A. Graham Bell:
"Most people won't believe how close to standard are the motors used bij factory racing teams"
Onze manier van tunen is dan ook resultaat-gericht, en niet homeopathisch te noemen. Ik ben mij ervan bewust dat sommige mensen op dit forum dit anders zien, maar dan zit je bij mij fout. Ik heb het idee dat er meer naar cilinders wordt gekeken dan er mee getest wordt. ( werkelijke prestaties )
" It's the power that count's "
Bij de grote gaten brigade moet je niet zijn, soms noem ik dat amerikaans bloed, hoe meer hoe beter. Wij kiezen voor een meer genuanceerde strategie.
Het gaat er bij een speciaal geprepareerde cilinder ook om, dat deze met dezelfde zorg wordt behandeld als waar deze mee gemaakt is, anders geformuleerd zouden veel cilinders een drastisch ander resultaat geven gemonteerd op bijv. Thomas' Zip SP. Ik probeer dit altijd aan mijn klanten duidelijk te maken, bijgestaan met tips en ondersteuning. Vragen stellen na een tuningsbeurt mag altijd. Het is vervolgens aan de klant wat deze hiermee gaat doen( evt. i.v.m. budget) Al dit moois is nauwelijks mogelijk als bijvoorbeeld de cilinder niet wordt afgehaald in de winkel. Een gebruikt overgekochte cilinder geprepareerd voor een bepaalde onderdelen combinatie kan dus makkelijk voor een relatief matig resultaat zorgen mits geplaatst in een ander onderdelenset.
Uiteraard geeft een totale tuning ( door dezelfde tuner ) een optimaal resultaat, maar deze info zal overbodig zijn.
De "vrienden" waar Erik het over heeft zijn gewoon trouwe klanten, die het motorblok ook compleet hebben laten behandelen door ons. " een beetje meer van ons en een beetje van ........." Het feit dat ze in de buurt wonen maakt de communicatie makkelijker, wat het eindresultaat uiteraard ten goede zal komen.
Ook vind ik het jammer dat hier nog veel wordt gepraat door mensen die niet worden geremd door enige vorm van kennis.
Hou er rekening mee dat minder bedeelden hier de dupe van kunnen worden.
PS. Alle energie die je gebruikt voor het afzeiken kun je beter gebruiken voor het verbeteren van je scooter. Mocht je dan nog energie overhebben, reageer je maar af op Oom Agent die je voor het een of ander probeert op te schrijven.
Ik wil het graag hierbij houden, wegens gebrek aan zeeen van tijd, klanten gaan immers voor.