Het grote vuurwerktopic 2008-2009

@Jorne: Knal volgende keer met de bus op zijn zijkant, heb je ook geen problemen met mensen die er nog met de kop vlak naast/boven hangen :+.. Wij deden het hier toen in een voetbalkooi, raak je die kutbal ook niet steeds kwijt :+

Op dat 1e filmpje komt hij idd gewoon op de zelfde plek neer, maar bij de rest hebben we gewoon naar de andere kant v/h weiland moeten lopen..

Volgend jaar quad erbij (deed het nu niet, en geen zin om te sleutelen) om de ballen weer op te halen + andere grotere bussen lassen :#!
 
Zie het nu pas, best prijzig nog maar wel erg vet!
Dit jaar wil ik ook minimaal 2 blokken en shells

Volgensmij denk je er wel erg makkelijk over, weet je wel hoeveel kracht erachter zit. En welke procedure's je afgaat voor dat je hem uberhoupt ontsteekt?

crap schietbeker kwijt om me patronen af te schieten...
kun je die alleen in d-land kopen???

Zijn los te koop in duitsland, als je weet welke gun je hebt. Misschien nog wel online te bestellen zelfs.

Vaak wel aan te komen, of ff iemand fiksen die er 1 voor je wilt draaien;)
Kheb er ook gewoon eentje zelf gedraait:)

Is het nog gelukt met je mandje voor het carbid voor het grote kanon?
 
of een goed bedrijf zoeken in china :p
heb nu contact met een bedrijf. heel sales lijstje van gehad.
karton 3" shel voor 40 euro enzo :p
nu nog ff verder verzinnen....

btw.
bij afnamen van 50 kartons kan ik me eigen logo/naam er oplaten zetten 8P

als jij er nou 49 koopt, koop ik ook wel 1 karton:p, moet wel assortiment zijn met meerdere effecten en neit alleen peony's of salute's.
Dit jaar ook maar eens aan de shells beginnen, weer een uitdaging.
Zou eigenlijk dit jaar al gebeuren maar ik kon ze nergens meer krijgen.

Zoek alleen nog de mortieren, want die 2 sites halverwege het topic verkopen neit meer. |(
 
als jij er nou 49 koopt, koop ik ook wel 1 karton:p, moet wel assortiment zijn met meerdere effecten en neit alleen peony's of salute's.
Dit jaar ook maar eens aan de shells beginnen, weer een uitdaging.
Zou eigenlijk dit jaar al gebeuren maar ik kon ze nergens meer krijgen.

Zoek alleen nog de mortieren, want die 2 sites halverwege het topic verkopen neit meer. |(

hehe... neuh hou het denk ik wel bij andere shops voor shells :) dan maar zonder logo. Heb nu bij iest waar ik wel vaker besteld shells tot 8" :p
mortieren ( zag ze net op avp bij verkoop staan )\

ff voor de mensen die zeggen ja ik wil ook wel shells gaan schieten.
Tip! begin klein... eerst shelkitje ofzo. bekijk idd de kracht die al af komt van zo'n kleintje. leer hier van en bekijk hoe/waar je wilt schieten.
zelf heb ik dit jaar tot 4' geschoten ( en doe ik nu nog :p )
volgend jaar ga ik denk ik stapje verder tot 6"
schiet niet gelijk de 1e de beste 12' af om het zo maar te zeggen.
groei er in! en geniet maar wel veilig. dit is absoluut geen kinderspel
 
Soms wordt er wel erg moeilijk gedaan over shells schieten hoor, op de diverse vuurwerk-fora doet men ook alsof je de kennis moet hebben van Albert Einstein. Er zijn maar een paar dingen waar je rekening mee moet houden :

- Shell aan de lont in de buis laten zakken, lont dus omhoog.

- Neem voldoende afstand zodat er ook niets mis kan gaan als de shell in de buis tot ontploffing komt (flowerpot). Ze raden met 3'' shells al 75meter aan. Maar als jij 30 meter verderop staat is er ook niets aan het handje. Tenzij je 10'' gaat schieten ofzo dan zou ik toch wel minimaal 50meter er vanaf gaan staan.

- De meeste shells hebben een schietlont, ookal is de lont een meter lang...deze is gewoon binnen 1 seconde weg, dus altijd flink verlengen met visco lont. Als je aan shells kan komen moet je dat ook kunnen krijgen, anders gewoon een romeinse kaars uit elkaar slopen en die lont met schilderstape aan de schietlont bevestigen.

- De buis altijd zodanig bevestigen dat deze niet om kan vallen en er niets boven de buis uitsteekt waar de shell tegenaan kan komen in zijn vlucht omhoog.

- Na ELKE shell de buis schoonmaken aan de binnenkant, smeulende resten kunnen de volgende shell direct tot ontploffing brengen als jij er met je kop bovenop zit. Daarnaast ook gewoon schoonmaken zodat de volgende shell niet kan klemmen.

- Hou de temperatuur van de buis in de gaten, zeker als deze van staal is. Dus niet teveel shells achterelkaar aan schieten, gewoon elke keer 5 min. er tussen houden. En nooit zelf een buis maken, gewoon glasvezel buizen kopen.

Ik heb dit jaar voor het eerst shells geschoten maar heb me er eerst gewoon een beetje in verdiept. Als je je aan bovenstaande dingen houdt kan er niets misgaan.
 
fout gaan kan het altijd natuurlijk..
ook al heb je het goed voor elkaar.. maar idd als je goede voorbereiding treft verklein je wel de kans :)

ik wil volgend jaar ook beginnen met shells e.d.
optijd maar eens beginnen met verzamelen van spullen denks
 
ik ben dus echt een n00b op dit gebied, maar hoe zit het met het aankopen van bv 4'' shells ?

per hoeveel gaan ze en wat kosten ze ongeveer per stuk ?

pm hierover mag ook :D

want zoals Haagse het hierboven verteld moet het toch wel behoorlijk veilig te doen zijn, en we hebben 2 voetbal velden achter ons huis dus ruimte genoeg :D
 
Gewoon zorgen dat je niet met je hoofd boven de shell komt..

Ik vind shells schieten veiliger als flowerbeds, of zware potten. (die niet vastgezet worden)
 
Back
Top