Ik heb dit jaar zelf ook wel shells geschoten zolang je maar weet waar je mee bezig bent en de afstand hebt ervoor.
Er word naar prijzen gevraagd dit is natuurlijk moeilijk te zeggen. Dit ligt aan merk, type uitwerking, connecties enz... Gemiddeld is dit tussen de 200/350 per karton
2,5" 144 stuks per karton
3" 72 stuks per karton
4" 36 stuks per karton
5" 18 of 24 stuks per karton
6" 9 stuks per karton
Heb dit jaar zelf tot 6" (Jorge, Bonthuis, Broekhoff) geschoten had vorig jaar netzo als haagse ook tot 4" gedaan. De formaten zijn echt niet met elkaar te vergelijken.
Ter indicatie in een 3" zit rond de 160 gram kruit in een 4" al tegen de 450 gram. (hou me hier niet aan vast dit is ook verschillend per merk/uitwerking)
Ik heb graag dat iemand 3 keer vraagt voordat hij wat doet dan zomaar te denken van dat doe ik wel even. Dus twijvel je ergens over wees niet de beroertste en vraag het gewoon. Er zitten hier wel meerdere freaks die je vragen kunnen beantwoorden.
En zoals Pronk ook al aangaf is het verstandig om niet zelf een buis voor deze schatjes te gaan maken, maar koop gewoon een glasvezel mortier die erbij hoort. Een 3" kost rond een tientje hier wil je zelf niet voor gaan lopen kloten. Want elke maat groter heeft weer een andere speling en lengte van mortier.
Nog ff een fimpje van nieuwjaarsdag (de restjes)
20 x 3"
1 x 4"
4 x 5"
1 x 6"
[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=VjjJnstyyuw&feature=channel_page"]YouTube - Rekje shells met knalpatronen[/ame]