Het grote "(zomer)vakantie 2010" topic

Even een vraagje. Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met reizen naar Oekraïne ?

Bestemming is : Uzhgorod.

Opties:

- Per vliegtuig naar Budapest en vervolgens per vliegtuig naar Uzhgorod. (Kan nergens een vlucht van Budapest naar Uzhgorod vinden)

of

- Per vliegtuig naar Budapest en vervolgens per trein naar Uzhgorod. (Dit lijkt me de makkelijkste optie, maar waar vindt je treinreizen van Budapest naar Uzhgorod?

Edit: Heb dit al gevonden, maar de reis moet zo snel mogelijk zijn.

En liever niet via Praag en Kiev.
 
Wat is er tegen Kiev dan? Vriend van mij is vorig jaar naar Oekraine geweest en is iig gewoon naar Kiev gevlogen.
 
Ik heb niets tegen Kiev :p

Maar het moet gewoon zo direct mogelijk zeg maar.

Heb inmiddels zelf al verder rondgekeken en er zijn niet veel mogelijkheden atm.
 
Kick!

Ik wil met kerst voor +- 2 weken naar de VS gaan. Ongeveer 8-10 dagen naar Florida (Miami) en dan 4 dagen naar NY.
In florida wil ik naar Disney world, universal studios, cape canaveral enz...zo veel mogelijk doen dus. Denk dat we een Hotel pakken in Miami en dan een auto huren...de bamahas kan ook wel voor max. 2 dagen ofzo, zo een minicruise.

Anyway de vraag is, iemand ervaring met NY en Florida? Wat kan ik allemaal doen, wat MOET ik doen, dingen die ik moet weten enz...

Met oud en nieuw willen we dus in NY zijn, iemand die weet wat er te doen valt? Wij dachten aan Times square en dan ergens feesten oid, of is dat overrated?
 
Vorig jaar een kleine week in Miami geweest. Niet echt bijzondere dingen gedaan, gewoon relaxt gegeten, op het strand gehangen en 's avonds naar clubs geweest. Everglades kon me niet zo boeien, maar het was toen ook echt sick warm (35+ oid). Iig wel heel tof, wil begin 2011 terug gaan. Maar eerst naar LA :)
 
Ben 3 keer in Florida geweest, maar dat is wel al een hele tijd geleden. Wat ik me er nog van herinner is dat je zeker ff naar Kissimee en Orlando moet gaan (Disney is in Orlando meen ik). Daar is iig een hoop te zien in die buurt. Verder zou ik een keer bij golden corral gaan eten, goede vreetschuur voor weinag :# echt niet normaal daar haha!
 
Ik zou de dagen omwisselen, langer in NY blijven, is zo tof daar. Nieuwjaar in NY is overcrowded en overpriced, zou het liever daarbuiten bezoeken.
 
Hmm maar wat is zo tof dan? New york wordt meer een city trip, maar ik heb eigenlijk geen idee wat we daar allemaal kunnen doen. Shoppen, vrijheidsbeeld, central park, empire state building, een foto bij de wall street bull... :p maar verder? Het zal dan ook erg koud zijn daar, hartje winter. Het liefst zou ik eerst naar NY willen en dan naar het warmere zuiden, maar we willen toch echt in NY zijn met nieuwjaar, dat is gewoon iets dat we lang geleden eens hebben "afgesproken".
 
Over 2 weekjes ook richting de USA.

- 3 daagjes San Francisco;
- Vervolgens een auto huren en in 4 dagen naar Las Vegas rijden;
- Tenslotte 3 dagen in Las Vegas, met uitnodiging voor feest, met diner op dak van hotel, vervolgens naar Cirque du soleil etc.

Ben benieuwd wat ik ervan ga vinden, San Francisco lijkt mij in ieder geval erg gaaf!
 
Over 2 weekjes ook richting de USA.

- 3 daagjes San Francisco;
- Vervolgens een auto huren en in 4 dagen naar Las Vegas rijden;
- Tenslotte 3 dagen in Las Vegas, met uitnodiging voor feest, met diner op dak van hotel, vervolgens naar Cirque du soleil etc.

Ben benieuwd wat ik ervan ga vinden, San Francisco lijkt mij in ieder geval erg gaaf!

Welke route pak je? Via nationale parken, of pak je de kustweg naar LA (en vanuit daar naar Vegas? (die kustweg is echt een aanrader!!!).

Ik heb de route andersom gedaan toentertijd..
 
Back
Top