This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Je volgende auto #11

Status
Not open for further replies.
ik snap dat gezeik dus gewoon niet, zijn jullie echt zo merk gebonden?... mijn voorliefde is gewoon alfa, vind 't geweldige auto's... maar zou morgen zo in een mooie golf4/5 kunnen rijden, de dag erna weer lekker in een honda...


Met beiden eens...
 

Veel geld voor zo'n auto.

Het is al een auto van 14 jaar oud ! hou daar ook rekening mee he

En ze zijn duur met onderhouden + benzine enz

2500 ofzo zou een stuk nettere prijs zijn

En tjsah mx3 is niet mijn ding, vind ze std erg lelijk
 


Het is moeilijk mijn objectieve mening te geven aangezien ik zelf in een VAG rijd en dat ook wil blijven rijden.

Wat me opvalt is dat er vergelijkingen worden gemaakt die niet helemaal eerlijk zijn; de fabriek heeft een bepaalde bruto-winst marge in zijn hoofd en daar streven ze dan ook naar. Je kunt wel op alle fronten een goede auto neerzetten; onderstel, afwerking en dingen als kwaliteit/duurzaamheid. Iedereen weet dat de auto te duur word om te produceren en er te weinig verdiend word door het betreffende automerk. Je moet als automerk ook concurrerend in prijs blijven dus waarom zou je zoveel "onzichtbare (voor leeken" kwaliteiten meegeven aan de auto?

Hoe is hetzelf zie is dat de italianen zich op design richten en daar een mooie wielophanging aan knutselen. VAG daarintegen richt zich op de degelijkheid en afwerking van de auto en dat is denk ik ook de rede dat de verkoopcijfers ver boven die van de italianen uitstijgen, de normale autorijder kijkt naar degelijkheid en niet naar een ophanging.

Wie is er dan slim bezig qua verkoopcijfers?

Gooi maar eens een deur dicht van een duitser en daarna van een italiaan, geef mij de duitser maar


ZO even me vag verdedigd :*
 

He, dat ding staat hier vlakbij, wel eens gezien. Vond het eerst een beetje een foute wagen, maar er ligt dus gewoon een 1.8 in


Kijk deze antwoorden hou ik van, tenminste goed onderbouwd En je hebt er ook totaal gelijk in dat italianen en duitsers een andere weg in slaan.

En ik denk dat ze bij VAG een dikke marge pakken, want als ik een eerlijke vergelijking maak met een 159 station en en passat station, dan is de passat gewoon 3500 euro duurder. En ik heb echt gelijke auto's genomen, de alfa is zelfs een heel klein beetje luxer (heeft wel audio)

Maar die ophanging voel je wel, alle klanten vinden de auto's sportief rijden (en dat kan ik bevestigen ) En design is een kwestie van smaak, meeste duitsers vind ik saai, sommige italianen ook hoor , maar er zitten ook erg mooie bij hoor, bmw Z4 vind ik echt super mooi bijvoorbeeld.

Het is gewoon zo dat italianen en duitsers totaal andere klanten hebben. En tja, degelijkheid, het is zo'n mooi woord, maar wat is het nou eigenlijk. Volgens de van dale: deugdelijk, geheel aan zijn bestemming voldoend. En ik denk dat zowel duitsers als italianen daar aan voldoen.

Zie ook dit: kijk dan vooral bij aanschafredenen:

http://www.autoweek.nl/tt2007.php?merk=Alfa+Romeo&modelserie=147

En dan deze:

http://www.autoweek.nl/tt2007.php?merk=Volkswagen&modelserie=Golf

Je ziet dat 2 van de pluspunten van de 147 bij de Golf als minputen staan, en dat er bij een golf net zo hard wordt geklaagd over rammels als bij de 147.

En je ziet ook meteen dat besturing en design bij de 147 een groter aandeel heeft dan bij de Golf.

En voor de 159 en de Passat idem dito:

159: http://www.autoweek.nl/tt2007.php?merk=Alfa+Romeo&modelserie=159

Passat: http://www.autoweek.nl/tt2007.php?merk=Volkswagen&modelserie=Passat

Ze klagen net zo hard bij de Passat over rammels, dus wat is dan nog van die degelijkheid over? Ik denk dat degelijkheid vooral een gevoel is, en dat een persoon die een VW rijdt, dat sowieso al in zich heeft, ongeacht of het daadwerkelijk op waarheid berust is of niet.

Maar ik heb nu mijn mening met feiten kunnen onderbouwen, dus tegen de rest, ik verwacht geen gejank van dat ik weer dingen verzin etc.
 

Good posting :W
 
Oke, m'n pa wil een Alfa GT kopen. Opzich kijkt hij alleen naar een 1.9 jtd aangezien hij redelijk wat kilometers moet maken, genoeg vermogen heeft en het binnen zijn budget ligt. Ik heb er wel wat twijfels bij, voor hetzelfde geld heb je een A4 of S60 met vergelijkbare km stand. Qua reiswagen ben je dan imo beter af. Natuurlijk kan ik m'n vader ook wel begrijpen, het is echt een fraaie auto en je leeft maar 1x enz. (zal wel wat midlife gedoe zijn )

Kortom, wie heeft er wat tips, bijv. waar op gelet moet worden bij een Alfa GT. Of wie weet er nog een goed exemplaar staan bijv.
Alvast bedankt.


edit: Ik heb dit idd al eens eerder gevraagd maar dan over een 166. De extra ruimte is onnodig gebleken.
 
Last edited:

Zoek eens op het GT forum, dat zijn liefhebbers Over het algemeen is de JTD storings vrij en de fijnste diesel motor te koop. Regelmatig zijn beurtjes en je kan flink wat km wegrijden. Soms wil er wel eens een rammel in de kofferbak zitten maar niks bijzonders. Het enige punt waar je op moet letten is elektra zoals radio,ramen ed. Die willen nog wel eens storing hebben...

Wegligging, design,interieur zijn echt een genot 8). Zou het gewoon doen. Heb in een S60 D5 gereden (krachtige zakelijke cruiser), A4 einheidswurst. Ik zou voor GT gaan. Stuurt beter, ligt beter op de weg, design is mooier en de techniek is super!

voorbeeldje:

http://www.alfaromeogtclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1280
 
En bij je ramen hoor je soms nog wel wat windgeruis, maar dat is makkelijk te verhelpen. Komt omdat de auto geen B stijl heeft.
 
Dankje, GT forum had ik nog niet aan gedacht.
Ik heb idd al gelezen over wat electronica gedoe, ramen die niet direct open gaan enzo, en een rammeltje hier en daar. Dat moet je maar voor lief nemen.

Overigens is dat voorbeeld jammergenoeg een Belgische auto, dus zonder bpm... Het budget ligt overigens rond de 20K dus 100K mag er wel op de teller staan.
 
Status
Not open for further replies.