Het grote ''zomervakantie 2007'' topic

Over een paar uurtjes vertrek ik naar Kreta samen met mijn vriendin, heb er goed veel zin in! We zitten een kilometertje buiten Chersonisis, zodat we niet in de drukte zitten als we het niet willen, maar wel op kunnen zoeken als we in de party-mood zijn. Ideaal dus!

We zijn ook wel van plan om een scootertje te huren, om het eiland eens te gaan verkennen. Mensen die dit afgelopen weken gedaan hebben op Kreta? Ik neem aan dat als je een auto-rijbewijs hebt (3 jaar) dit niet zo'n probleem moet zijn toch?

Oja als er iemand nog tips heeft (restaurant,strandtent,excursie,discotheek etc) hoor ik het graag

Ik weet niet van Kreta, maar op Kos kon het enkel met een brommercertificaat!! Autorijbewijs werd wel geaccepteerd, enkel was je niet verzekerd :X

Beetje krom, maar ik zou dus je certificaat voor de zekerheid meenemen!

Vorig jaar toen ik op Kreta was, gingen er allemaal van die indianenverhalen rond dat je met een rijbewijs 50cc mocht rijden, en met een bromfietscertificaat 100/125cc.

Ze rijden er wel als gekken echt. Zou er goed opletten. Maar volgens mij rijdt de helft van de toeristen daar op een scooter of quad.

vriend van mij is net terug van kreta en die kreeg een 125cc brommer toen ie ze certi liet zien

Ze geven alles mee. Punt is dat je vaak dondersgoed moet uitzoeken hoe het zit omtrent de verzekering, vaak is die er gewoon niet of 1 met allerlei haken en ogen. Je zal maar iemand kapot rijden daar :X

Via je touroperator zijn vaak betrouwbare verhuurbedrijven te vinden.

ja via onze touroperator kon je ook scooters huren. Hun wezen je naar een fatasoenlijk bedrijf enzo, zodat je je niet in de scheis werkt...

Nohh meen je niet?
Ik heb al van een aantal mensen gehoord dat het in Chersonissos iets makkelijker gaat.

Ik heb op kreta 9 dagen een scooter gehuurd, niks geen borg gewoon vooraf betalen. Alleen je moet oppassen waar je huurt bij sommigen krijg je eigen risico van 700 €.

Waar wij huurden had je geen eigen risico en scooter kapot of gejat meteen een nieuwe. Vriend die ook mee was had zijn 4e scooter die kapot was elke keer geen problemen meteen een andere.

Wij hadden bij Pop Motors gehuurd betaalde we 130 € voor 9 dagen.

Over een paar uurtjes vertrek ik naar Kreta samen met mijn vriendin, heb er goed veel zin in! We zitten een kilometertje buiten Chersonisis, zodat we niet in de drukte zitten als we het niet willen, maar wel op kunnen zoeken als we in de party-mood zijn. Ideaal dus!

We zijn ook wel van plan om een scootertje te huren, om het eiland eens te gaan verkennen. Mensen die dit afgelopen weken gedaan hebben op Kreta? Ik neem aan dat als je een auto-rijbewijs hebt (3 jaar) dit niet zo'n probleem moet zijn toch?

Oja als er iemand nog tips heeft (restaurant,strandtent,excursie,discotheek etc) hoor ik het graag

Rijbewijs heb je nodig meer niet, huur bij pop motors heb je geen eigen risico en verzekerd bij diefstal/schade etc. en ze doen niet moeilijk als je hem kapot terug brengt krijg je meteen nieuwe.

6 jaar geleden turkije :)
stonden sf 100cc ik zo hey die wil ik lenen. Hun: heb je een rijbewijs?
Ik: nee maar heb dezelfde in holland alleen dan lichter kwa vermogen.
Hun: dus je kan er op rijden? ik: ja. Hun: neem maar mee dan :W

Back