Het grote ''(zomer)vakantie 2008-2009'' topic

aC'88

push it to the limit
vorige topic: http://forum.scooterforum.net/forum/f33/het-grote-zomervakantie-2008-topic-148359/

Aangezien de zomer bijna voorbij is heb ik de titel iets aangepast. Zullen wel mensen zijn die nog een last-minute gaan pakken.


Mijn vraag: iemand ervaring met New York? En evt. Miami?

Ik wil dus met kerst naar Amerika. Sowieso naar New York, maar als het kan ook Miami erbij. Alleen weet ik niet hoelang ik het best naar New York kan gaan, niet te lang, maar ook niet te kort. Ga ik genoeg hebben met 5 dagen? Of kan ik beter alleen naar New York gaan voor 12 dagen oid?
5-6 dagen New York en dan 5-6 dagen miami/florida lijkt me echt super...Iemand die z'n ervaring wilt/kan delen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik ga 13 december naar New York toe, 17 december naar Miami en 27 december naar Orlando.. Dan nog ff nieuwjaar vieren @ Miami en 4 januari terug naar huis :W

2 jaar terug al een weekje in NY geweest en als je in je 1tje gaat is 3/4 dagen wel genoeg denk ik. Dan heb je iig de populaire plekken wel gezien.

Ik zou dus wel Miami erbij pakken!
 
- Over 3 weekjes lang weekend Barcelona
- Februari voor de 4de keer op rij Egypte
- Volgende zomer richting Azie (Vietnam, Thailand oid)
 
Ik wil dus met kerst naar Amerika. Sowieso naar New York, maar als het kan ook Miami erbij. Alleen weet ik niet hoelang ik het best naar New York kan gaan, niet te lang, maar ook niet te kort. Ga ik genoeg hebben met 5 dagen? Of kan ik beter alleen naar New York gaan voor 12 dagen oid?
5-6 dagen New York en dan 5-6 dagen miami/florida lijkt me echt super...Iemand die z'n ervaring wilt/kan delen?

ik ben 3 x naar florida geweest , toen wij er waren altijd super goed weer gehad daar. Wij zaten in kissimee (stadje bij orlando) daar zitten ook al die disneyparken enz. er is iig genoeg te beleven daar. NY ben ik ook 1 dagje geweest en moet je zeker een keer meegemaakt hebben!


Mijn vakantie plannen voor 2009 zijn:

In mei naar turkije wssch (all-in 5sterren resort)
En in de zomer wssch naar Kreta-chersonissos :W
 
Kissimee ben ik ook geweest :p
Ac'88, Miami is niet zo boeiend hoor!
Zou veel liever Orlando erbij nemen en dan de Disney parken doen, incl Universal en de hele ratteplan.
Miami is 1 grote pauperbuurt, behalve Miami beach.
 
Voor volgend jaar twijfel ik over een aantal reizen;

- 3/4 weken Zuid Amerika.
- 3/4 weken Azië.
- Roadtrip Europa.
- 2 of 3 stedentrips van een aantal dagen.
- Niet weg.

Ik weet het nog niet...
 
Ik ga 13 december naar New York toe, 17 december naar Miami en 27 december naar Orlando.. Dan nog ff nieuwjaar vieren @ Miami en 4 januari terug naar huis :W

2 jaar terug al een weekje in NY geweest en als je in je 1tje gaat is 3/4 dagen wel genoeg denk ik. Dan heb je iig de populaire plekken wel gezien.

Ik zou dus wel Miami erbij pakken!

soo dat is wel lekker hoor :W Ik ga iig met een goede vriend van me. Denk dat het ook zo'n 10 dagen gaat worden.


@Robert, het is niet echt de bedoeling dat ik alleen maar in Miami blijf. Ik wil Miami gewoon gezien hebben en ik moet gelegen hebben op de Miami beach :p Voor de rest wil ik ook naar disneyworld, cape canaveral, everglades...gewoon zo veel mogelijk interessante en leuke dingen. Wil niet 5-6 dagen op één plaats hangen, dat doe ik in turkije oid wel. :)

Toch ben ik van mening dat je het best een maand ofzo kan gaan en dan een auto huren, dat lijkt me echt mega, alleen geen tijd voor. :'(
 
ey ik moet nog gaan :D
nog 13 dagen dan naar azie ( thailand, laos & cambodja )
rond de kerst denk ik weekendje londen weer ofzo ( is standaard hierzo in de familie dus zal dit jaar ook wel weer zo zijn... )
en feb 2009 ga ik naar een vriend van me die is 3 jaar geleden geemigreert naar Ghana
:D
 
soo dat is wel lekker hoor :W Ik ga iig met een goede vriend van me. Denk dat het ook zo'n 10 dagen gaat worden.


@Robert, het is niet echt de bedoeling dat ik alleen maar in Miami blijf. Ik wil Miami gewoon gezien hebben en ik moet gelegen hebben op de Miami beach :p Voor de rest wil ik ook naar disneyworld, cape canaveral, everglades...gewoon zo veel mogelijk interessante en leuke dingen. Wil niet 5-6 dagen op één plaats hangen, dat doe ik in turkije oid wel. :)

Toch ben ik van mening dat je het best een maand ofzo kan gaan en dan een auto huren, dat lijkt me echt mega, alleen geen tijd voor. :'(


Klopt, het is super vet om rond te rijden, ik was 9 dagen in Florida maar je moet toch minimaal 2 weken gaan, echter ik ging direct door nog naar Aruba voor een week dus kon helaas niet langer in Florida blijven.

Everglades zijn ook super vet, in zo'n propellorboot door die moerassen crossen en big ass crocs spotten enzo :p
Al die Disney parken zijn mega vet, Disney zelf, Island of Adventure, Universal, Animal Kingdom enz enz.

En het autorijden is super relaxt daar, iedereen rijdt zn eigen tempo, links en rechts inhalen mag, 9/10x heb je een stopbord bij het naar rechts gaan dus geen stoplicht, IDEAAL ( en natuurlijk een dikke bak rijden:p )

Mijn vetste vakantie ooit iig geweest, denk dat ik volgend jaar of het jaar daarna weer ga maar dan 4 weken :)
 
3 sept met de club med. naar de bahama's
columbus isle..(san salvador)
24/24 all-in
366359236_e78ca0d6c4.jpg

Club%20Med%20Columbus%20Isle.jpg

609639.jpg
 
Als het goed is krijg ik vrijdag m'n visum binnen, dan kan ik zondag naar Shanghai vliegen. Ik ga niet op vakantie, meer een bedrijfbezoek. Maar toch een leuke ervaring dacht ik :)
 
Als het goed is krijg ik vrijdag m'n visum binnen, dan kan ik zondag naar Shanghai vliegen. Ik ga niet op vakantie, meer een bedrijfbezoek. Maar toch een leuke ervaring dacht ik :)

260eur neer geteld deze middag, omdat ik te laat gezien had dat mijn reispas geen 6 maanden meer geldig was.pfff
 
Dit jaar op wintersport geweest en naar Bonaire, Parijs, Praag en st. Petersburg. Ga nog op wintersport in de kerstvakantie.

2009 voor 4 maanden naar Australie en Nieuw-Zeeland. Behalve de standaard wintersport ga ik verder niet weg dat jaar denk ik.
 
Back
Top