Het grote vuurwerktopic 2005-2006

Sibo said:

:D ben er weer :)
Pvc buizen zijn op dit moment nog steeds niet gesmolten dus :)
en als ze smelten komt er van zelf wel een ijzeren in.
De stelage mocht gisteravond niet buiten spelen vanwege de regen.
toch nog ff de pijlen getest bij een hek. 4 pijlen gingen ongelijk laatse 4 gelijk. :) dat was opzich wel leuk om te zien. vandaag is er uit baarle nassau weer een 10tal meters lont mee gereden :X dus komende tijd nog meer testen.
mochten hier nog mensen zijn met idee! ik hoor het graag.
we hebben nu als het goed is schiet lont dus das al weer wat beter :)
Oja de filmpjes doe ik vd week wel moet ze eerst converten van 3gp naar avi ofzo :) +ralf+

wel netjes hoe die laaste achterelkaar aanvliegen :) maar kan je dan niet gewoon zn grote dooskopen met van die pijlen erin 100 stuks ofzo :P heb je hetzelfde effect en je hoeft maar 1 lontje aan te steken :P

Afgelopen vrijdag een bezoekje gebracht aan Alpeco.
Bijna alles was op voorraad ik miste alleen de spanish cracker, potz blitz en trueno ricasa no4.
Paar fotos van de winkel:

En een klein gedeelte van mijn collectie:

Op de nitraten en widowmakers na leuk spul vooral die chaintuner 500 :)
binennkort ff filmpje van maken :) samen met hindo3000 :)
alleen wat zijn die stokken bij je "lawinepijlen" die met dat rolze en gele vlinder achtig iets? nog nooit gezien

piaggotuning said:
wel netjes hoe die laaste achterelkaar aanvliegen :) maar kan je dan niet gewoon zn grote dooskopen met van die pijlen erin 100 stuks ofzo :P heb je hetzelfde effect en je hoeft maar 1 lontje aan te steken :P

Zou best kunnen maar ja prutsen/testen is leuker.
Netzo iets van waarom zelf een scooter opbouwen als je er ook 1 gelijk via de sobw eisen kan kopen? juist nu ben je er trots op :D

Voor alles heb je dit jaar KVK nodig (behalve chainthunder 500)
Komt omdat alles opnieuw gekeurt wordt in België en alleen de chain 500 nog maar een goedkeuring heeft gekregen, de artikelen die nog niet gekeurd zijn vallen automatisch onder spektakel en dus KVK.
Zie ook de prijskaartjes; wit en blauw is zonder KVK, geel met

@ Haagze: Die stokken hoe jij het noemt, zijn Traca's.
Het is een speciaal soort spaans vuurwerk wat dit jaar voor het eerst is geimporteerd naar belgië.
Is een soort van knalmat met 20 knallers (kleine vlindertjes ofzo) met op het einde een supervlinder die 10 gram flash bevat:o

Hier een filmpje van zo'n Traca:
http://www.freakpyromaniacs.com/Movie_database/Fallas/Fallas_2003_15_Traca_50_meter.mpg
Op het filmpje zie je een traca van 50 meter bij alpeco hebben ze traca's van 10 meter!!

Btw: Widowmakers zijn ook niet echt mijn ding:P

Raceroxie said:
Voor alles heb je dit jaar KVK nodig (behalve chainthunder 500)
Komt omdat alles opnieuw gekeurt wordt in België en alleen de chain 500 nog maar een goedkeuring heeft gekregen, de artikelen die nog niet gekeurd zijn vallen automatisch onder spektakel en dus KVK.
Zie ook de prijskaartjes; wit en blauw is zonder KVK, geel met

@ Haagze: Die stokken hoe jij het noemt, zijn Traca's.
Het is een speciaal soort spaans vuurwerk wat dit jaar voor het eerst is geimporteerd naar belgië.
Is een soort van knalmat met 20 knallers (kleine vlindertjes ofzo) met op het einde een supervlinder die 10 gram flash bevat:o

Hier een filmpje van zo'n Traca:
http://www.freakpyromaniacs.com/Movie_database/Fallas/Fallas_2003_15_Traca_50_meter.mpg
Op het filmpje zie je een traca van 50 meter bij alpeco hebben ze traca's van 10 meter!!

Btw: Widowmakers zijn ook niet echt mijn ding:P

widowmakers zijn wel veilig, heb er iig nog nooit problemen mee gehad in vergelijking tot pirats of corsairs. die traca's of hoe ze ook mogen heten zijn wel vet, de spaanse buurman aan de overkant weet er ook wel raad mee:P gisteren hoorde ik de eerste spaanse knallen van het jaar alweer, een vaag soort strijkers ofzo

maximalistixx said:
widowmakers zijn wel veilig, heb er iig nog nooit problemen mee gehad in vergelijking tot pirats of corsairs. die traca's of hoe ze ook mogen heten zijn wel vet, de spaanse buurman aan de overkant weet er ook wel raad mee:P gisteren hoorde ik de eerste spaanse knallen van het jaar alweer, een vaag soort strijkers ofzo
Jah klpt, alleen de knal valt nogal tegen van de hedendaagse widows:P
De oude Widowmakers van Bex die gingen pas hard (goeie ouwe tijd:z)
Maja ik zelf neem ze iig niet meer;)
Van strijkers neem ik alleen nog maar corsairs, die vind ik nog goed knallen voor de prijs, de rest is onderhand even hard als een astronaut:(

Raceroxie said:
Jah klpt, alleen de knal valt nogal tegen van de hedendaagse widows:P
De oude Widowmakers van Bex die gingen pas hard (goeie ouwe tijd:z)
Maja ik zelf neem ze iig niet meer;)
Van strijkers neem ik alleen nog maar corsairs, die vind ik nog goed knallen voor de prijs, de rest is onderhand even hard als een astronaut:(

het spul van bex was idd top off the hill. alleen het is jammer dat al het voormalige oostblok vuurwerk zoals de oude widowmakers, pantzerfausts en betonstrijkers niet meer echt gemaakt worden, alleen slappe aftreksels ervan. wel is er soms nog de oude voorraad van bex verkrijgbaar, vuurwerk dat elk jaar terug komt, maar ook elk jaar slechter word. ik zelf had vorig jaar nog het geluk pantzerfausts te bemachtigen, eens kijken of het dit jaar ook weer feest word. de kracht vand e huidige widowmakers is helaas slecht geworden, zeker alsk kijk naar een paar jaar geleden, ene leuk alternatief zijn de thundercrackers, die je al had gekocht, of super widowmaker 2/matchcrackers, alleen behoorde die ook tot de bex categorie d8 ik

meen 45 euro
hoewel dit de prijs van vorig jaar was ( 10 doosjes, met 10 knallers )
Deze zijn 20 doosjes van 5 +pippi+
Misschien zaterdag naar alpeco +pippi+

Last edited:
Hey haagse wat doe jij nou als het alleen maar kut weer is op nieuwsjaarsdag en daarna dan zit je met al dat vuur werk :P of doe je dan net als een vriend van me je legt alles op een hoop en benzine erover en rennen voor je leven in het bos :)

piaggotuning said:
of doe je dan net als een vriend van me je legt alles op een hoop en benzine erover en rennen voor je leven in het bos :)
:L
Haagze, hoeveel ben jij nu inmiddels wel niet kwijt aan dat vuurwerk, dat baf boem weg is?

Echt geen idee!
maarja sommige mensen roken elke dag 1 pakje ( 365x4,60=1697,- ) en ik doe het alleen het eind van het jaar. En zoals gezegt niet alles is voor mij ;)

Back