor waardoor je je krukas niet meer kan draaien.
Alles eraf halen dus aan de variokant en als eerste die opvulbus erop...

Yep, opvulbus zit tussen je startkrans en vario...

echt vaag, als ik die opvulring op de krukas duw past de halfpoulie er niet meer bij...ik kan strax eventueel een dunnere opvulring proberen, maar tot nu toe helpt niks:'(

whoeiz,hulde aan ruben r 9||6
het probleem is gefixt, was dus inderdaad vergeten zo'n afstandbus achter de startkoppeling te doen8P

Originally posted by RUBEN R

|(

NEE, opvulbus zit tussen krukas en startkoppeling vd startmotor...

Loopt je vario dan niet tegen de startkrans aan?
Heb ik wel namelijk op mijn SR als er niks tussen zit. Maar ik heb dan ook zo een tandjesloze MHR vario. Vind het nog steed vaag vinden...