Het grote vuurwerktopic 2005-2006

praat nu over denk 5 jaar geleden ofzo naar wat ik me kan herrineren viel de schade mee. alleen schoeiplek op de vloerbedekking en een moeder die uit der dak ging

Haagze sf2 said:
praat nu over denk 5 jaar geleden ofzo naar wat ik me kan herrineren viel de schade mee. alleen schoeiplek op de vloerbedekking en een moeder die uit der dak ging

had je nog leuke knallen uit deutsland gehaald of alleen sier?
enne jah mn ma was ook hels toen die strijker in de keuken afging:P

Hahaha een maat van mij vorrigjaar, heeft zo'n adhd zusje.. was super druk en gooide gewoon een pirat special bij haar op de kamer. Gat in de parket vloer:P en een moeder die hem uitflipte.. Ook heeft hij een x benzine op straat tusse de tegels gedaan om mieren te verbranden.. stak het aan en opeens komen er overal vlammen onder tegels vandaan en uit putten:P nognooit zo hard gelache whahaha..

@ haagse

Wat hebbe daar dan ? toch alleen wa crosshairs enz?

Weksel said:
Hahaha een maat van mij vorrigjaar, heeft zo'n adhd zusje.. was super druk en gooide gewoon een pirat special bij haar op de kamer. Gat in de parket vloer:P en een moeder die hem uitflipte.. Ook heeft hij een x benzine op straat tusse de tegels gedaan om mieren te verbranden.. stak het aan en opeens komen er overal vlammen onder tegels vandaan en uit putten:P nognooit zo hard gelache whahaha..

@ haagse

Wat hebbe daar dan ? toch alleen wa crosshairs enz?

corsairs heten die dingen;)

Dat is sowieso geen vuurwerk wat een particulier in de handen mag hebben, iig dat is mijn mening heb het dan over de salutes. mortieren(shells) zoals festival balls enz kan nog wel maar alles boven die maat vind ik niet geschikt voor particulier.

Waar kun je het beste om carbid? Multimate? wasda?
dit is hier in het oosten van het land bij veel zaken te koop, mischien moet je is gaan informeren naar mollen verdelger, hier wordt het namelijk ook voor gebruikt.

met een halfe kilo carbid (3/5 euro) kan je een hele dag knalle met 1 melkbus.
+ dat geen rotje of nitraat of wat dan ook er tegen op kan

Paar jaar geleden in Kapelle (Bels) van die visgraat dieptebommen gehaald, dat was toen je nog geen uitreksel kvk nodig had om vuurwerk te halen in Bels. Hoedanook, wij die dingen testen. in een parkeergarage die in aanbouw was onder een appartementencomplex... ding aangestoken en die garage ingegooid. ik zweer het ik dacht dat de hele zooi in ging storten niet te filmen zo hard klapte die dingen :P

Als er trouwens nog mensen naar België gaan (Alpeco) beste wat je kan doen is gewoon met de auto over de grens van NL naar BE, dan op je gemak vuurwerk halen, dan vlak voor de grens BE -> NL 1 man laten uitstappen met alle vuurwerk. Als je heel veel hebt haal je ff winkelwagentje @ eurospar in putte, stop je vuurwerk in plastic tassen van de spar en loop zo over de grens. Auto pikt je later op en klaar ben je, zo deden wij dat vroeger ook, heb jarenlang in Putte gewoond.

Is trouwens heel dichtbij vanaf speelmansplaten. dan kan je rechts richting tholen en links richting hoogerheide, dan ga je dus richting hoogerheide, kom je op de oude zeeuwse weg, ga je links, alsmaar rechtdoor tot grote rotonde, daar ga je rechts dan alsmaar rechtdoor door hoogerheide, ossendrecht, putte en rij je zo kapellen in :P

Deze is voor alle mensen die wel eens binnen vuurwerk hebben afgestoken, of dat nou de bedoeling was ofniet:
Jullie zijn mijn helden :D Echt dat meen ik, ik heb hier echt dubbel gelegen omdat ik me ook helemaal voor kan stellen hoe dat gaat :D Helemaal met die keukendeur die niet open ging :D

Dan nog iets, iemand wel eens ervaring gehad met zoutzuurbommen? Ofwel die dingen die je zelf kan maken met een rol alu-folie en aangemengd zoutzuur van de praxis ofzo? Want ik heb dat een jaar of 5 wel eens gedaan maar ik kan me niet meer herinneren of dat hard ging.

tuynheck said:
Deze is voor alle mensen die wel eens binnen vuurwerk hebben afgestoken, of dat nou de bedoeling was ofniet:
Jullie zijn mijn helden :D Echt dat meen ik, ik heb hier echt dubbel gelegen omdat ik me ook helemaal voor kan stellen hoe dat gaat :D Helemaal met die keukendeur die niet open ging :D

Dan nog iets, iemand wel eens ervaring gehad met zoutzuurbommen? Ofwel die dingen die je zelf kan maken met een rol alu-folie en aangemengd zoutzuur van de praxis ofzo? Want ik heb dat een jaar of 5 wel eens gedaan maar ik kan me niet meer herinneren of dat hard ging.

Als het hard knalde had je het wel herrinnerd!

Back