Het grote vuurwerktopic 2005-2006

bakel said:
Het zijn Match crackers 30/6 op de doos,

en die kleine zwarte op de foto's zijn ook matchcrackers....er zijn er zoveel matchcrackers, want vorig jaar had ik weer andere als deze, maar deze grote heb ik nog nooit gehad :)..helaas kwam ik geen giant maroon tegen, had ik vorig jaar en de jaar ervoor toch geluk ermee :~

En het het merk is tarra, en dat komt uit slowakije/ tsjechie

Maar die mortiertjes, denk dat ik stellage ga maken, en iets van elektrisch aansteken...doormiddel van staalwol etc.

okey d8 dat het achtungs waren, mare mooi spul igg, waar kun je die grote matchcrackers mee vergelijken? pantzerfausts, ofr super vlinders?

maximalistixx said:
okey d8 dat het achtungs waren, mare mooi spul igg, waar kun je die grote matchcrackers mee vergelijken? pantzerfausts, ofr super vlinders?

Heb geen id,

heb nooit panzerfuisten of supervlinders gehad :)

Jz. said:
Nja per vier kan ook, weet het niet meer.. Heb er niet op gelet omdat ze helemaal niet goed waren. Ze waren iig geel en er stond op : Böller A
En dacht nog iets duitse troep ofzo :X ?

tot nu toe alle böllers die ik ken zijn ook rood.
en beton strijkers zijn het ook niet.
die zijn meestal blauw en zijn samen met de doodkopstrijker de enige zonder strijkvlak, maar met een gewone lont.
hebben ook meer het formaat van fish crackers.

M@ste®foo®t said:
tot nu toe alle böllers die ik ken zijn ook rood.
en beton strijkers zijn het ook niet.
die zijn meestal blauw en zijn samen met de doodkopstrijker de enige zonder strijkvlak, maar met een gewone lont.
hebben ook meer het formaat van fish crackers.

boller A is rood idd, beton strijkers heb je in vele kleuren alleen heb nog nooit gele gezien. ik heb het dat je een imitatie had, of dat het geen boller A was maar een reudi strijker of ko204 strijkers van corsair( widowmakers)

voor der rest vallen veel stukken vuurwerk onder het kopje matchcracker. denk aan fish crackers( bonbridge) superwidowmakers( matchcracker no8 )
maar deze zijn zeer moeilijk te verkrijgen nog. net zoals de doodskop en betonstrijkers, en nu dus ook:( de boller A

heb deze dingen ook wel eens gehad, maar toen was de huls blauw en het strijkvlak geel.....wat het precies waren weet ik niet :P, knalde best hard.

[ir]http://img4.picsplace.to/img4/16/4_027.jpg[/ir]

C4rN said:
heb deze dingen ook wel eens gehad, maar toen was de huls blauw en het strijkvlak geel.....wat het precies waren weet ik niet :P, knalde best hard.

[ir]http://img4.picsplace.to/img4/16/4_027.jpg[/ir]

dingen die jij bedoelt zijn de betonstrijkers die lange tijd door bonbridge werden vervaardigt. zelfs die werden volgens mij onder de naam matchcracker verkocht

Ik ben van België, maar ga toevallg morgen naar duitsland (keulen)..nu had ik de vraag of het daar de moeite is qua vuurwerk (groter, gevaarlijker, hader :p ) of is het idem aan België? Anders ga ik overmorgen naar apelco met btw nr 8) en doe daar inkopen!

greetz

Haagze sf2 said:
mensen zijn wel wat gewent hierzo ;)
hoorde alleen 1 iemand scheeuwen of ik wel goed bij me kop was ofzo ( film was helaas toen net uit :'( )

mja dat je em afsteekt....OK...maar er nog zo droog bij blijve staan met een cam in je hand ! hahahaha lach me echt dood..
ik zou hier in de straat toch allemaal schoenen e.d. naar me hoofd gekrege hebbe :?..en politie zal ook niet lang duren..mja dat heb je in den haag denk ik ook wel btje

exilium said:
Ik ben van België, maar ga toevallg morgen naar duitsland (keulen)..nu had ik de vraag of het daar de moeite is qua vuurwerk (groter, gevaarlijker, hader :p ) of is het idem aan België? Anders ga ik overmorgen naar apelco met btw nr 8) en doe daar inkopen!

greetz
Als belg krijg je bij alpeco niet veel mee.

weet niet of je ( als Belg ) wel alles mee krijgt als je kvk heb?

Erwin. said:
Waarom is dat dan zo. Dat zijn toch eveneens klanten.

ik ga ervan uit dat belgen de zelfde rechten hebben als nederlanders mits ze een kvk hebben. btw ik zou lekker in belgie vuurwerk gaan halen, want van duitsland hoef je niet veel te verwachten op knalpatronen en goedkope potten na

Erwin. said:
Waarom is dat dan zo. Dat zijn toch eveneens klanten.
In Belgie ( Alpeco ) heb je 3 verschillende soorten kaartjes
Wit = voor de belgen ( denk aan sterretjes enzo )
blauw = voor nederlanders zonder kvk ( ook mogelijk om wit tekopen )
Geel = Voor nederlanders met kvk ( ook mogelijk om wit=blauw tekopen )

( geel en blauw kan ook andersom zijn weet ik ff niet meer )

Dus vandaar, ik meen dat een belg alleen wit mag kopen.
kan zijn dat als ze inbezit zijn van kvk alles mogen kopen hoor ben ( nog ) geen belg dus hang me er niet aan op :)

Back