Uitlaten tests

Status
Not open for further replies.

Mol

Moraalridder
#1
Ik heb op mijn blok wat verschillende uitlaten getest en wil het resultaat graag met jullie delen.
Er is geblokkeerd gemeten op de testbank van Koopmans Tuning, hiervoor mijn dank.

Setup:
Pia carter Koopmans Stage 3
Speed cilinder die is netjes gemaakt (incl. nieuw zuigertje)
Keihin 28mm met 142 Keihin hoofdsproeier
Malossi recht spruitstuk (incl. NX froger)
Malossi VL13 Koopmans tuned
Malossi binnenrotor 1.8mm
Denso IW34 bougie

Geteste uitlaten:
- Malossi Team2k
- DPR (Mijn eigen)
- Jolly Moto 70
- Metrakit Pro Race 1
- Hebo Racing 2
- Polini Evo6
- Polini Evo6 EGT
- Yasuni C20
- VTM voor Minarelli

Ten eerst alle mensen bedankt waar ik toen een uitlaat van heb kunnen lenen.

Hier de grafieken met bijbehorend commentaar.



MF2902G7 (gele lijn)
Jolly Moto
24,48pk
11.600rpm
14,90Nm

MF2902I6 (blauwe lijn)
Polini Evo6 EGT
25,70pk
12.700rpm
14,30Nm

MF2902J5 (witte lijn)
Polini Evo6
25,61pk
12.400rpm
14,57Nm

MF2902E9 (groene lijn)
Metrakit Pro Race 1
25,90pk
12.600rpm
14,48Nm

MF2902F5 (rode lijn)
Hebo Racing 2
25,90pk
12.600rpm
14,56Nm

Wat mij vooral opvalt is de gelijkenis tussen de PR1 en HR2 uitlaat. De powerband is nagenoeg gelijk, net als het topvermogen. Toch zien de uitlaten er best wel anders uit en is het materiaal waarvan de PR1 is gemaakt een stuk dikker.
Verder ook leuk om het verschil te zien tussen de std. evo6 uitlaat en de aangepaste (hoogtoerige) evo6 door EGT hier op het forum.




Nogmaals als herhaling de HR2 zodat het verschil met de rest goed zichtbaar is.

MF2902F5 (rode lijn)
Hebo Racing 2
25,90pk
12.600rpm
14,56Nm

MF2902H7 (gele lijn)
Yasuni C20
25,91pk
12.900rpm
14,21Nm

MF2902L8 (blauwe lijn)
Malossi team2k
26,60pk
12.300pk
15,24Nm

MF2902N7 (witte lijn)
DPR Mol
26,97pk
12.300rpm
15,47Nm

MF2902O5 (groene lijn)
VTM Mina
27,39pk
12.600rpm
15,37Nm

De C20 op pia doet het best goed. Brede powerband en kwa vermogen doet hij niet onder voor de meesten. Hij is daarentegen wel hoogtoeriger.
De team2000 uitlaat doet het gewoonweg goed, zoals verwacht een hoog vermogen, mooie grafiek en een brede powerband. Mijn eigen DPR levert 0,4pk meer bij een iets lager toerental. De powerband is wel gelijk een stuk smaller, maarja je kan niet alles hebben.
En als topper de VTM voor Minarelli. Erg hoog topvermogen, verder zie je het wel. Dus de VTM heeft zeker potentie, nu nog wachten tot Tino een Pia versie maakt!
 
Advertisement - register to remove this

Pronk

Pronk Racing Service
#2
Special thanx to 'Sprengmeister' aka Carsten

Hi at all,
i want to present here some results of the Stage6Racing cilinder.
Scooter-Attack has tested the cilinder on a Minarelli Scoot in comparism with some exhausts you´ll see further down.

Here the setup:
Stage6 Racing LC
original crankshaft
17,5 dellortho carburateur
and everything else original.
The variomatic and carburateur is matches with the setup. They only want to show, what´s possible with this cilinder.

Exhausts:
Red line: Yasuni C20
Green Line: Metrakit Pro Race 2
Black Line: Kundo F1
Blue Line: Polini EVO 2 LC
Yellow Line: Yasuni C16
the old EVO exhaust was also tested, but the result was more worse than the result with the C16 and newest EVO 2 exhaust.

Watch out
C20 was the best exhaust.





Ciao Carsten

Cya Sprengmeista
 

Pronk

Pronk Racing Service
#3
Dit topic is stond stand gekomen in samenwerking met Mol. De uitlaten test op de stage6 cilinder heb ik er ook maar gelijk bijgezet. Als jullie een toevoeging hebben voor dit topic, dus zelf een test hebben gedaan met meerdere pijpen, PM dan 1 van de moderators en je resultaten worden erbij gezet. Om onduidelijkheden te voorkomen zit er een slot op dit topic en dat blijft voorlopig ook zo.

Robbert
 

Pronk

Pronk Racing Service
#4
Chezzmo's Ice

Hier de grafiek van Chezzmo zijn Ice met:
- Pro Race 2 JS tuned
- Malossi 47,6mm Cross zuiger
- Fabrizi krukas 85mm drijfstang
- 28mm Keihin PWK (spr. 142)
- Malossi binnenrotor
- Polini big valve membraan
- Malossi 28mm schuin spruitstuk


 

Pronk

Pronk Racing Service
#5
Burn' Neo's @ Koopmans :)



Zoals je ziet heb ik de volgende pijpjes getest:
IS pijp : 22.48 pk (geel)
RPM - 13.8 volgens aim
Erg brede powerband - Zit meer in ivm met meegeleverde flens

KRD : 23.4 pk (blauw)
RPM - 14.1 a 14.2 volgens aim
Smallere powerband, maar loopt wel lang door, blijft goed vermogen leveren bij "overtoeren"

MK PR2 : 23.01 pk (wit)
RPM - +/- 13.4 volgens aim
Smalle powerband piekt niet al te hoog

Hebo Racing 2 : 23.47 pk (groen)
RPM - 13.8 volgens aim
Iets smallere powerband dan de c21, maar piekt hoger - Op straat loopt de HR2 beter ivm met sneller steigende powerband.

Yasuni C21 : 23.15 pk (rood)
RPM - 14.0 a 14.1 volgens aim
Erg brede powerband, loopt geleidelijk op , en blijft erg lang power leveren op hoge toeren.

Hier dan de Setup:
Mhr Speed -RsB-
Carters DD -RsB-
RsB Spruitje
Evo Membraan
28 Keihin - E13 Filter
Yasuni C21
Hebo P12 Asje
Hpi 2000
Malossi vario + Contraplaat
Malossi Overrange snaar
Polini Overrange poulies
Hebo verstelbaar
Primaire vertanding, Malossi 13/44
Secundaire vertanding, Polini 14/41
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this
Top