Ik ben het trouwens absoluut niet met Hilly eens, of er moet de afgelopen 2 jaar heel veel veranderd zijn!
In 2008 ben ik in ieder geval naar Thailand geweest met een groep vrienden en het behoort nog steeds tot 1 van mijn vetste vakanties ooit.
Sommige dingen moet je bij die Thaise mensen gewoon doorheen prikken.
Ik en de vrienden met wie ik ging hebben van te voren heel veel research gedaan voordat we er heen gingen. Voor de mensen die er nog heen gaan, raad ik aan de website:
http://www.thailandvoorbeginners.nl/ helemaal door te spitten en aan te melden voor de nieuwsbrief.
Ja, Tuk Tuk chauffeurs proberen je altijd een poot uit te draaien en tuurlijk proberen verkopers je een hoger bedrag te laten betalen, maar daar ben je zelf bij.
Ze proberen je idd met een glimlach van alles aan te smeren en als je er niet intrapt kijken ze ineens bijzonder chagrijnig, maar dat is part of the game.
Soms is het gewoon de sport om te kijken wat ze je nou weer proberen aan te smeren, en om af te dingen bij het kopen van dingen.
Dat je dan alsnog 2 keer meer betaald dan een local is voor jou als westerling toch ook geen punt? Het is nog steeds zeer goedkoop (een 125 cc scooter huren kostte rond de 1,5 Euro per dag!!) en feitelijk ben je een wandelende zak met geld, alleen je moet zelf proberen er niet te veel uit te laten halen!
Waar ben je allemaal geweest?
Dat je de Full Moon Party niet hebt mee gemaakt is echt een bummer, man wat is dat vet! Evenals een hoop andere plekken die je absoluut gezien moet hebben.
En natuurlijk zijn er ook een hoop andere plekken waar je absoluut NIET heen moet gaan!
Phuket zijn we bijvoorbeeld maar een halve dag geweest en dat was voor ons meer dan genoeg. Sommige plekken zijn nog veel erger.
Andere plekken zijn we weer langer gebleven omdat het zo tof was, zoals Kho Phi Phi en Chiang Mai.
Verder zijn mijn vakantie plannen om 28 juli t/m 2 augustus naar Duitsland - Kastellaun te gaan voor Nature One party
12 t/m 20 augustus naar de Oekraïne, eerst 2 dagen Kiev, daarna een week Popovka.
In september of oktober wil ik nog een kleine week weg naar een andere Europese stad.
Zit zelf te denken naar Lviv te gaan, of iemand een betere optie?
Wil de komende tijd met enige regelmaat lekker Europa verkennen met vrienden.
Ben vorige maand nog een week naar Praag geweest, en was tof. Mooie stad, leuke cultuur en lekker stappen (wel relatief duur).
Madrid, Malmo, Istanboel en Budapest staan sowieso ook nog op de lijst.
Begin volgend jaar zitten we te denken aan een grote trip naar Peru of naburig land, iemand daar tips voor?