Je volgende auto #5

Status
Not open for further replies.
Sterker nog, in de Renault Clio cup werd ook op LPG gereden omdat het een hoger octaangetal heeft en dus ook meer vermogen heeft. Hoezo gasbak..?
 
Het kan wel, maar het is dan allemaal achteraf denk ik. Alfa levert voor zover ik weet geen enkele auto op LPG.

Maar het kan vast en zeker, er rijdt zelfs een 156 GTA op LPG rond.

dat vond ik zo lomp he, lpg op een gta wel dure auto rijden maar geen geld voor benzinex| , tankdopje had hij wel mooi weg gewerkt iig, kofferbak, of achter kenteken ofzoiets...
 
LPG is gewoon kut. Je hebt gewoon een bom achterin je auto liggen. En volgens mij gaat de slijtage van je motor tig keer sneller dan als je niet op LPG rijdt. Op Honda's vanaf 2002 kan er geen LPG meer op.
 
benzine is niet vlambaar?

en als je op lpg rijd, en hij begint kut te doen, reviceer je het kopje toch even.. dat geld heb je er al lang uit.
 
je moet wel HEEL gek doen wil een gastank ontploffen hoor.

tank zelf was 1 van de laaste dingen die onplofte, begon bij een lekke klep (valve?) ergens... 't is overigens wel compleet vergoed toen, aangezien er dus een fout in het systeem zelf zat.

mjah diesel is voor schepen, gas is om op te koken, benzine is om auto te rijden.8P
 
zo'n tank kan echt bijna niet ontploffen, al rijdt er en vrachtwagen overheen en staat de auto vol in de brand. echt geloof me dat gebeurt NIET
Verder is het dus echt wel zo dat met een G3 installatie je absoluut geen vermogensverlies hebt (normale LPG wel)
En de betrouwbaarheid gaat er ook niet op achteruit. benzine is schraler dan gas. bij G3 wordt het vloeibaar ingespoten en omdat gas heel koud is heeft het ook een koelende werking (wat bij normale LPG juist andersom was, vandaar ook koprevisies e.d.)

Kortom, doe mij maar een bak op G3, prima spul hoor!
alleen de installatie is duur (2 tot 3.000 euro), maar als je een G3 auto kunt scoren voor een leuke prijs zou ik het doen
 
een G3 installatie rond de 2-3K kost (krijg je geen geld van de onverheid ofzo terug ?)

Als je goed zoekt is een standaard G3 bak te vinden voor ook iets rond de 2-3K
 
Even als toevoeging. De tank van een gasinstallatie is ontworpen om langzaam zijn druk kwijt te raken bij beschadiging. Mocht de auto in de brand vliegen en de tank raakt beschadigd doordat er een barst in de mantel komt wordt de inhoud gecontroleerd afgeblazen. Bepaald door druk en inhoud.

Bij een explosie explodeert de gehele tank door scheurvorming. Bij gecontroleerd afblazen ontstaat er enkel een kleine (steek)vlam. Iets dat vele malen veiliger is. De kans dat een gastank beschadigd raakt is vandaag de dag _enorm_ klein.

Mocht dit risico hoog zijn zou het natuurlijk ook niet toegelaten worden op de weg. (Net als de brandstoftank opleggers voor trucks van bv Texaco oid, deze zijn bestand tegen een zeer grote impact)
 
Op g3 rijd zo goedkoop, alleen het "kapot" gaan risico wordt groter.
Een groot aantal 7 series rijd ook op gas.

BS,! dat kapot lopen valt allemaal reuze mee. Door het hoge octaan 110 is de verbranding veel warmer. Het geen wat gebeurt na het starten op benzine schakelt het systeem over op LPG en word de zuiger vele malen sneller opgewarmt.Daarom is rijden met Hoge Compressie zuigers en LPG uit den boze.

Maar de motoren van vandaag de dag kunnen dat makkelijk aan. Als je die oude bakkies kijkt uit eind jaren 80 begin 90. Jah daar heb je een verhoogd risico.Zoals LPi :)
 
Dat die auto OOIT is uitgebracht en dat mensen die auto ooit in die kleuren hebben willen kopen...

Maarja, dat zullen dan wel mensen zoals jij zijn Apple, mensen zonder smaak.
 
Als ik zeg dat ik misschien een auto op gas wil, wil ik nog niet zeggen dat ik mezelf belachelijk wil maken hoor :+
 
Mn pa kreeg een keer zo'n excel als tussentijdse auto (overbruggen van ene lease-auto, naar de ander). In die verschrikkelijke groene kleur.

Die auto was echt triest zeg. Een herrie die niet normaal is, alles rammelt enz enz.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top