Je volgende auto #4

Status
Not open for further replies.
Peug 206 moet er voor met die km stand wel te krijgen zijn. 6n2 niks? Opel corsa's kosten ook vrij weinig. Laatste model punto moet ook te doen zijn.

Je hebt trouwens bijna dezelfde eisen als kim, alleen heeft zij een iets groter budget en wil ze minder km's. Alfa 147 heb ik haar aangeraden.
 
Ik weet niet binnen wat voor tijdsbestek je die auto wilt maar ik zit eraan te twijfelen om mijn Diamant Schwarze 318iS E30 de deur uit te doen...
 
Ik zit nu te kijken voor een volgende bak. Iemand nog tips??

Eisen:

vr. prijs tussen 3500-4750€
Liefst 3 deurs (of iig hatchback)
El. ramen
bouwjaar >96
Max. 175.000km

Ik had zelf al zitten loeren voor: Golf III (ws. toch niet) Megane coupé, Fiat Bravo, Clio model >1998.

trouwens, GEEN:

Polo 6n (was vorige auto)
alfa 145/146
Peug 306

In overweging:
Peug 106 GTi
Citroen Saxo

Een Delta natuurlijk, duh :L

http://zoek.autotrader.nl/www/cars_...lertypeid=p&dealertypeid=b&id=200707276058726

:p
 
Ze zijn er wel, maar dan heb je wel een kale bak. Bovendien heb ik hiervoor al een kale polo gereden en dat wil ik nu eigenlijk niet meer. Al vind ik de 6n2's wel ontzettend mooi.

Ik denk toch dat ik dan liever een wat completere auto koop voor 't zelfde geld. Dan maar wat frans of italiaans...

206 is een interessante optie. Nico. Heb ook al even zitten kijken voor een 3compact. Ook wel interessant, al is die natuurlijk duurder in gebruik dan de andere auto's.
 
Tja, een 206 van die jaartallen vind ik niet echt mooi, de nieuwere modellen zoals die van mij zijn wat frisser en mooier. Hoe groot moet het zijn? Zelfde formaat als polo?

Saxo, is dat niet wat? of een nissan almera :p
 
@ Patrick

Bij duitsers hoef je niet te kijken. Veel te duur voor wat je krijgt :p Franse auto....tja...206 is leuk, maar daar stopt het dan eigenlijk wel weer. Clio heeft veel problemen, en een Citroen...zeg ik niks over :p

Dan blijft er over een italiaan :) Alfa 147 (zoals je zelf al zei), 156, Fiat Stilo (heb der nog 1 voor je ;)) of Fiat Punto. Dat zijn toch wel de auto's die relatief minder kosten, maar wel veel meer aan opties hebben. Betrouwbaarheid is nagenoeg gelijk. Iedereen zeurt wel Duitse degelijkheid bla bla, maar op dit moment is die ver te zoeken. Bij een 147 zou ik je adviseren om naar een Distintive te kijken en bij een Stilo naar een Dynamic.

Een jappaner kan ook natuurlijk..betrouwbaar, hoge restwaarde. Maar lang niet het design/luxe van een europeaan. Ook best aan de prijs voor een leuke auto.
 
Auto's zijn ondingen.. Nog geen jaar geleden voor mn Astra nog €5000,- betaald, nu krijg ik er nog max €3000,- voor terug. :X

Anders had ik wel een andere gewildtdt, ben het babyblauwe een beetje zat nu :D
 
Last edited:
Auto's zijn ondingen.. Nog geen jaar geleden voor mn Astra nog €5000,- betaald, nu krijg ik er nog max €3000,- voor terug. :X

Anders had ik wel een andere gewildtdt, ben het babyblauwe een beetje zat nu :D

3000 voor een astra g lijkt me vrij weinig?
 
@ Patrick

Bij duitsers hoef je niet te kijken. Veel te duur voor wat je krijgt :p Franse auto....tja...206 is leuk, maar daar stopt het dan eigenlijk wel weer. Clio heeft veel problemen, en een Citroen...zeg ik niks over :p

Dan blijft er over een italiaan :) Alfa 147 (zoals je zelf al zei), 156, Fiat Stilo (heb der nog 1 voor je ;)) of Fiat Punto. Dat zijn toch wel de auto's die relatief minder kosten, maar wel veel meer aan opties hebben. Betrouwbaarheid is nagenoeg gelijk. Iedereen zeurt wel Duitse degelijkheid bla bla, maar op dit moment is die ver te zoeken. Bij een 147 zou ik je adviseren om naar een Distintive te kijken en bij een Stilo naar een Dynamic.

Een jappaner kan ook natuurlijk..betrouwbaar, hoge restwaarde. Maar lang niet het design/luxe van een europeaan. Ook best aan de prijs voor een leuke auto.
Clio heeft helemaal niet zoveel problemen, heb er 80k deels in gereden (clio uit 99), enige wat er kapot is gegaan waren de mistlampen. Ook een saxo oid uit die tijd geeft echt niet zoveel problemen.

147 is leuk maar te duur, voor onder de 5k vind je er geen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top