Mol
Moraalridder
Ik heb op mijn blok wat verschillende uitlaten getest en wil het resultaat graag met jullie delen.
Er is geblokkeerd gemeten op de testbank van Koopmans Tuning, hiervoor mijn dank.
Setup:
Pia carter Koopmans Stage 3
Speed cilinder die is netjes gemaakt (incl. nieuw zuigertje)
Keihin 28mm met 142 Keihin hoofdsproeier
Malossi recht spruitstuk (incl. NX froger)
Malossi VL13 Koopmans tuned
Malossi binnenrotor 1.8mm
Denso IW34 bougie
Geteste uitlaten:
- Malossi Team2k
- DPR (Mijn eigen)
- Jolly Moto 70
- Metrakit Pro Race 1
- Hebo Racing 2
- Polini Evo6
- Polini Evo6 EGT
- Yasuni C20
- VTM voor Minarelli
Ten eerst alle mensen bedankt waar ik toen een uitlaat van heb kunnen lenen.
Hier de grafieken met bijbehorend commentaar.
MF2902G7 (gele lijn)
Jolly Moto
24,48pk
11.600rpm
14,90Nm
MF2902I6 (blauwe lijn)
Polini Evo6 EGT
25,70pk
12.700rpm
14,30Nm
MF2902J5 (witte lijn)
Polini Evo6
25,61pk
12.400rpm
14,57Nm
MF2902E9 (groene lijn)
Metrakit Pro Race 1
25,90pk
12.600rpm
14,48Nm
MF2902F5 (rode lijn)
Hebo Racing 2
25,90pk
12.600rpm
14,56Nm
Wat mij vooral opvalt is de gelijkenis tussen de PR1 en HR2 uitlaat. De powerband is nagenoeg gelijk, net als het topvermogen. Toch zien de uitlaten er best wel anders uit en is het materiaal waarvan de PR1 is gemaakt een stuk dikker.
Verder ook leuk om het verschil te zien tussen de std. evo6 uitlaat en de aangepaste (hoogtoerige) evo6 door EGT hier op het forum.
Nogmaals als herhaling de HR2 zodat het verschil met de rest goed zichtbaar is.
MF2902F5 (rode lijn)
Hebo Racing 2
25,90pk
12.600rpm
14,56Nm
MF2902H7 (gele lijn)
Yasuni C20
25,91pk
12.900rpm
14,21Nm
MF2902L8 (blauwe lijn)
Malossi team2k
26,60pk
12.300pk
15,24Nm
MF2902N7 (witte lijn)
DPR Mol
26,97pk
12.300rpm
15,47Nm
MF2902O5 (groene lijn)
VTM Mina
27,39pk
12.600rpm
15,37Nm
De C20 op pia doet het best goed. Brede powerband en kwa vermogen doet hij niet onder voor de meesten. Hij is daarentegen wel hoogtoeriger.
De team2000 uitlaat doet het gewoonweg goed, zoals verwacht een hoog vermogen, mooie grafiek en een brede powerband. Mijn eigen DPR levert 0,4pk meer bij een iets lager toerental. De powerband is wel gelijk een stuk smaller, maarja je kan niet alles hebben.
En als topper de VTM voor Minarelli. Erg hoog topvermogen, verder zie je het wel. Dus de VTM heeft zeker potentie, nu nog wachten tot Tino een Pia versie maakt!
Er is geblokkeerd gemeten op de testbank van Koopmans Tuning, hiervoor mijn dank.
Setup:
Pia carter Koopmans Stage 3
Speed cilinder die is netjes gemaakt (incl. nieuw zuigertje)
Keihin 28mm met 142 Keihin hoofdsproeier
Malossi recht spruitstuk (incl. NX froger)
Malossi VL13 Koopmans tuned
Malossi binnenrotor 1.8mm
Denso IW34 bougie
Geteste uitlaten:
- Malossi Team2k
- DPR (Mijn eigen)
- Jolly Moto 70
- Metrakit Pro Race 1
- Hebo Racing 2
- Polini Evo6
- Polini Evo6 EGT
- Yasuni C20
- VTM voor Minarelli
Ten eerst alle mensen bedankt waar ik toen een uitlaat van heb kunnen lenen.
Hier de grafieken met bijbehorend commentaar.

MF2902G7 (gele lijn)
Jolly Moto
24,48pk
11.600rpm
14,90Nm
MF2902I6 (blauwe lijn)
Polini Evo6 EGT
25,70pk
12.700rpm
14,30Nm
MF2902J5 (witte lijn)
Polini Evo6
25,61pk
12.400rpm
14,57Nm
MF2902E9 (groene lijn)
Metrakit Pro Race 1
25,90pk
12.600rpm
14,48Nm
MF2902F5 (rode lijn)
Hebo Racing 2
25,90pk
12.600rpm
14,56Nm
Wat mij vooral opvalt is de gelijkenis tussen de PR1 en HR2 uitlaat. De powerband is nagenoeg gelijk, net als het topvermogen. Toch zien de uitlaten er best wel anders uit en is het materiaal waarvan de PR1 is gemaakt een stuk dikker.
Verder ook leuk om het verschil te zien tussen de std. evo6 uitlaat en de aangepaste (hoogtoerige) evo6 door EGT hier op het forum.

Nogmaals als herhaling de HR2 zodat het verschil met de rest goed zichtbaar is.
MF2902F5 (rode lijn)
Hebo Racing 2
25,90pk
12.600rpm
14,56Nm
MF2902H7 (gele lijn)
Yasuni C20
25,91pk
12.900rpm
14,21Nm
MF2902L8 (blauwe lijn)
Malossi team2k
26,60pk
12.300pk
15,24Nm
MF2902N7 (witte lijn)
DPR Mol
26,97pk
12.300rpm
15,47Nm
MF2902O5 (groene lijn)
VTM Mina
27,39pk
12.600rpm
15,37Nm
De C20 op pia doet het best goed. Brede powerband en kwa vermogen doet hij niet onder voor de meesten. Hij is daarentegen wel hoogtoeriger.
De team2000 uitlaat doet het gewoonweg goed, zoals verwacht een hoog vermogen, mooie grafiek en een brede powerband. Mijn eigen DPR levert 0,4pk meer bij een iets lager toerental. De powerband is wel gelijk een stuk smaller, maarja je kan niet alles hebben.
En als topper de VTM voor Minarelli. Erg hoog topvermogen, verder zie je het wel. Dus de VTM heeft zeker potentie, nu nog wachten tot Tino een Pia versie maakt!