flakfazer said:erg interesant dit allemaal. maar nu had ik ook een vraagje .. ik wil zelf ook een opmaat uitlaat op me gpr maar niet zo als alle andere uitlaten (onderlangs dus)
moet ik nou speciaal naar dpr gaan om een aparte uitlaat te laten lassen of zijn er meer mensen die kunnen lassen van speciale uitlaten?
SR ''SBL'' said:hier BTW nog een uitlaat van 'roost'
Bart Hoedemaker said:Wat voor dikte plaatstaal gebruiken hun?
De eindtail hoe dik is deze, en hoe buigen ze deze, want hele dunnen buizen knakken als je ze wil buigen, dan zou je ze met zand moeten vullen ed.
Hoe lassen ze het aan elkaar met TIG?
roost said:- oxy-acetylene for the pipe
- MAG, TIG for the silencer
- tried TIG for the pipe, but it didn't work out.
@ bart hoedenmakert, doe je goed man, die uitlaat heb je niet eens gebruikt en is al verroest, teven zou ik eens een opleiding lassen gaan volgen als ik u was :# nofi verder x|Bart Hoedemaker said:Hierbij open ik het topic voor zelgemaakte en berekende uitlaten.
Hier is mijne:
Berekend voor 90 cc cilinder, en op school gemaakt.
De bocht naar de cilinder mist nog.. ben dermee bezig.
Let ook nog niet op de afwerking want dat komt als laatst wel.
Ik gebruikte 1.5 mm dik plaatstaal. Heb eerst de conussen getekend op staalplaat, vervolgens met de knipbank zover mogelijk uitgeknipt. etc etc.
Met wals de conussen gemaakt. en aan elkaar gelast met C02 en TIG.
P.S: Let niet op die malle sticker op de demper
*foto van verroeste kachel buis ofzo*
Heeft hij dan ooit wel ns een goed apparaat geprobeert?Speed Punk said:Roost last zijn uitlaten met autogeen,
omdat hij dat fijner vond werken dan TIG8)
(ooit een x gelezen in zijn topic)
he kerels ik bouw ook mijn eigen uitlaten . jammer dat ik de foto's niet kan uploaden .uitlaten maak je van 1mm zwarte plaat ,en je last ze gewoon met autogeenlas.walsen doe je over buizen van verschillende diameters. t voordeel van een uitlaat die je zelf berekend en maakt is:
1 dat je weet voor welke poortiming deze is
2 jij bepaald wat jij zelf wilt van de uitlaat.
3 dat jij hem anytime kan veranderen voor meer performance slice & dice
nadeel van de fabrieksuitlaat: je weet niet voor welke port timing deze is gemaakt ,veel werk om de juiste performance te halen(komt wel)
mijn new projekt is een uitlaat voor de mt8. met malossi 57mm cilinder . 30mm keihin carb(origineele),v-force 3 membraan,pvl binnenrotor ontsteking.
hij wordt klaar gemaakt vooe de 80cc opgevoerde klasse