Je volgende auto #27

Ik vind eigenlijk alleen een 6k en een 6k2 mooi.. Ibiza mk1 wordt trouwens nog steeds gebouwd, in China. De Nanjing Eagle heet ie dan :D

nanjing-soyat-2.jpg


Over lelijk gesproken :+
 
Last edited:
1.8 20v non turbo is toch ook een 5 cillinder?

zou het niet doen...

5-klepper, geen 5-cilinder...

Toch knap van de designers om een auto elke generatie lelijker te maken..

Vind hem vet, alleen die Cupra-velgen zijn lelijk...

Ik vind eigenlijk alleen een 6k en een 6k2 mooi.. Ibiza mk1 wordt trouwens nog steeds gebouwd, in China. De Nanjing Eagle heet ie dan :D

*pic*

Over lelijk gesproken :+

Gvd, ding zit de rest van de dag op m'n netvlies gebrand :r
 
Correct me if i'm wrong maar volgens mij ligt er een 1.4TSI blok in en geen TFSI. (En ja daar zit verschil tussen ;))

Je hebt gelijk! het is een TSI

Even wat meer info erover (ik wist het zelf ook niet :))

Er bestaat ook een TFSI (Turbo Fuel Stratified Injection) variant, waarbij er een turbo is bijgeplaatst voor meer vermogen. De nieuwste variant is de TSI (Twincharged Stratified Injection), deze motor heeft zowel een turbo en een mechanische compressor. Voordeel hiervan is dat met een relatief kleine cilinderinhoud grote kracht gerealiseerd kan worden, hetgeen het brandstofverbruik positief beïnvloedt. Tegenwoordig noemt Volkswagen haar oude TFSI-motoren ook TSI waardoor een TSI-motor ook slechts een turbo kan hebben.
 
Wat is een beetje een gangbare prijs voor een VW Golf I cabrio. Hij is uit '86 en momenteel is apk verlopen. Buitenkant zag er ok uit, maar hij zou wel even op de brug gaan dan & nakijken waarop hij is afgekeurd. Vraagprijs is 1250, maar denk dat er wel flink wat af kan nog. 900/1000 een redelijke prijs?
 
Afkeuringspunten staan toch op het apk rapport? 1250 is ( vind ik ) een vrij hoge vraagprijs... Misschien ziet hij er wel helemaal top uit.. :)
 
Heb je pics? En is het een projectje, of niet?

APK erop knallen en verkopen zou ik zelf doen. Mijn baas wil alleen een project met een MK1 starten. Hij wil er dan een 1.8T motor in laten lepelen en helemaal restaureren. Hij heeft min of meer de eerste optie, en ging even over deze nadenken. Anders ga ik idd even vragen waar hij op afgekeurd is. Staat niet op internet ofzo, maar in een gehucht vol wereldvreemden.
 
godverdomme, eergisteren heeft iemand de achteras onder de caddy van de zaak vandaan gereden. en vandaag heeft iemand met het parkeren een deuk in me zijscherm gereden van mijn corrado, geen briefje onder de ruitewisser, helemaal niks.

maarja ik zit te zoeken in het buitenland (usa) voor een firebird te importeren, zoveel leuks daar :p
 
Ik hoop dat ik hier aan het goede adres ben.
Mijn volgende auto wordt mijn eerste auto.
Ik heb een budget tot 4000/4500 euro.
Het liefst wil ik een diesel met een beetje pit erin.
Ik zat te kijken naar een golf 4 1.9 TDI 3 deurs. Ongeveer 110pk leek me wel leuk.
Het zijn mooie sportieve auto's in mijn ogen en met leuke velgjes zoals BBS Le Mans heb je hem snel een beetje mooier. Lijkt dit jullie wat. En hebben jullie misschien nog wel wat tips over andere auto's. Ik wil hem liefst net zo groot als de Golf of groter.
Elecktrische ramen en Airco zijn een must.
 
Hoeveel KM's rij je? Een diesel is pas vanaf +/- 30k+ km's rendabel, alles daaronder gewoon benzine rijden. Uiteindelijk goedkoper
 
Omslagpunt van een oudere Golf-diesel zal niet boven de 30k per jaar liggen, toch wel een paar kilometers lager (losstaand van het feit dat een diesel lekkerder rijdt dan een non-turbo-benzine, en de degelijkheid van een TDI)...
 
Ik neem aan dat het zn eerste auto is, dan moet je sowieso niet eens aan diesel denken aangezien bijna niemand direct veel km's rijdt :p
 
Ik wel... Kocht m'n eerste auto toen ik een baan had, en reed toen direct vrij veel :)

Maar ik ben het met je eens, ik zie bij ons in de buurt veel Golf/A3/Leon/Bora TDI-tjes rijden met petjesjeugd erin, waarvan ik me niet voor kan stellen dat die meer dan 15k per jaar rijden... Tjah, de staat lacht zich kapot :) Het zal wel met het aanbod te maken hebben, volgens mij is de meerderheid TDI...
 
Ook eens de eerste keer dat ik in dit gedeelte reageer volgens mij :p Omdat ik altijd afhankelijk was van mij ouders hun wagen wat ik eigenlijk altijd kon pakken, maar ik de laatste tijd zo vaak nodig had vond ik het tijd om zelf maar ene aan te schaffen.

Ik wil sowieso een Volkswagen Golf, deze auto wilde ik altijd al hebbe en omdat ze een betaalbaar zijn en de techniek nog vrij simpel is een perfecte beginners auto. Net maar naar de eerste gaan kijken, gelukkig heeft mijn pa verstand van auto's dus die ontdekte al snel 8 rotte plekken waarvan 4 op kritische plekken. Tevens stond in de advertentie dat de auto 160K gelopen had terwijl op de teller 293k stond, dit vond ik al een beetje verdacht, maar die kerel liet me een kaartje zien met een km stand van 150k, naja zo'n kaartje kan iedereen wel invullen :p Uiteindelijk omdat ik het met de km stand niet echt vertrouwde, en mijn mij ook al twijfels had met de bodem het toch maar gelaten. Morgen misschien voor een andere gaan kijken, ben benieuwd :W
 
Back
Top